Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Sanoma verkoopt Beau Monde en Marie Claire aan Pijper

14apr 201610:32
  • Media
  • 13311 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentTijdschriftuitgeversPrint

nieuws Het duurde even, maar opnieuw verkoopt Sanoma drie titels. Pijper Media heeft een akkoord bereikt over de overname van Marie Claire, Beau Monde en Happy in Shape. De verkoop is onder voorbehoud van een positief advies van de vakbonden, OR en licentiegever. De in Groningen gevestigde uitgever vestigt de titel in haar dependance in Amsterdam bij de oud-Sanoma titels Grazia, Golfers Magazine, Nieuwe Revu, Panorama en Playboy.

Blogger moet 'verkochte' vlogs melden van reclamecode

13apr 201613:09
  • Media
  • 21245 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineBloggenVloggenVideo

nieuws De Reclame Code Commissie heeft kritisch geoordeeld over promotie van beddenwinkel Swiss Sense in vlogs van Beautygloss-blogger Mascha Feoktistova. Daarmee wordt de Reclamecode Social Media (RSM) overtreden.

Lang leve de Danio-hipster!

6apr 201609:27
  • Bureaus
  • 16467 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingOutdoorTrendsReclame

weblog Nederland was de afgelopen week in de ban. Niet alleen van het referendum, maar ook van de 'kwark-hipster' van yoghurtmerk Danio. Jazeker, Nederland maakte zich druk over een man met een baard, en het was niet eens december. Na een weeklang geweeklaag over die baardmans ben ik het zat.

Hoe juicht een Rotterdammer voor zijn marathon?

4apr 201600:09
  • Sponsoring
  • 21676 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaSportmarketingSportActivatie

nieuws Loopt een bekende op 10 april de Rotterdam Marathon Verras je held dan met een video tijdens de wedstrijd! Dat is de boodschap dit hoofdsponsor Nationale-Nederlanden uitdraagt in een aansprekende activatie-video op social media.

Deze #1april-grappen zag je niet aankomen in 2016

1apr 201619:59
  • Bureaus
  • 42639 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentActivatieCreatieVirale marketing

nieuws Bedrijven haken elk jaar weer massaal in op 1 april. Soms briljant, soms slaapverwekkend obligaat, maar het is en blijft een dag voor creatieve PR en contentmarketing. Het einde van Ola's Raket-ijsje was al ver voor de grapdag het gesprek van de dag, maar ook bedrijven als Coolblue en MediaMarkt houden de gemoederen bezig. MarketingTribune zet de door marketeers bedachte 1-aprilgrappen van 2016 op een rij.

Bol.com verwijdert boeken van Das Mag

31mrt 201612:20
  • Media
  • 14034 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingVerdienmodellenWebwinkelPrint

nieuws Bol.com heeft de boeken van Das Mag Uitgevers uit zijn webwinkel verwijderd. De uitgever is boos: 'Bol wilde meer verdienen aan onze boeken, door een hogere korting te eisen. Hiervan zouden onze lezers niet profiteren.' Nadat Das Mag een beperkend contract weigerde te tekenen, eindigde prompt de samenwerking.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen