Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Nederlanders merkvast bij persoonlijke verzorging

1mrt 201600:05
  • Media
  • 14409 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MerkenMarketingDoelgroepOnderzoek

nieuws Mannen vinden het merk scheermesjes belangrijker dan het merk bier. Moeilijk te geloven, maar toch waar. Zo blijkt onder meer uit het recente brancheonderzoek van BrandDeli dat inzicht geeft in de merkvoorkeuren van vrouwen en heren als het gaat om persoonlijke verzorging. Belangrijke learning voor adverteerders: gebruik echte - soms iets dikkere - mensen en zorg voor een realistisch aspiratieniveau.

Agile marketing: hype of handzaam?

24feb 201608:00
  • B2b
  • 9650 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ZakelijkInnovatieMarketing

nieuws Agile marketing. Vergeet strategie en langetermijndenken, maar acteer nu en handel snel. De klant verandert net zo gezwind als het weer, dus kun je als marketeer er maar beter bovenop zitten. Maar is dat verstandig? Marketing is toch vooral ook vooruit kijken en plannen. En misken je met agile aanpak niet je eigen doelen op de lange termijn? Wij kregen zoveel interessante reacties die we niet allemaal in het magazine kwijt konden. Hierbij nog 3 reacties van marketeers, aangesloten bij het MEC (Dutch CMO Association).

[ADCN] ‘Meer aandacht voor digital design’

8jan 201609:00
  • Design
  • 18931 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • AwardsDigital design

nieuws In 2016 viert ADCN, de club van creative professionals en het platform voor creativiteit in advertising en design, zijn 50-jarig bestaan. ADCN heeft de ambitie om in Nederland het meest impactvolle creatieve collectief ter wereld te ontwikkelen. ADCN directeur Dinesh Sonak: ‘Het zou goed zijn als marketeers zichzelf meer gaan zien als ondernemers en creative leaders.’ Inzenden voor de Lampen kan tot 11 januari 2016 via www.adcn.nl.

Tijd voor een nieuw horloge

7jan 201614:15
  • Content
  • 17358 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Doelgroepen

nieuws In deze moderne tijd horloges verkopen, dat valt nog niet mee. Zeker niet als je moet opboksen tegen gevestigde merken, ‘luie’ juweliers en de smartphone. Frans Dingerdis ziet met zijn TNG (Swiss made) klokken nog voldoende kansen, ook al was zijn eerste stap in de horlogemarkt geen gelukkige. ‘Onze collectie zeilhorloges blijft ons DNA, we voegen er nu een classic collectie aan toe om een bredere doelgroep te bereiken.’

[interview] Maandag: van dienstverlener naar bondgenoot

15dec 201509:42
  • Algemeen
  • 9242 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Na enige tijd afwezigheid in de media komt detacheerder Maandag met een nieuwe campagne die is ontwikkeld door Het ei van Ubachs: Groen Bloed Doet Goed. Michel van Eijnatten (rechts op de foto), marketing & communications manager bij Maandag en Wim Ubachs, strategy & creative director bij Het ei van Ubachs gaan nader in op de visie achter de nieuwe campagne, die misschien wel goed is voor een Effie in 2016…

[interview] 'Je krijgt pas waardering als je waarde toevoegt'

14dec 201511:22
  • Sponsoring
  • 14870 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sport

nieuws GR8 Industries, gelieerd aan reclamebureau SuperRebel in Breda, acht de tijd rijp om op een andere manier impact te maken. Ze gaan zich richten op de combinatie van sponsoring, PR en social media. En dan vooral de ROI ervan. Nu is het vaak - even kort door de bocht - bezoekers bijhouden, de Facebook-likes tellen en een beetje de (social) media monitoren wat er over een merk wordt geroepen. Strategy director Berry van Nes: ‘In essentie gaat het om hoe je waarde toevoegt aan sponsorship, pr en social media. En daarmee mensen echt in het hart raakt en fan van een merk maakt.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen