Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Volkskrant en NOS winnen twee keer bij VOJN Awards

14okt 201614:11
  • Media
  • 46842 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StorytellingJournalistiekMediaAwardsDigitaal

nieuws NOS op 3 en de Volkskrant zijn allebei twee keer bekroond bij de VOJN Awards. Deze jaarlijkse prijzen voor de beste internetjournalistiek in Nederland werden donderdagavond uitgereikt in het Amsterdamse café Dauphine. Ook De Correspondent en podcast De Kostgangers vielen in de prijzen.

PSV en Feyenoord boeken allebei gezonde winst

13okt 201613:23
  • Sponsoring
  • 13879 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportZakelijkVoetbal

nieuws PSV en Feyenoord rapporteren deze week allebei een nettowinst van enkele miljoenen euro's. Verschil is wel dat de Eindhovense landskampioen daarnaast ook de omzet zag groeien, terwijl de Rotterdammers te maken hebben met een dalende omzet.

Waarom Livis de nieuwe naam is van IedereenEHBO

10okt 201611:29
  • Bureaus
  • 12740 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenCampagnesInterview

nieuws Livis is de nieuwe naam van IedereenEHBO. Deze rebranding wordt ondersteund door een nieuwe campagne van Boomerang Create & Motion. Boodschap: 'Het is mens eigen om elkaar te helpen. Een EHBO-cursus volg je niet voor jezelf, maar voor een ander. Voor de persoon die je lief is.' MarketingTribune sprak met Ingeborg van der Eijk, algemeen directeur van Livis. 'We willen het stoffige imago van EHBO af kloppen.'

[Interview] Bob van Oosterhout (Triple Double): 'Overname Shooters is impuls voor sportmarketing'

7okt 201612:58
  • Sponsoring
  • 45574 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportZakelijkSportmarketingInterview

nieuws Een marketeer die een sportclub koopt, dat is voor Nederlandse begrip heel uitzonderlijk. Bob van Oosterhout deed het. De oprichter van sportmarketingbureau Triple Double uit Den Bosch werd afgelopen week samen met oud-speler Jos Frederiks eigenaar van de Bossche basketbalclub Shooters. Reden voor MarketingTribune om Van Oosterhout te interviewen over sportmarketing en de keuze om zelf aan het roer van een sportclub te gaan staan. 'Het wordt hier een showcase van vernieuwende activaties.'

Cross Comix verbindt strips met media, film, kunst en muziek

3okt 201614:50
  • Bureaus
  • 13985 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InspiratieEvenementCreatieMakers

nieuws Creatieven in Nederland, verenigt u! Komende zaterdag vindt een interessant crossover-event plaats in de Rotterdamse Schouwburg: de eerste editie van Cross Comix. Met acts van artiesten als Kamagurka, Spinvis en TRIK wordt een brug geslagen tussen het beeldverhaal en andere creatieve uitingsvormen, waaronder theater, film, muziek, fotografie, literatuur en journalistiek.

Talpa verkoopt SLAM! en 100% NL aan RadioCorp

3okt 201611:38
  • Media
  • 11912 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MuziekZakelijkRadio

nieuws Talpa Holding heeft de vandaag afgeronde radio-fusie tussen 538Groep en Sky Radio Group aangegrepen om ook twee radiostations te verkopen: SLAM! en 100% NL zijn vanaf nu onderdeel van RadioCorp en vormen een nieuwe onafhankelijke mediagroep actief in radio, print, tv, events en digital. Als 'wisselgeld' mag RadioCorp-dochter OMS de reclame-sales gaan doen voor de radiozenders waar Talpa wél mee doorgaat.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen