Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[SAN Interviews] Siska Schipper: Een merk is emotie

8mrt 201710:43
  • Algemeen
  • 11358 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een reeks van vier. In deze tweede aflevering Siska Schipper, director marketing en R&D, FrieslandCampina Riedel BV. Fotocredits: Studio Gerry Hurkmans

[interview] Hentenaar (Rab): 'Kracht menselijke stem wordt nogal eens onderschat door marketeers'

7mrt 201710:45
  • Media
  • 10227 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Radio

nieuws Radio wordt weliswaar niet door alle marketeers - zeker de jonge generatie - stevig omarmd, maar het is volgens de kenners een medium dat niet in de mediamix mag ontbreken. Radio betekent een enorm bereik, een persoonlijke relatie en radio komt direct je brein binnen. Audio kan volgens de branche niet worden genegeerd als het gaat om structureel merken bouwen.

Jorn van de Ven (Kroon bier): online vrijheid en transparantie voor horeca

7mrt 201710:09
  • B2b
  • 13792 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Producten en dienstenE-commerce

nieuws Kroon bier is een volgens receptuur uit 1627 gebrouwen bier van Bavaria, dat uitsluitend in de horeca verkrijgbaar is. Het bier is zonder enige vorm van contract met de brouwer eenvoudig online te bestellen via laptop, tablet of mobiel. Bureau Today is Canday ontwikkelde voor Kroon bier een marktbenaderingscampagne met een introductie van het bier tijdens de Horecava. We bellen met Jorn van de Ven van Kroon bier/Bavaria hoe hij als digital transformation manager e-commerce Kroon bier in de b2b markt zet.

[TK17] De naakte waarheid

7mrt 201710:08
  • Algemeen
  • 8532 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

nieuws Vroeger was alles beter. Nee, natuurlijk niet. Maar toch wel de verkiezingsposters die nog lef, passie en overtuiging uitstraalden. Zoals deze legendarische PSP poster uit 1975. Waar is de branie, de eigenzinnigheid, de authenticiteit in de positionering van de politieke partijen? Het lijkt of marketing – ook in 2017 - totaal aan de politiek is voorbijgegaan.

Van der Vis, Lukkien: 'Meer digitalisering leidt tot meer persoonlijke communicatie'

7mrt 201709:30
  • Online
  • 2592 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Het management van ‘communicatiecampus’ Lukkien is versterkt met de komst van Joost van der Vis. Na een loopbaan bij consultancybedrijven Accenture en KMPG gaat hij nu leidinggeven aan de afdeling Digital. Wij belden met Van der Vis voor een toelichting.

[SAN Interviews] Van Schaik: liever een vlogger dan George Clooney

6mrt 201710:26
  • Algemeen
  • 12195 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een reeks van vier. In deze eerste aflevering Bastiaan van Schaik, adjunct-hoofdredacteur Libelle online en LibelleTV / vlogger Linda.tv. Fotocredits: Studio Gerry Hurkmans.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen