Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Etcetera lanceert campagne voor Rode Kruis

12jan 201709:01
  • Bureaus
  • 7359 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ReclameCampagnes

nieuws Reclamebureau Etcetera is de maker van de nieuwste campagne voor het Rode Kruis, de mondiale noodhulporganisatie die in Nederland al 150 jaar klaar staat om te helpen. Daar waar mensen hulp nodig hebben, is het Rode Kruis.

Esprix: innovation en transformation

10jan 201711:14
  • Bureaus
  • 9507 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Award

nieuws Nieuw dit jaar bij de Esprix is de categorie Innovation & transformation. Cases die met innovatieve technieken en/of proposities een transformatie teweegbrengen, komen volgens de jury in aanmerking voor een award. Niet alleen technologische transformaties, maar ook organisatorische, maatschappelijke of menselijke transformaties krijgen met de categorie Innovation & transformation een podium, aldus het Esprix bestuur.

Line up De Vrienden van Amstel bekend

10jan 201710:38
  • Sponsoring
  • 13662 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ActivatieEntertainment

nieuws Het programma voor de 19de editie van De Vrienden van Amstel LIVE! Is bekend. In zijn rol als nieuwe kroegbaas (in afwezigheid van collega Simon Keizer) heette Nick Schilder de artiesten welkom die over ruim anderhalve week, negen avonden lang in een uitverkocht Rotterdam Ahoy optreden. De line-up is een verrassende samenstelling van vertrouwde namen.(Foto credits: Tribe Company bv)

Marketeer Bote Galema: 'Bij de nieuwe Perry Sport draait alles om experience en community'

14dec 201611:22
  • Food-en-retail
  • 11523 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ConsumentenInspiratieMultichannel

nieuws Perry Sport is na het faillissement in februari van dit jaar bezig met een stevige come back, onder meer met een heuse flagshipstore in Amsterdam. MarketingTribune sprak met marketing/sales/vm director Bote Galema van Perry Sport over de revival. ‘Klanten moet je continu blijven prikkelen en verrassen, pas dan weet je ze aan jouw merk te binden.’

[interview] 'Mijn motor staat in de winter gewoon in de woonkamer'

28nov 201614:32
  • Design
  • 11542 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Product

nieuws Anna Marie Deary is sinds anderhalf jaar marketingmanager bij Harley-Davidson Benelux. Daarvoor werkte ze ook al een kleine acht jaar bij dit illustere motormerk in diverse marketingfuncties. Ze is geboren in Nederland als kind van een Britse vader en Nederlandse moeder. Anna Marie heeft familie in Liverpool en Dublin. Uiteraard rijdt ze zelf ook Harley en wel een zogenoemde Iron 883 Dark Custom, een matzwarte naked bike. ‘Ik vind hem zo mooi, dat hij in de winter gewoon in de woonkamer staat.’

'Marketeers doen er goed aan zich te verdiepen in hersenwerking en gedrag'

22nov 201614:36
  • Algemeen
  • 10602 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Onderzoek

nieuws Het brein, of beter gezegd de beïnvloeding ervan, stond centraal tijdens een bijzonder klantendiner van reclamebureau XXS Amsterdam op 26 oktober in de A’dam Toren. Patrick van Veen, oprichter en eigenaar van Apemanagement, Victor Mids, neuroloog en illusionist (presentator Mind F*ck) en pianist Michiel Borstlap waren genodigd om het beïnvloeden van het gedrag vanuit hun perspectief toe te lichten. José Evers, strategy partner XXS Amsterdam: ‘Marketeers die in de nieuwe realiteit succesvol willen zijn, doen er goed aan zich te verdiepen in hersenwerking en gedrag.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen