Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

TomTom censureert campagne voor zeven nieuwe producten

30aug 201611:16
  • Bureaus
  • 15793 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesBrandingMarketingAppsInnovatie

nieuws TomTom beleeft komende donderdag op electronicabeurs IFA in Berlijn zijn grootste productintroductie ooit. Het bedrijf kondigt maar liefst zeven nieuwe producten aan, waarvan twee geheel nieuwe productcategorieën. Opmerkelijk is de zwaar gecensureerde campagne waarmee TomTom hier aandacht voor vraagt.

Sponsoring op Lowlands: zo doe je dat wel/niet

25aug 201618:09
  • Sponsoring
  • 39077 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringKunst & CultuurEntertainmentMuziek

weblog Lowlands was afgelopen weekend spraakmakender en urgenter dan in voorgaande jaren. Veel goede en memorabele optredens, maar ook acts met een speciaal verhaal: The Eagles of Death Metal zijn onlosmakelijk verbonden met de aanslagen in Parijs, terwijl Yuri van Gelder sportieve revanche nam op zichzelf en NOC*NSF na te zijn weggestuurd uit Rio. Daarnaast probeerden ook sponsors een onuitwisbare indruk achter te laten in Biddinghuizen. In hoeverre lukte dat?

Samsung haakt het best in op Rio

25aug 201616:05
  • Sponsoring
  • 37329 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameDagbladuitgeversOlympische SpelenRio2016

nieuws Inhaken op Rio 2016 bleek niet altijd even eenvoudig. Toch zijn er ook zeer geslaagde inhakers. De beste is van Samsung, dat sponsor is van zeilkampioen Dorian van Rijsselburghe. Dit blijkt uit TMG-onderzoek waarbij alle inhaakadvertenties in De Telegraaf en Metro zijn beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en koppeling met de Olympische Spelen. Opmerkelijk is dat het onderzoek geen aandacht besteedt aan de kritiek die verschillende inhakers op 'Yuri-gate' vergaarden.

NPO hervormt Uitzending Gemist tot Netflix-concurrent

23aug 201610:57
  • Media
  • 15399 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentMediaVerdienmodellenTelevisieOnline

nieuws De NPO gaat de site Uitzending Gemist vernieuwen en zich meer richten op on-demand video. Het nieuwe platform, NPO Gestart, moet een soort Netflix voor programma's van de publieke omroep worden, waarbij kijkers op basis van hun voorkeuren nieuwe programma's krijgt aanbevolen.

SKO bestrijdt kritiek op 'achterhaalde' meting kijkcijfers

18aug 201611:15
  • Media
  • 15283 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaBereikOnderzoekTelevisieKijkcijfers

nieuws De manier waarop de Nederlandse kijkcijfers worden gemeten door de Stichting Kijkcijfer Onderzoek (SKO) ligt andermaal onder vuur. Diverse media-experts noemen het aloude onderzoek met tv-kastjes totaal achterhaald en bepleiten het uitlezen van de informatie uit decoders.

Olympische inhakers wagen zich niet aan val Epke

17aug 201613:44
  • Sponsoring
  • 22518 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaVirale marketingOlympische SpelenRio2016

nieuws Au, die val van Epke Zonderland tijdens zijn Olympische oefening deed pijn in heel Nederland. Het markante beeld van de liggende turner maakte veel los, maar adverteerders brandden er hun vingers niet aan met een inhaker, na al het publieke debat over Yuri van Gelder. Toch doken er enkele geslaagde inhakers op, mét Yuri-element.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen