Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Newspaper Association schrapt woord 'krant' uit naam

7sep 201610:02
  • Media
  • 12393 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekPrintNieuwsmediaDagbladuitgevers

nieuws De Newspaper Association of America kiest voor een nieuwe naam, zonder een directe verwijzing naar kranten. De branchevereniging gaat voortaan door het leven als News Media Alliance. Het woord 'dagblad' (of het nog archaïscher 'krant') dekt de lading niet meer voor de sector, aldus bestuursvoorzitter David Chavern.

Coca-Cola opent '1928 Room' in Olympisch Stadion

7sep 201609:41
  • Sponsoring
  • 16795 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Rio2016MerkenSponsorcongresSponsoringOlympische Spelen

nieuws Coca-Cola bracht dinsdag een dubbele ode aan de Olympische Spelen. De sponsor van het eerste uur opende een speciale '1928 Room' in het Olympisch Stadion om te vieren dat de IOC-sponsoring 88 jaar geleden begon in Amsterdam. Bovendien sprak PR-manager Therese Noorlander over die kleine eeuw Olympische partnership op het Sponsorcongres van MarketingTribune. 'We willen samen het verschil maken.'

Robin Meekel en Patrick van Haperen verlaten Red Urban

6sep 201611:49
  • Bureaus
  • 14192 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersReclamePersonaliaCreatie

nieuws Het creatieve team Patrick van Haperen en Robin Meekel vertrekt na drie jaar bij Red Urban & Etcetera. Ze gaan vanaf november aan de slag bij een ander reclamebureau, maar wachten nog even met het bekendmaken van die naam.

KLM laadt eigen merk met meligheid

31aug 201610:07
  • Bureaus
  • 11254 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Branded contentVideoCampagnesMerken

nieuws 'It's an airline!' Nederlanders weten dat heus wel van KLM, maar in het buitenland is de afkorting niet overal een een begrip. Daarom is de vliegtuigmaatschappij een opmerkelijk melige buitenlandse campagne gestart, waarover de meningen zeer sterk uiteenlopend: van briljant tot idioot.

NPO-ruzie: 'Netmanager snapt internet niet!'

31aug 201600:04
  • Media
  • 11046 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VloggenOnlineMediaDigitaal

nieuws De NPO en internet, het is altijd al een wisselvallig huwelijk geweest. Het jongste conflict gaat tussen BNN-presentator Tim Hofman (van internetprogramma #BOOS) en Suzanne Kunzeler, netmanager van NPO3. Na een interview van die laatste in Het Parool reageerde Hofman smadelijk met een ingezonden stuk in diezelfde krant. Bovendien deed hij zijn kritiek dinsdag nog eens dunnetjes over in De Wereld Draait Door.

TomTom censureert campagne voor zeven nieuwe producten

30aug 201611:16
  • Bureaus
  • 16038 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesBrandingMarketingAppsInnovatie

nieuws TomTom beleeft komende donderdag op electronicabeurs IFA in Berlijn zijn grootste productintroductie ooit. Het bedrijf kondigt maar liefst zeven nieuwe producten aan, waarvan twee geheel nieuwe productcategorieën. Opmerkelijk is de zwaar gecensureerde campagne waarmee TomTom hier aandacht voor vraagt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen