Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Mercur-interview: Laura Ebbenhorst (Kek Mama) over winnende #ZonZeeStress-campagne

16dec 201612:44
  • Media
  • 50222 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActiesSocial mediaTijdschriftenInterviewMarketing

nieuws De Mercurs zijn donderdag uitgereikt door de Magazine Media Associatie (MMA). MarketingTribune belicht een specifieke categorie: de Marketingactie van het Jaar. Winnaar in deze categorie is Kek Mama. We spraken vooraf met marketingmanager Laura Ebbenhorst, verantwoordelijk voor de genomineerde campagne #ZonZeeStress van deze Sanoma-titel. Zelf was ze ook genomineerd als BeLOFte van het Jaar. Die prijs won ze niet, maar 'ZonZeeStress' won wel. 'We scoorden 200% meer abonnees en 900% meer website-bezoek.'

Mercur-interview: Madelon Smit over LINDA en L'Homo

15dec 201615:33
  • Media
  • 18121 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TijdschriftuitgeversContentTijdschriftenAwards

nieuws De Mercurs worden vanavond uitgereikt door de Magazine Media Associatie (MMA). MarketingTribune belicht een specifieke categorie: de Marketingactie van het Jaar. Ook marktleider en reeds veelbekroonde titel LINDA dingt mee in deze categorie, met de lancering van L'Homo. Marketingmanager Madelon Smit legt uit wat het succes is van deze 'rafelige' line-extension. 'We zoeken elk jaar het randje op.'

Mercur-interview: Lara Huffenreuter over ELLE Style Awards

15dec 201609:23
  • Media
  • 20491 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenMarketingAwardsInterviewTijdschriften

nieuws Donderdagavond worden de jaarlijkse Mercurs uitgereikt door de Magazine Media Associatie (MMA). MarketingTribune belicht een specifieke categorie: de Marketingactie van het Jaar. Vandaag een interview met brandmanager Lara Huffenreuter van Hearst-titel ELLE, dat genomineerd is met de eigen Style Awards. 'ELLE zit vol nieuwe ideeën. En ook Hearst komt spoedig met een mooie innovatie.'

Mercur-interview: Emma Lok over belactie OneWorld

13dec 201613:57
  • Media
  • 13829 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardsPrintJournalistiekInterview

nieuws Deze week worden de jaarlijkse Mercurs uitgereikt door de Magazine Media Associatie (MMA). MarketingTribune belicht een specifieke categorie: de Marketingactie van het Jaar. Vandaag een interview met zakelijk manager Emma Lok, verantwoordelijk voor de genomineerde belactie van OneWorld. Het blad stond voor een lastige uitdaging: lezers verleiden tot een overstap van een gratis naar een betaald magazine.

[Interview] Anderzorg bespeelt drijfveren van millennials

13dec 201611:06
  • Bureaus
  • 23999 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesZorgverzekeringInterviewMerkenMarketing

nieuws Met de eigenzinnige hashtag #deleven wil zorgverzekeraar Anderzorg inhaken op de millennial-doelgroep. MarketingTribune sprak met merkstrateeg Maurice van Dijk van moederbedrijf Menzis, die verantwoordelijk is voor het nichemerk Anderzorg. Het bedrijf experimenteert met contextual advertising op contentplarforms, maar ook met overstappen via Instagram. 'Social commerce wordt echt serieus.'

Loden Leeuwen voor Jan Smit (Pearle) en Tele2

13dec 201610:29
  • Bureaus
  • 12513 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenCommercialsCampagnesAward

nieuws De Loden Leeuwen zijn weer uitgereikt. Jan Smit werd door tv-programma Radar gekroond tot meest irrritante BN'er in een tv-commercial. Ook de prijs voor het meest irritante merk ging naar een campagne met artiesten in de hoofdrol: de Tele2-spot met de 'oude' Jeugd van Tegenwoordig. Ook slechte aandacht is aandacht, dus Pearle en Tele2 zullen vast niet rouwig zijn om al deze aandacht.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen