Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Conflict tussen JCDecaux en Eindhoven247 over aanbesteding buitenreclame

5dec 201611:43
  • Media
  • 16507 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkStrategieReclameOutdoorOverheid

nieuws De strijd om concessies in buitenreclame wordt steeds vaker gestreden in de rechtszaal. JCDecaux klaagde eerder al Exterion Media aan na het verliezen van een aanbesteding, en ditmaal voert de exploitant een juridische strijd in de gemeente Eindhoven. Vooralsnog zonder succes, want JCDecaux is ook in hoger beroep in het ongelijk gesteld. Daar legt het outdoorbedrijf zich niet bij neer. Inzet: het al dan niet verplicht openbaar aanbesteden van twee exploitatiedeals in Eindhoven. De aangewezen exploitant Eindhoven247 reageert kritisch op in hun ogen onjuiste berichtgeving door JCDecaux.

Ohra verwijdert sexy dokter na online kritiek

3dec 201618:11
  • Bureaus
  • 24110 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online advertisingZorgverzekeringMarketingCampagnesSocial media

nieuws Zorgverzekeraar Ohra heeft zich de toorn van internet op de hals gehaald door een online campagne waarin een vrouwelijke arts als lustobject wordt ingezet. Deze campagne voor vrije zorgkeuze werd op social media door menigeen als seksistisch betiteld. Ohra haalde de campagne prompt offline. Toch circuleren de beelden nog volop op het web.

Jerome Scholler (Osmo): 'Maak kinderen creatief met iPads'

30nov 201613:32
  • Bureaus
  • 29634 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BrandingInterviewCampagnesMerkenMarketing

nieuws De feestdagen zijn een dankbare periode voor speelgoed-marketeers. Het Nederlandse reclamebureau We Are Pi mocht zich uitleven op 'Mo the Monster', een grappig animatiebeest dat het tech-speelgoed van Osmo aanprijst. De campagne met 'Mo' is deze maand gestart in de VS. Reden voor MarketingTribune om eens over de grens te kijken. We spraken (in het Engels) met Jerome Scholler, mede-oprichter en creative director van Osmo.

HMC stopt nu ook met eigen Dichtbij-redactie

29nov 201614:09
  • Media
  • 14633 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekCommunityNieuwsmedia

nieuws TMG-dochter Holland Media Combinatie had hyperlocal Dichtbij.nl al op een laag pitje gezet, maar zet nu ook een streep door de vaste redactie van het platform. De website blijft wel in de lucht en mag verder worden gevuld door onbetaalde 'meeschrijvers' uit de regio.

Danja Lekkerkerk: 'D-reizen durft randje op te zoeken'

24nov 201611:08
  • Bureaus
  • 40230 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesMarketingInterviewStrategie

nieuws 'Druk maken om niks.' zo heet de nieuwe vroegboekcampagne van D-reizen, die afgelopen week van start is gegaan. Het is een ode aan het ultieme vakantiegevoel, aan de totale ontspanning. Met deze multimediale campagne wil de reisaanbieder zijn rol als 'ontzorger' onderstrepen. Voor de MT-rubriek Marketeer van de Week (terug van weg geweest!) interviewen we ditmaal Danja Lekkerkerk, marcom-manager van D-rt Groep, waaronder naast D-reizen ook VakantieXperts valt. 'Je druk maken om niets is een dankbaar domein.'

Epica Awards 2016: Grand Prix voor Next Rembrandt

18nov 201615:46
  • Bureaus
  • 37244 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StorytellingCampagnesAwardInteractie

nieuws Nederland heeft een van de vijf Grand Prix in de wacht gesleept bij de 30e editie van de Epica Awards, die donderdag werden uitgereikt in de Amsterdamse zaal Panama. ING en J. Walter Thompson Amsterdam wonnen de hoofdprijs in de categorie Digital met de succescase 'The Next Rembrandt'. Ook België, Frankrijk, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk konden een Grand Prix bijschrijven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen