Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[Schakelen met MarketingTribune] Volvo: Zlatan en de hamer van Thor

26okt 201608:00
  • Design
  • 10703 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Product

nieuws Volvo is de status van ‘saaie, vierkante tank’ al lang voorbij, ook al rijden er van de oude generatie nog vele exemplaren rond. De nieuwe modellen zijn anno 2016 even betrouwbaar en veilig, maar hebben inmiddels een behoorlijke sprint getrokken, vooral ook op het gebied van milieu-innovaties en design. MarketingTribune mocht een dagje testrijden met de nieuwste modellen van de Zweedse krachtpatser en sprak met marketingdirecteur Volvo Nederland, Arthur van Es over merkbeleving, veiligheid, Zweedse heritage, Zlatan en design.

[interview] Op zoek naar de menselijkheid in het merk

22sep 201610:22
  • Bureaus
  • 11209 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Onderzoek

nieuws Zijn menselijke merken meer succesvol? Jack de Graaff, managing partner van het Amsterdamse bureau Mensch, gelooft het vast en zeker. Om zijn geloof kracht bij te zetten, liet hij wetenschappelijk onderzoek doen naar de ‘warmte’ en ‘competentie’ van onder meer financiële dienstverleners, energieleveranciers en automerken. Met verrassende uitkomsten. ‘We staan als branche steeds verder weg van de mens. Dat is mijn drijfveer. Ik wil terug naar de mens om het merk sterker en succesvoller te maken.’

Sponsorcongres 2016: Partnerships scoren beter dan sponsoring

7sep 201616:52
  • Sponsoring
  • 12532 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SponsorcongresOnderzoek

nieuws Partner of sponsor? Sommige sprekers op het Sponsorcongres op 6 september konden er soms moeilijk mee uit de voeten. Toch blijkt uit onderzoek van Activate&co van Frank de Bruin, een van de vele sprekers, wel degelijk dat partnering meer succes oplevert dan sec sponsoring. Het was al met al een leerzame dag met veel nieuwe inzichten, primeurs van Heineken (nieuwe commercial over verantwoord alcoholgebruik) en Eredivisie die met KPN opnieuw een 5-jarig contract heeft gesloten over Goal alert. Maar er waren ook hilarische momenten, zoals van Genevieve Meerburg van Onna Onna die de zaal vroeg of ze wel goed bezig is…

[Interview] Rik van der Kooi (Microsoft) over LinkedIn en Bing

21jun 201616:07
  • Media
  • 5534 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CannesSocial mediaZoekmachineInterview

nieuws MarketingTribune is in Cannes. Wij hebben een exclusief interview met Rik van der Kooi, Corporate Vice President Microsoft Search Advertising, over LinkedIn en de ontwikkeling van zoekmachine marketing.

Vodafone innoveert met Incrowdpro: nieuw mobiel intranet

25apr 201617:08
  • Online
  • 11966 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InnovatieAppsMobile

nieuws Waar in de privésfeer de ene na de andere app wordt geïnstalleerd, blijft dat in het bedrijfsleven flink achter. Dat is eigenlijk vreemd, want apps maken het leven op vele vlakken een stuk eenvoudiger en een goede app kan wel degelijk iets doen voor je bedrijfsmodel, vinden ook Mark Stapelkamp en Jan Paul van Geen van Vodafone Nederland. Zij zijn voor hun retailorganisatie recentelijk overgestapt van intranet naar de Incrowdpro-app.

[Renault Talisman] Mijn droom: auto met chauffeur!

11apr 201608:46
  • Algemeen
  • 8937 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ConceptProduct

nieuws Ik zal maar met de deur in huis vallen: eigenlijk heb ik een hekel aan autorijden. Niet aan auto’s, begrijp me niet verkeerd. I love cars! Ik heb gewoon mijn halve leven in de file gestaan. En dan krijg je vanzelf een afkeer van autorijden. Daarom droom ik ervan dat ik elke dag thuis wordt opgepikt door een auto met chauffeur. En die mij dan naar mijn werkt tuft, terwijl ik op de achterbank de krant lees en van een dubbele espresso geniet. Op 4 april 15.00 uur werd die droom even bewaarheid. Daar kwam hij voorgereden: de gloednieuwe Renault Talisman! Met chauffeur!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen