Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Pietendebat dwingt Fokke en Sukke tot twee covers

8nov 201600:21
  • Media
  • 10261 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintUitgeversContentMedia

nieuws Het debat over Zwarte Piet laat ook zijn sporen na in het boekenvak. Het nieuwste boek van Fokke & Sukke is volgens de auteurs ‘Pietneutraal’, met twee verschillende covers: de ene met Zwarte Piet en de andere met Roetveegpiet. 'We willen niemand voor het hoofd stoten.'

Gouden Effies voor Albert Heijn en Hertog Jan

3nov 201610:04
  • Bureaus
  • 40354 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EffectCampagnesAwardMarketing

nieuws Twee Gouden Effies (voor Hertog Jan en AH), zeven keer zilver, negen keer brons en twee eervolle vermeldingen. Dat is de oogst van de Effie Awards 2016. Deze prijzen van Vea en BVA voor de meest effectieve reclamecampagnes werden dinsdagavond 1 november uitgereikt in Concertgebouw Amsterdam tijdens de zevende editie van het 24Festival.

Jeroen de Bakker (ex-TBWA, ex-Boodschapp) gestart als online directeur radiobedrijf Talpa en TMG

2nov 201600:08
  • Media
  • 17668 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PersonaliaDigitaalMediaRadio

nieuws Jeroen de Bakker is op 1 november gestart als brand- en online directeur bij het nieuwe radiobedrijf van Talpa en TMG, waaronder de merken 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio vallen. Hij heeft zijn sporen verdiend met ruim twintig jaar ondernemen en adviseren over merkstrategie, media-innovatie, online marketing en technologie. De Bakker: 'Het transformeren van vier grote radiomerken is een nieuw avontuur.'

Vinex lanceert Nobo-maatstaf voor digitaal bereiksonderzoek

1nov 201613:09
  • Media
  • 14592 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaOnderzoekDigitaalBereik

nieuws De Verenigde Internet Exploitanten (Vinex) hebben op 1 november de nieuwe standaard voor digitaal bereiksonderzoek gelanceerd. Deze nieuwe currency, genaamd Nobo (Nederlands Online Bereiks Onderzoek) moet betrouwbare en gedetailleerde data voor de online display-markt gaan leveren. Binnen Nobo wordt het voor het eerst mogelijk om het internetgedrag op alle platformen te rapporteren, zowel cross-device als op detailniveau. Exclusief op MarketingTribune: de allereerste Nobo-meting.

W+K ontwikkelt Halloween-thriller 'Bitmap Banshees'

1nov 201612:53
  • Bureaus
  • 12914 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online gamingVirtual RealityStorytellingCreatie

nieuws Speciaal voor Halloween heeft reclamebureau Wieden+Kennedy Amsterdam een bizarre game annex installatie gemaakt die je misschien wel het best kunt omschrijvend als een VR-thriller. 'Bitmap Banshees' speelt zich af in een futuristisch Amsterdam dat wordt overgenomen door obscure bikers. Als gamer moet je die psychedelische monsters verslaan.

Wat voor conflict is er tussen KNSB en merkteams?

25okt 201612:29
  • Sponsoring
  • 17275 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkSportmarketingSponsoringSport

nieuws De seizoenstart van de langebaanschaatsers, komend weekeinde in Groningen, is onder grote druk komen te staan. De KNSB slaagde er maandag opnieuw niet in om een akkoord te bereiken over de bijdrage van de schaatsers, de merkteams en de gewesten aan de bezuinigingsplannen van de bond. Dit conflict speelt al maanden. Wat staat er bij dit conflict precies op het spel?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen