Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Terugblik op Cross Media Congres 2016

22apr 201616:22
  • Media
  • 30372 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CrossmediaEvenementInnovatieMedia

nieuws 'Een dikke middelvinger naar crossmedia.' Het klonk als vloeken in de kerk, maar Slaven Mandic (Wayne Parker Kent) zei het echt op het Cross Media Congres 2016. Andere sprekers (zoals Bert Habets van RTL en Peter de Mönnink van Sanoma) drukten zich diplomatieker uit, maar de strekking is duidelijk: media en marketing hebben nog veel stappen te zetten in crossmedialiteit. MarketingTribune was aanwezig op het congres en publiceert nu het tweede en laatste deel van een uitgebreide terugblik. 'Hip zijn is geen doel.'

Energiedirect is nieuwe hoofdsponsor PSV

21apr 201615:31
  • Sponsoring
  • 14911 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VoetbalSponsorshipZakelijk

nieuws Voetbalclub PSV heeft donderdagmiddag zijn nieuwe hoofdsponsor bekendgemaakt: Energiedirect. De regerend landskampioen was een jaar lang op zoek naar een opvolger van Philips, dat wel als co-sponsor aan de club verbonden blijft. Energiedirect verbindt zich voor drie jaar met de club. PSV-directeur Toon Gerbrands: 'De achterkant van het shirt is nog beschikbaar.'

Cross Media Congres 2016: wat heb je gemist?

21apr 201615:14
  • Media
  • 36519 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CrossmediaEvenementInnovatieContent

nieuws Crossmediale campagnes lijken een no-brainer, maar over veel toepassingen ervan wordt vooral gepraat, niet zozeer mee gewerkt. MarketingTribune doet verslag van het Cross Media Congres in Amsterdam. Daar werd woensdag niet alleen over crossmedia gesproken, maar zijn 's avonds ook de beste cases uit het vak bekroond met Cross Media Awards. Lees hier de belangrijkste insights van #CMC16.

[Interview] Waarom stapt verzekeraar Onna-Onna in mannenbolwerk rallysport?

19apr 201610:03
  • Sponsoring
  • 18352 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewSponsoringMarketingSport

nieuws Een bijzondere verschijning in de Libya Rally (14-21 april): Les Gazelles, het eerste 'all-female' rallyteam uit de historie. Hoofdsponsor van dit Nederlandse team is Onna-Onna, de verzekeraar die zich specifiek richt op vrouwen. Waarom kiest deze nichespeler ervoor sponsor te zijn in zo'n typisch mannenbolwerk als de rallysport? Geneviève Meerburg, managing director van Onna-Onna, vertelt het allemaal in dit uitgebreide interview met MarketingTribune. 'Wij dragen met ons merk bij aan de zelfstandigheid en vrijheid van vrouwen.'

[Video] Nationale-Nederlanden activeert 2500 loopfans

18apr 201611:22
  • Sponsoring
  • 15721 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingActivatieVideoPromotie

nieuws Nationale-Nederlanden kijkt terug op een succesvolle activatie tijdens de Rotterdam Marathon eerder deze maand. Het publiek kon deelnemers aan de loopwedstrijd aanmoedigen via een video-boodschap. Een kleine 2.500 loopfans deelden hun eigen support-video.

Donald Duck en AutoWeek verkopen samen auto's

15apr 201615:06
  • Media
  • 34756 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintTijdschriftenActiesContent

nieuws De twee grote 'mannenbladen' Donald Duck Weekblad en AutoWeek bundelen deze week hun krachten met een speciaal auto-leespakket. AutoWeek zet de bijzondere auto van Donald Duck in het zonnetje: de Duckatti 313. In het automagazine staat een doorsnede met de bijzondere technische specificaties. Donald Duck zelf geeft een auto weg... als bouwpakket.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen