Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Sander Schimmelpenninck nieuwe hoofdredacteur Quote

14nov 201613:13
  • Media
  • 14194 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintUitgeversPersonaliaJournalistiekMedia

nieuws Mirjam van den Broeke stopt als hoofdredacteur van Quote. Ze gaat binnen uitgeverij Hearst nieuwe projecten opzetten. Quote-redacteur Sander Schimmelpenninck volgt haar op als hoofdredacteur. 'We moeten creatiever worden met online content.'

Achtung McGarryBowen versterkt zich met Robin Meekel en Patrick van Haperen (Red Urban)

14nov 201610:50
  • Bureaus
  • 13533 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameDigitaalPersonaliaCreatie

nieuws Reclamebureau Achtung McGarryBowen breidt de creatieve vloer verder uit met het creatieve team Patrick van Haperen en Robin Meekel, afkomstig van Red Urban. Zij worden mede-verantwoordelijk voor het creatieve werk voor Vodafone en het nieuwe ANWB-account, dat eerder dit jaar werd gewonnen. Van Haperen en Meekel waren bij Red Urban & Etcetera eindverantwoordelijk voor onder andere Ben en Knippr.

Nederlandse campagnes op shortlist van jubilerende Epica's

14nov 201610:46
  • Bureaus
  • 29838 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingCampagnesReclameAward

nieuws ING en J. Walter Thompson Amsterdam zijn met 'The Next Rembrandt' vijf keer genomineerd voor de Epica Awards, de enige persprijs voor reclamecampagnes. Deze internationale award beleeft dit jaar zijn 30e editie en wordt ditmaal uitgereikt in Amsterdam, komende donderdag 17 november.

Lucas Bugter: 'Virtual Reality biedt kansen voor Le Champion'

11nov 201614:27
  • Sponsoring
  • 32526 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewActivatieEvenementSportmarketingSport

nieuws Lucas Bugter is in oktober begonnen als relatie- en sponsoringmanager bij Le Champion. Hij werkte eerder bij Endemol Sport en ID&T, waar hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van creatieve concepten en marketingactivaties. MarketingTribune interviewde hem over zijn kijk op sponsoring. 'Iedereen zendt tegenwoordig live uit bij evenementen.'

President Trump scoort veel bezorgde inhakers

9nov 201611:43
  • Media
  • 15670 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSocial mediaPolitiek

nieuws De winst van Donald Trump bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen schokt niet alleen de halve VS, maar ook de rest van de wereld. Op veel traditionele en sociale media wordt er massaal, vaak ook geëmotioneerd ingehaakt op deze 'change of power'. Veel van Trumps verkiezingsthema's keren terug in die inhakers.

Zijn reclame-dollars van Trump en Clinton weggegooid geld?

8nov 201616:09
  • Bureaus
  • 16714 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekMarketingReclame

nieuws Je kunt het gerust de grootste marketingcampagne van het jaar noemen: de Amerikaanse presidentsverkiezingen krijgen vandaag een winnaar... en een verliezer. Hillary Clinton en Donald Trump besteedden samen zo'n 200 miljoen dollar aan advertising, op hun totale budget van pakweg 2 miljard dollar aan campagnegeld, grotendeels opgehaald bij fans en sponsors. De vraag is: heeft het daadwerkelijk invloed gehad op het stemgedrag van de Amerikanen?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen