Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Heineken sponsort niet, Heineken 'faciliteert'

10aug 201609:04
  • Sponsoring
  • 13411 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Rio2016Olympische Spelen

weblog Het is Olympisch drama in optima forma: het naar huis sturen van 'lord op the rings' Yuri van Gelder na een avond stappen. Pijnlijk voor de sporter die eerder al in opspraak kwam door cocaïne, maar de kwestie legt nog een ander pijnpunt bloot: het falen van succesbeluste sponsors bij het reageren op slecht nieuws uit Rio.

[Interview] 'ASR-campagne met Sticks is intuïtiever'

28jul 201619:01
  • Bureaus
  • 19850 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameMerkenCampagnesInterview

nieuws 'Als je het mij vraagt, verwacht ik van een verzekeringsmaatschappij integriteit. Altijd.' Met die woorden start rapper Sticks een van de meest spraakmakende commercials van het jaar. Hoe kwamen die twee minuten 'spoken word' over verzekeren tot stand? En hoe kijkt adverteerder ASR er op terug? MarketingTribune voerde een zomers gesprek met ASR's marketingdirecteur Bob Stehmann en namens reclamebureau Pool Worldwide de partners Erwin Kleinjan en Paul Meyer. 'Soms moet je gewoon durven om het totaal anders te doen dan mensen verwachten.'

Blendle-concurrent eLinea is failliet

26jul 201611:41
  • Media
  • 15405 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerdienmodellenJournalistiekMediaOnline

nieuws Blendle verliest een tweede concurrent in een half jaar tijd. Na Myjour valt nu het doek voor eLinea. Vandaag wordt het faillissement uitgesproken over eigenaar eReaders Groep. Het lukte eLinea niet om op tijd een investeerder te vinden.

Paper Magazine blijft ver achter bij targets Persgroep

25jul 201610:44
  • Media
  • 14285 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerdienmodellenJournalistiekDagbladuitgeversMedia

nieuws Paper Magazine telt slechts een paar duizend betalende abonnees. Daarmee blijft de digitale krant van De Persgroep ver weg van de beoogde 30.000 abonnementen. De uitgeverij, die net het alternatief Topics heeft gelanceerd, bekijkt nu welke mogelijkheden er nog zijn voor Paper.

[Interview] Ben, Red Urban en Johan Kramer over 'Ben jezelf'

22jul 201612:28
  • Bureaus
  • 48539 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenMarketingCampagnesInterview

nieuws Ben is terug. Met een bijrol in de eigen nieuwe campagne, ontwikkeld door Red Urban. Geen 'meer, meer, meer', maar 'en/en'. Terwijl veel concurrenten inzetten op maximaal datagebruik ('gewoon omdat het kan') gooit Ben het nadrukkelijk over een andere boeg. MarketingTribune sprak met Ben, Red Urban... en regisseur Johan Kramer, die zelf ooit aan de wieg stond van het merk Ben.

[Interview] Gokbedrijf Betsson stapt in Nederlands ijshockey

15jul 201611:55
  • Sponsoring
  • 40010 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingInterviewSponsoringOnline gamingSport

nieuws De gokmarkt is enorm in beweging nu de Nederlandse wetgeving op dit vlak gaat veranderen. Na de KNWU kondigde ook de Nederlandse IJshockey Bond een gokbedrijf als hoofdsponsor aan: Kroon Casino, onderdeel van de grote mondiale speler Betsson. MarketingTribune sprak met beide partijen over deze spannende sponsordeal.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen