Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

SAN Jaarboek 2016: Be Real

3mrt 201710:00
  • Algemeen
  • 11342 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • DialoogCommunicatie

nieuws ‘Merken krijgen een menselijk gezicht. Ze komen weer naast je op de bank zitten om je iets te vertellen. We zien in communicatie vaker uit het leven gegrepen situaties en echte emoties van klanten. Dat past in onze complexe, virtuele wereld, waarin de jongste lichting millennials niet alleen vaker online is, maar ook liever luistert naar vloggers dan gevestigde namen,’ aldus Paul Geraeds, voorzitter van de SAN die donderdag 2 maart op het hoofdkantoor van NS in Utrecht het eerste exemplaar van het SAN Jaarboek 2016 uitreikte aan Laurentien van Oranje. Foto: Studio Gerry Hurkmans

Yvonne Nassar (PIM): marketeers, deel je learnings!

3mrt 201709:30
  • Algemeen
  • 4707 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingPersonalia

nieuws Yvonne Nassar is sinds 16 februari de nieuwe voorzitter van PIM en in het dagelijks leven head of marketing & innovation bij RAI Amsterdam. We bellen met Nassar over haar plannen en ambities bij PIM. ‘Nederland moet het meest inspirerende marketingland van Europa worden.’ Fotocredits: Titia Hahne (BrandedU)

Longlist SAN New Kids on the Block 2016

1mrt 201710:45
  • Bureaus
  • 10484 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Award

nieuws SAN heeft de 15 kandidaten voor de titel New Kids on the Block 2016 bekendgemaakt. Deze 15 bureaus van de Longlist worden door de Hoofdjury beoordeeld aan de hand van de in te sturen White Papers, de publiciteit in FONK en hun websites. De Hoofdjury SAN NKOTB komt op 28 maart a.s. bijeen om de 15 bureaus tegen het licht te houden en te bespreken. Hierna volgt een stemming waaruit de Shortlist van 6 bureaus wordt samengesteld.

DDMA: miljoenenboetes dreigen ivm Europese privacywet

1mrt 201709:30
  • B2b
  • 9676 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • OutboundInbound

nieuws Er liggen miljoenenboetes te wachten op organisaties die hun bedrijfsvoering niet op korte termijn aanpassen aan de nieuwe Europese wet voor privacy en databescherming, de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Volgens DDMA, brancheorganisatie voor data en marketing, is het van levensbelang dat bedrijven nu in actie komen. Directeur Diana Janssen waarschuwt: ‘De tijd van praten en oriënteren is voorbij.’

Hero kiest voor reclamebureau Don't Say Nothing

28feb 201715:59
  • Bureaus
  • 13479 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PitchesKlantenMerken

nieuws Na een pitch heeft Hero gekozen voor het Amsterdamse bureau Don’t Say Nothing. Het gaat om een lange termijn samenwerking waarin het bureau als strategisch en creatief partner een nieuw concept voor Hero Baby zal ontwikkelen. Dit concept zal worden door vertaald naar een campagne met een digital first aanpak.

Selligent versterkt netwerk in Benelux

28feb 201711:31
  • B2b
  • 10707 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Innovatie

nieuws Selligent, leverancier van oplossingen voor relationship marketing op basis van inzicht in de consument, breidt zijn partnernetwerk in de Benelux uit met BBDO, Kunstmaan en Intracto in België en Loyalty Rockstars en Newcraft in Nederland.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen