Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Merkcommissaris moet merk op koers houden

22mrt 201711:00
  • B2b
  • 10075 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zakelijk

nieuws De ontwikkelingen in marketing gaan zo snel dat je als merk binnenkort overbodig bent als je niet tijdig verandert. Merkmanagement is in veel organisaties voor verbetering vatbaar. Dat vindt althans Brandfuel en daarom heeft dit bureau de merkcommissaris als onafhankelijke buitenstaander in het leven geroepen. Deze persoon begeleidt en bestuurt het integrale merksturings-, merkontwikkelings- en merkbewakingsproces.

Het effect van live communicatie: 3 april

22mrt 201710:05
  • Algemeen
  • 11821 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CommunicatieDialoog

nieuws IDEA (Independent Dutch Event Association) organiseert op 3 april 2017 de tweede editie van The Experience Conference. Een evenement dat in het teken staat van de marketingkracht van live communicatie en activatie.

Hendrikje Crebolder (Rijks): 'Marketingsucces bestendigen'

17mrt 201715:10
  • Algemeen
  • 29918 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingPersonalia

nieuws Per 1 april 2017 treedt Hendrikje Crebolder toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Development & Media wordt zij mede verantwoordelijk voor fondsenwerving, communicatie en marketing. Hendrikje Crebolder is sinds 2009 hoofd Development bij het Rijksmuseum. Wij belden met haar. Marketing blijft broodnodig, want 'inwoners van Drenthe en Utrecht komen nog niet massaal naar het Rijks.'

Hendrikje Crebolder in directie Rijksmuseum

16mrt 201714:34
  • Algemeen
  • 15306 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingKunst & CultuurPersonalia

nieuws Per 1 april 2017 treedt Hendrikje Crebolder toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Development & Media wordt zij naast hoofddirecteur Taco Dibbits en zakelijk directeur Erik van Ginkel, verantwoordelijk voor fondsenwerving, communicatie en marketing. Hendrikje Crebolder is sinds 2009 hoofd Development bij het Rijksmuseum.

Talpa Radio: marketingkracht van vier merken

16mrt 201712:27
  • Media
  • 19927 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • BereikRadio

nieuws Talpa Radio is sinds oktober 2016 de nieuwe groepsnaam voor de zendergroep bestaande uit 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. Dinsdag 14 maart organiseerde Talpa Radio een officieel lanceringsfeestje in het Amsterdamse Afas Live voor alle relaties. Vanuit de missie ‘het leven verrijken met de magie van onze sound’ zet Talpa Radio in op groei van het bereik binnen het domein muziekentertainment met nog meer voordelen voor de adverteerder.

[SAN Interviews] Eva Ruiz: Storytelling wordt story doing

10mrt 201710:00
  • Algemeen
  • 24412 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een reeks van vier. In deze derde aflevering marketeer Eva Ruiz, Vodafone Nederland. Fotocredits: Studio Gerry Hurkmans


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen