Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

W+K ontwikkelt Halloween-thriller 'Bitmap Banshees'

1nov 201612:53
  • Bureaus
  • 12613 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online gamingVirtual RealityStorytellingCreatie

nieuws Speciaal voor Halloween heeft reclamebureau Wieden+Kennedy Amsterdam een bizarre game annex installatie gemaakt die je misschien wel het best kunt omschrijvend als een VR-thriller. 'Bitmap Banshees' speelt zich af in een futuristisch Amsterdam dat wordt overgenomen door obscure bikers. Als gamer moet je die psychedelische monsters verslaan.

Wat voor conflict is er tussen KNSB en merkteams?

25okt 201612:29
  • Sponsoring
  • 17041 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkSportmarketingSponsoringSport

nieuws De seizoenstart van de langebaanschaatsers, komend weekeinde in Groningen, is onder grote druk komen te staan. De KNSB slaagde er maandag opnieuw niet in om een akkoord te bereiken over de bijdrage van de schaatsers, de merkteams en de gewesten aan de bezuinigingsplannen van de bond. Dit conflict speelt al maanden. Wat staat er bij dit conflict precies op het spel?

Esquire schuift kritiek seksistisch artikel af op webredacteur

24okt 201615:33
  • Media
  • 17421 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentJournalistiekOnline

nieuws Hoofdredacteur Arno Kantelberg van Esquire heeft excuses aangeboden voor een vrouwonvriendelijk stuk dat op de website van het tijdschrift verscheen. Opmerkelijk genoeg deed hij dat door de schuld af te schuiven op de webredactie, want 'ik zie niet alles wat online verschijnt'. Het artikel is inmiddels van de website verwijderd. Quote, ook van uitgeverij Hearst, publiceerde hetzelfde artikel, maar weigert te buigen voor 'haatheksen'.

Neergestoken triatlete Sofie Goos verliest én vindt sponsor

24okt 201609:09
  • Sponsoring
  • 23107 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingMerkenSponsoringSport

nieuws Sponsoring kan soms keihard zijn. Dat merkte de Belgische triatlete Sofie Goos, die afgelopen voorjaar werd neergestoken door een verwarde man. Na maanden mentaal en fysiek herstel maakte ze in september een succesvolle rentree, maar een maand later liet haar sponsorploeg BMC-Etixx weten het contract niet te verlengen. De ophef hierover leverde haar echter binnen enkele dagen een eerste kleine sponsor op, plus publieke oproep tot nog meer financiële steun. 'Goos laten vallen als een baksteen is not done.'

[Interview] Ivo Roefs en nieuwe co-CEO Alistair Beattie over innovatiekracht van DDB & Tribal Amsterdam

21okt 201616:01
  • Bureaus
  • 36062 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieStrategieBig dataDigitaalInterview

nieuws DDB & Tribal Amsterdam heeft een nieuwe topman: Alistair Beattie. Hij is 'co-CEO' samen met Ivo Roefs. In zijn nieuwe rol wordt Beattie verantwoordelijk voor de creatieve en strategische leiding van het bureau, dat internationale groei ambieert. Daarnaast heeft hij binnen het DDB-concern de functie van EMEA-president voor Tribal Worldwide. MarketingTribune hield een dubbelinterview met Beattie en Roefs. 'We focussen op innovatie, productiviteit en digitaal leiderschap.'

Nieuwe Quiet 500 verschijnt op Wereldarmoededag

17okt 201612:22
  • Media
  • 32215 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentMaatschappijTijdschriften

nieuws De Quiet 500, tegenhanger van de Quote 500, verschijnt op Wereldarmoededag, 17 oktober. De cover is van ‘schuurpapier’, op de achterkant staat het armoedegedicht dat Dichter des Vaderlands Anne Vegter voor het blad schreef. Daarnaast bijdragen van onder andere Herman Koch, Connie Palmen, Özcan Akyol, Kenny B en Guus Meeuwis. In het honderdvijftig pagina’s tellende magazine is een uitneembare kinderspecial opgenomen, Quiet Kids.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen