Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

JWT wint twee zilveren Leeuwen met Next Rembrandt

21jun 201611:19
  • Bureaus
  • 13726 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesAwardCannesDigitaal

nieuws Nederland heeft het eerste eremetaal binnen in Cannes. De ING-case 'The Next Rembrandt' leverde twee zilveren Leeuwen op voor reclamebureau J. Walter Thompson Amsterdam. Vijftien andere Nederlandse nominaties werden niet verzilverd.

Next Rembrandt scoort elf nominaties in Cannes

20jun 201611:54
  • Bureaus
  • 13741 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieAwardCampagnesCannes

nieuws Gaat Nederland deze week goud delven in Cannes? Ons land haalde dit weekend al 17 keer de shortlist van Direct, Health, Promo & Activation, Radio en Print & Publishing. Maandag kwamen daar opnieuw 17 nominaties bij, in de categorieën Outdoor, Design, PR en Digital Craft. Veruit het meest genomineerd is 'The Next Rembrandt' van ING en J. Walter Thompson Amsterdam, met vooralsnog elf nominaties.

Ogilvy wint twee Grand Prix bij Health Lions

20jun 201611:29
  • Bureaus
  • 10013 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieAwardCampagnesCannes

nieuws Het grote Cannes Lions Festival is dit weekend afgetrapt met de uitreiking van de Health Lions. Reclame-netwerk Ogilvy won op dit aparte sub-event twee hoofdprijzen: de Pharma Grand Prix ging naar Ogilvy & Mather London (voor 'Breathless Choir' van Philips) en de Grand Prix for Good ging naar David Buenos Aires voor het 'Man Boobs' project tegen borstkanker.

Recordaantal inzendingen voor Cannes Lions

15jun 201616:10
  • Bureaus
  • 15388 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameCreatieCannesAward

nieuws De organisatie achter het International Cannes Lions Festival heeft dit jaar een recordaantal inzendingen ontvangen voor de eigen 'Lions': ruim 43.000, oftewel een groei van 7% ten opzichte van 2015. De meest prestigieuze mondiale reclameprijs kan zich verheugen op meer cases in 18 van de 24 categorieën.

A'dam Toren lanceert eigen Music School

15jun 201610:47
  • Bureaus
  • 16791 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MaatschappijKennissessieMuziekCreatie

nieuws Creatieve hotspot A'dam Toren opent vandaag officieel de A’dam Music School. Dit initiatief van de 'torenbazen' Hans Brouwer en Sander Groet moet een springplank worden voor muzikaal getalenteerde kinderen en jongeren uit Amsterdam en omgeving.

StripGlossy wil plek in schap naast Linda

13jun 201610:07
  • Media
  • 8917 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintContentTijdschriften

nieuws Stripbladen in Nederland, het is een moeizame business-case. Daarom gooit uitgeverij Personalia het over een andere boeg: de vrijdag gelanceerde StripGlossy wil een plek buiten het 'kinderhoekje', dus naast populaire bladen als Linda.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen