Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

McTrax van TBWA wint bronzen Leeuw in Cannes

25jun 201609:23
  • Bureaus
  • 27308 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MuziekAwardCannesContentMarketing

nieuws Met de McTrax-campagne voor McDonald's heeft het Nederlandse reclamebureau TBWA\Neboko vrijdag een eerste bronzen Leeuw gewonnen op het Cannes Lions Festival. De campagne was deze week al vaker genomineerd, maar had nog niet gewonnen. Alle Nederlandse prijzen gingen tot nu toe naar J. Walter Thompson, goeddeels allemaal naar het ING-project 'The Next Rembrandt'.

Imagoschade Puma door scheurende EK-shirts

23jun 201615:23
  • Sponsoring
  • 17542 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingMerkenVoetbal

nieuws Kledingsponsor Puma ligt onder vuur vanwege de vele scheurende shirt van het Zwitserse elftal op het EK Voetbal. Het sportmerk heeft onderzoek naar het kwetsbare textiel aangekondigd om de storm aan kritiek in te dammen.

Next Rembrandt wint twee Grand Prix in Cannes

23jun 201614:16
  • Bureaus
  • 35266 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieAwardCampagnesCannes

nieuws Het ING-project 'The Next Rembrandt' blijft gloriëren in Cannes. Na al wat gouden, zilveren en bronzen Leeuwen werden woensdag zelfs twee Grand Prix gewonnen. Een geweldige prestatie voor 'bureau van het jaar' J. Walter Thompson Amsterdam.

Drie keer goud voor J. Walter Thompson in Cannes

22jun 201611:37
  • Bureaus
  • 14945 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieOutdoorAwardCannes

nieuws Nederland heeft zijn eerste gouden Leeuwen binnen in Cannes. De grote winnaar is J. Walter Thompson Amsterdam, dat drie keer goud won met 'The Next Rembrandt'. Die campagne was dinsdagavond ook goed voor een zilveren en een bronzen Leeuw. Brons was er bovendien voor de JWT-campagne voor Het Parool.

Frank Volmer (ex-TMG) wordt nieuwe Ster-directeur

21jun 201617:01
  • Media
  • 10328 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaReclamePersonaliaTelevisie

nieuws Frank Volmer wordt de nieuwe directeur van Ster. De voormalige commercieel directeur van Telegraaf Media Groep gaat per 1 september van start bij het reclamebedrijf van de Nederlandse Publieke Omroep.

JWT wint twee zilveren Leeuwen met Next Rembrandt

21jun 201611:19
  • Bureaus
  • 13723 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesAwardCannesDigitaal

nieuws Nederland heeft het eerste eremetaal binnen in Cannes. De ING-case 'The Next Rembrandt' leverde twee zilveren Leeuwen op voor reclamebureau J. Walter Thompson Amsterdam. Vijftien andere Nederlandse nominaties werden niet verzilverd.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen