Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Openbaar Ministerie berispt 'criminele' campagne Den Bosch

26mei 201611:06
  • Bureaus
  • 6591 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MVOMaatschappijCampagnesActies

nieuws Een ludiek bedoelde campagne bedoeld om inwoners van Den Bosch beter afval te laten scheiden is uitgelopen op flinke aanvaring tussen het Openbaar Ministerie en de gemeente Den Bosch. De campagne suggereerde dat meerdere Bosschenaren 'onterecht in de bak' zaten. Na interventie van het OM is de campagne voortijdig gestaakt.

[Interview] Diederik Broekhuizen (De Beste Social Awards): 'Zonder livestream ben je niet meer relevant'

26mei 201610:56
  • Media
  • 5403 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaVideoInterviewContentMakers

nieuws Met het succes van Facebook Live en Periscope neemt ook voor mediabedrijven het belang van livestreaming toe. Diederik Broekhuizen, organisator van De Beste Social Awards, doet met zijn Studio Broekhuizen live-verslagen van Nederlandse filmpremières. Direct na de lancering van Facebook Live heeft hij dat daar toegepast. Wat is volgens hem de toekomst van livestreaming voor het mediavak? 'Bij dit soort videoproducties is voorbereiding cruciaal.'

NOS toont zich slecht verliezer: 'Verstappen moet op open net'

18mei 201610:16
  • Media
  • 14451 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentRechtenTelevisieSport

nieuws De winnende Formule 1-race van Max Verstappen had zondagmiddag live op een open net te zien moeten zijn, aldus een gefrustreerde NOS-directeur Jan de Jong. Ziggo-presentator Olav Mol reageert smalend: 'Boot gemist? Beetje jammer dit.'

[Kijkcijfers] Douwe Bob krijgt 3 miljoen kijkers stil

11mei 201611:18
  • Media
  • 3994 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MuziekTelevisieKijkcijfersBereik

nieuws Douwe Bob was dinsdagavond méér dan trending. De Nederlandse deelnemer aan het Eurovisie Songfestival in Zweden plaatste zich bovendien voor de finale komend weekend. De kijkcijfers waren prachtig (bijna 3 miljoen tv-kijkers), maar opmerkelijk genoeg is dat minder dan de verliezende Trijntje Oosterhuis vorig jaar vergaarde.

NOC*NSF belooft Lotto exclusiviteit, KNWU woedend

10mei 201612:31
  • Sponsoring
  • 4681 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekSponsoringSport

nieuws De algemene ledenvergadering van NOC*NSF heeft op 9 mei ingestemd met de exclusiviteitsgarantie van de aangesloten bonden met De Lotto/Staatsloterij. Dit tot onvrede van wielerbond KNWU, die een sponsordeal wil sluiten met gokbedrijf Unibet. De wielerbond stemde dan ook tegen. 'Met deze exclusiviteit begeeft NOC*NSF zich op een hellend vlak.'

Cycling like it's 1999

6mei 201614:05
  • Sponsoring
  • 13605 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikSponsoringSportmarketingSport

weblog Vandaag trapt de Giro d'Italia af in Apeldoorn. Wederom huisvest Nederland de start van een grote wielerronde. De media-aandacht voor wielrennen is groot, evenals de interesse van sponsors. Je zou bijna vergeten hoezeer het imago van de sport is besmeurd door doping. Hoe kwetsbaar is wielersponsoring?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen