Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Johan Cruyff Foundation blijft voortbestaan na dood Cruijff

30mrt 201615:09
  • Sponsoring
  • 12836 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportVoetbalMaatschappij

nieuws Met de dood van voetbalicoon Johan Cruijff gaat zijn maatschappelijke stichting niet verloren. De Johan Cruyff Foundation zal door zijn familie worden voortgezet, zo verklaarde zoon Jordi Cruijff dinsdag op een herdenkingsbijeenkomst voor de belangrijkste voetballer die Nederland ooit heeft gekend. De Johan Cruyff Foundation verbindt veel sponsors met maatschappelijke sportprojecten.

[Interview] Sponsoring van EK Atletiek is net even anders

24mrt 201600:04
  • Sponsoring
  • 14761 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewEvenementSponsoringSport

nieuws Nederland beleeft begin juli de generale repetitie van de Olympische Spelen, want een maand voor Rio staan in Amsterdam de beste atleten van Europa aan de start. De EK Atletiek moet het grootste sporttoernooi van het jaar worden. De organisatie probeert alles net even anders te doen, ook qua sponsoring.

[Interview] Twitter wil Olympisch scoren met sportmarketing

21mrt 201610:29
  • Sponsoring
  • 25047 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaStorytellingContentOlympische SpelenSportmarketing

nieuws Twitter bestaat 10 jaar en is onbetwist een invloedrijk mediakanaal. De vraag is dan natuurlijk hoe Twitter en tweetende merken dat te gelde kunnen maken. In gesprek met MarketingTribune geeft Twitter het antwoord: door het platform in te zetten als 'interest network'. Deze sportzomer verwacht Marc de Vries (Twitter Nederland) commercieel veel van grote evenementen als de Olympische Spelen, de Tour en zelfs het Oranje-loze EK Voetbal. Dit #Sportjaar2016 moet gouden kansen bieden voor sponsoring en sportmarketing. 'Periscope en GoPro zorgen voor unieke fanbeleving.'

Bloot protest na 'censuur' Folia op HvA

14mrt 201620:56
  • Media
  • 8848 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintContentPR

nieuws Sex sells, sex shocks. Een blootcover van studentenblad Folia heeft tot veel ophef gezorgd op de Hogeschool van Amsterdam. Vanwege een open dag besloot de HvA het tijdschrift uit enkele gebouwen te weren, waarna een felle discussie over censuur aanzwelde. Als protest werd het blad alsnog uitgedeeld op de open dag... door een halfblote activiste.

Voetbalclubs strijden weer om sponsors

11mrt 201615:28
  • Sponsoring
  • 38119 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VoetbalSponsoringZakelijk

nieuws Het EK hebben we niet gehaald en ook in het Europees clubvoetbal spelen we een bijrol. Toch blijft het sponsorbudget in het Nederlands betaald voetbal op niveau, met ruim 200 miljoen euro. Sportief gezien strijden Ajax en PSV nek aan nek, qua sponsoring zijn de Amsterdammers koploper.

Jacques Suijdendorp (FlexCom) wil geen 'mensen schuiven'

11mrt 201610:41
  • Bureaus
  • 26569 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewZakelijkStrategieReclame

nieuws Jacques Suijdendorp is in februari gestart met FlexCom. Hij vertrok in goed overleg bij reclamebureau Verwegen • Van de Gevel • Suijdendorp 'omdat de aandeelhouders geen eenduidige toekomstvisie konden vaststellen'. FlexCom koppelt de markt aan aanbieders, van dtp'ers tot strategen. 'Ons vak zal steeds meer door superspecialisten worden ingevuld.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen