Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[Interview Joost van Bergeijk] Jezelf zijn met/zonder Ici Paris

26apr 201710:43
  • Bureaus
  • 16405 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Een nieuwe commercial van een parfumeriemerk lanceren, doet wat mij betreft al snel denken aan wandelen in een mijnenveld. Voor je het weet sta je te boek als seksistisch, schilder je de vrouw af als lustobject of ze zijn te onderdanig en afhankelijk. ICI Paris XL weet er inmiddels alles van.

Online zoektocht kampeervakantie duurt 2 weken

21apr 201714:48
  • Online
  • 24566 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zoekmachine

nieuws De online zoektocht van de meeste Nederlanders naar hun juiste kampeervakantie duurt bijna net zo lang als soms de vakantie zelf. Zo’n 61% is daar namelijk, met tussenpozen, in totaal maximaal twee werkweken (tien dagen) mee bezig. Nog eens zo’n vijftien procent doet daar zelfs dubbel zo lang over. Dit blijkt uit een onderzoek onder 4000 kampeerders, uitgevoerd door Campingnavigator.com, het grootste Europees online campingplatform.

[StellingMEC] Adidas stopt met tv-reclame: trend of hype?

18apr 201712:04
  • Algemeen
  • 13433 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InterviewInteractieMarketing

nieuws In editie #7 van MarketingTribune plaatsten we 10 reacties van MEC marketeers op de stelling: Adidas stopt met tv-reclame en zet hiermee de toon. Er volgden na deadline van het magazine nog een 8-tal reacties. Die willen we jou uiteraard niet onthouden.

Exact: Innovatie moet top of mind zijn bij iedereen

18apr 201710:54
  • B2b
  • 12150 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InnovatieKennissessie

nieuws ‘Al is iedereen inmiddels doordrongen van het feit dat we leven in het digitale tijdperk, toch hebben de meeste marketeers nog geen echt beeld van de mogelijkheden die de technologische ontwikkelingen bieden. Over de richting waar het vakgebied marketing zich naartoe verschuift, bestaat nog meer onduidelijkheid. Dat inzicht is echter van enorm belang, omdat het cruciaal is te weten wat de relevante ontvangers, doelgroepen en kanalen zijn.’

[Multichannel17] Hyperpersonalisatie: Cross-sell op maat

12apr 201714:12
  • B2b
  • 15986 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • KennissessieEvenement

nieuws De Multichannel Conference op 19 en 20 april is hét (gratis) kennisevent voor professionals in e-commerce, marketing en klantcontact die volledig geïnformeerd willen worden over trends en ontwikkelingen in hun vakgebied. In de aanloop naar het event bellen we een aantal sprekers. Vandaag Chi Shing Chang, co-founder van SPARQUE, die technologie levert voor data gedreven personalisatie. Onder meer voor Raab Karcher, een B2B distributeur van bouwmaterialen die productsuggesties op maat inzet om klanten beter te bedienen. Chi Shing Chang spreekt samen met Ron Kessels van Raab Karcher op 19 april.

Nieuwe ANP-directeur Bennis: ANP Zakelijk meer vaart geven

10apr 201713:58
  • Media
  • 12223 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Nieuwsmedia

nieuws Vorige week werd bekend dat algemeen directeur van het ANP, Guido van Nispen vertrekt per 1 juli. Hij draagt nu al zijn statutaire taken over aan de nieuw gevormde directie bestaande uit zakelijk directeur Martijn Bennis en mediadirecteur Marcel van Lingen - huidig hoofdredacteur van het ANP. We bellen met Bennis - eigenaar van de Nationale Beeldbank en voorheen eigenaar en directeur van RedactiePartners - voor een nadere toelichting.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen