Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Toyota kiest Etcetera, Lexus kiest Brand New Telly

15jul 201611:52
  • Bureaus
  • 17704 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenMarketingPitchesCampagnes

nieuws Na een strategische oriëntatie en een creatieve pitch brengt Louwman & Parqui zijn communicatieactiviteiten voor Toyota vanaf 1 augustus onder bij Etcetera en Red Urban. Het andere belangrijke automerk Lexus gaat na eenzelfde traject van importeur Louwman in zee met Brand New Telly. In beide gevallen was 3MO de pitchbegeleider en gaat het om zowel merk- als productcampagnes in Nederland.

Sunweb nieuwe hoofdsponsor van wielerploeg Dumoulin

12jul 201612:21
  • Sponsoring
  • 12883 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingMerkenSponsorshipSport

nieuws Sunweb wordt de nieuwe hoofdsponsor van wielerploeg Giant-Alpecin. De Nederlands-Zwitserse touroperator wordt de komende drie jaar naamgever van de ploeg die onder meer met de Nederlandse renner Tom Dumoulin veel successen boekt. Sunweb is al betrokken bij de ploeg als co-sponsor. Wat vanaf volgend jaar de rol wordt van de huidige naamsponsors is nog onduidelijk.

Nieuwe Ben-campagne: Red Urban geeft mobieltje een bijrol

5jul 201618:10
  • Bureaus
  • 19281 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BrandingMerkenCommercialsCampagnesMobile

nieuws Terwijl de meeste telecommerken ‘meer, meer, meer’ pushen omdat het kan, draait de nieuwe Ben-campagne om 'en/en': gebruik je mobiel wanneer jij het zelf wilt, maar geniet ook van momenten met elkaar. Red Urban heeft die boodschap verpakt in een commercial die een heel ander geluid laat horen dan veel andere telecom-campagnes.

Epica Awards prikkelt met campagne over jury-beïnvloeding

29jun 201611:54
  • Bureaus
  • 13042 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesBekroningenAwardCreatie

nieuws De Epica Awards bestaan dertig jaar en komen dit najaar weer terug naar Amsterdam. Om de reclamewereld wakker te schudden uit de Cannes-roes, is de Epica-organisatie een prikkelende eigen campagne gestart, ontwikkeld door het Parijse bureau Altmann+Pacreau. De campagne neemt de vriendjespolitiek in reclameland op de hak.

Hoofdprijzen Cannes Lions voor Samsung, Ogilvy, Almap BBDO en Droga5

27jun 201609:02
  • Bureaus
  • 22380 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BekroningenCreatieAwardCannes

nieuws Het Cannes Lions Festival is zaterdag afgesloten met een reeks hoofdprijzen. Samsung werd adverteerder van het jaar, Ogilvy & Mather werd reclame-netwerk van het jaar, WPP reclame-holding van het jaar. De bureauprijzen gingen naar Droga5 (onafhankelijk bureau van het jaar) en Almap BBDO Sao Paulo. Nederland sprokkelde nog twee bronzen leeuwen, beide voor 72andSunny en Samsung in de categorie Film Craft. Daarmee sloot ons land het festival af met 20 bekroningen.

Cannes Lions 2016: alle winnaars!

26jun 201609:09
  • Bureaus
  • 54344 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesAwardCreatieCannes

nieuws De mondiale reclamewereld was weer traditiegetrouw in Cannes bijeen en zwaait zichzelf volop lof toe. Ook Nederlandse bureaus en adverteerders hoopten op eeuwige roem bij de Cannes Lions. MarketingTribune hield alle Nederlandse genomineerden en winnaars bij. Hier de laatste stand van zaken, met 'The Last Rembrandt' van ING en J. Walter Thompson Amsterdam als meest gelauwerde campagne van eigen bodem.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen