Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

ISU-congres is tegen meer sponsoring op schaatspakken

8jun 201614:39
  • Sponsoring
  • 13243 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InnovatiePolitiekSponsoringSport

nieuws Om de schaatssport te vernieuwen heeft de KNSB veel innovatieve ideeën ingediend op het ISU-congres in Dubrovnik, maar niet alles is ingewilligd. Twee voorstellen voor meer sponsormogelijkheden bij schaatspakken zijn niet aangenomen. Ook een marketing-expertgroep komt er nog even niet. Wel komt er een atletencommissie en is aandacht gevraagd voor een vernieuwend combi-WK voor schaatsers, shorttrackers en kunstrijders.

Leicester passeert Ajax in Brand Finance Football 50

8jun 201601:09
  • Sponsoring
  • 9393 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingMerkenOnderzoekZakelijkVoetbal

nieuws De Britse kampioen Leicester City is de grote stijger in de nieuwe Brand Finance Football 50. Stond de regioclub vorig jaar nog buiten de top-40 en onder Ajax, tegenwoordig vinden we 'The Foxes' terug op plek 16. De Britse dominantie wordt onderstreept door Manchester United, dat ondanks een kwakkelseizoen nog altijd koploper is. Real Madrid en FC Barcelona verdreven Bayern München uit de top-3.

T-Mobile herpositioneert, campagne 'Live Forward' van start

7jun 201612:02
  • Bureaus
  • 22029 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InnovatieMobileCampagnesCommercials

nieuws T-Mobile gaat een compleet andere koers varen. Boegbeeld Ali B. is ingeruild voor het motto 'Live Forward'. Samen met het vertrouwde bureau Etcetera is een fundamentele herpositionering ingezet. MarketingTribune sprak met alle betrokkenen: 'We veranderen van klassieke telecomprovider in facilitator van een mobiele lifestyle.'

Joost Bellaart over handbal-sponsor Cocoa from Ghana

2jun 201614:00
  • Sponsoring
  • 11747 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Olympische SpelenSportmarketingSponsoringInterview

nieuws De Nederlandse handbalsters presteren beter dan ooit tevoren. Na de primeur van plaatsing voor de Olympische Spelen werd woensdag ook kwalificatie voor het EK afgedwongen. Logisch dus dat zich dit jaar een nieuwe hoofdsponsor aandiende. Een bijzondere bovendien: Cocoa from Ghana. Sponsoradviseur Joost Bellaart koppelde beide partijen aan elkaar. MarketingTribune sprak met de voormalig hockey-bondscoach over handbal en Ghana.

Bram Koster en Thomas van Manen leiden Marketingfacts

30mei 201621:39
  • Media
  • 5707 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BloggenZakelijkPersonaliaMediaOnline

nieuws Wisseling van de wacht bij Marketingfacts: Bram Koster en Thomas van Manen nemen per 1 juni de dagelijkse leiding van de toonaangevende marketingblog op zich. Zij gaan de taken vervullen van vertrekkend managing director Emile Peters, die wel als aandeelhouder betrokken blijft bij Marketingfacts.

Openbaar Ministerie berispt 'criminele' campagne Den Bosch

26mei 201611:06
  • Bureaus
  • 6871 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MVOMaatschappijCampagnesActies

nieuws Een ludiek bedoelde campagne bedoeld om inwoners van Den Bosch beter afval te laten scheiden is uitgelopen op flinke aanvaring tussen het Openbaar Ministerie en de gemeente Den Bosch. De campagne suggereerde dat meerdere Bosschenaren 'onterecht in de bak' zaten. Na interventie van het OM is de campagne voortijdig gestaakt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen