Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Merkstrijd brandt los over Olympische tattoos

6mei 201610:21
  • Sponsoring
  • 26520 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportMerkenBrandingOlympische Spelen

nieuws De merkstrijd rond de Olympische Spelen is losgebarsten. De Britse paralympiër Josef Craig is begin mei gediskwalificeerd tijdens de EK zwemmen, omdat hij zijn tatoeage van de olympische ringen niet had afgeplakt tijdens een voorronde op de 100 meter. De regels zijn weerbarstig: op de Olympische Spelen zelf zijn tattoos van de ringen toegestaan, maar daarbuiten niet. Ook gaat de IOC streng handhaven op reclame-tattoos.

[Interview] Rabobank over Olympische 'uitblinkers'-campagne: 'Ons sponsorgeld was te gefragmenteerd verdeeld'

29apr 201613:23
  • Sponsoring
  • 9244 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewSponsoringOlympische SpelenMarketingSportmarketingMaatschappij

nieuws Rabobank heeft deze maand de Olympische campagne 'Het aandeel van' gelanceerd. MarketingTribune spreekt over de campagne met manager sponsoring Tom Taminiau (verantwoordelijk voor de campagne ‘Het aandeel van’) en Tom van Kuyk, die als teamleider sponsoring verantwoordelijk is voor de nieuwe strategie. 'Onze sponsor-investeringen droegen onvoldoende bij aan het gewenste merkimago.'

PSV stuurt persoonlijke video aan 28.000 trouwe fans

29apr 201612:40
  • Sponsoring
  • 4530 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • E-mailmarketingVideoVoetbalCommunityContent

nieuws De 28.000 seizoenkaarthouders van PSV ontvingen donderdag allemaal een persoonlijke videoboodschap van hun voetbalclub. Toon Gerbrands, Marcel Brands, Phillip Cocu, Luuk de Jong en Jeroen Zoet bedankten hen op ludieke wijze voor de steun in het huidige seizoen. Het doel van de campagne is om zo veel mogelijk supporters hun seizoenkaart te laten verlengen.

[Interview] Biente Taekema (ABN Amro) over Talent Centraal

28apr 201615:15
  • Sponsoring
  • 3658 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportInterviewPartnershipKennissessie

nieuws Talent Centraal is een nieuw maatwerk-programma om sporttalent dichter bij hun doelen te brengen. ABN Amro is een van de initiators, samen met Talentboek, Sporttop, de SportMaatschappij en tijdschrift Helden. MarketingTribune spreekt erover met Biente Taekema, sponsormanager bij ABN Amro. 'We hebben geloof in de oud-topsporters die met hun stichtingen invulling geven aan de behoeften van talenten.'

Inhaken op Koningsdag: 'Kou van Oranje'

27apr 201614:22
  • Bureaus
  • 21873 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieCampagnesEvenementSocial media

nieuws Koningsdag is geen Koningsdag zonder inhakers. De slechte weersvoorspellingen zijn een dankbaar thema op social media, zeker voor op hitte hopende biermerken als Heineken ('Kou van Oranje') en Amstel ('Natúúrlijk wordt het koud en nat!'). Hoe werd er verder koninklijk ingehaakt? MarketingTribune struinde rond op de vrijmarkt van de inhakers.

Terugblik op Cross Media Congres 2016

22apr 201616:22
  • Media
  • 30635 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CrossmediaEvenementInnovatieMedia

nieuws 'Een dikke middelvinger naar crossmedia.' Het klonk als vloeken in de kerk, maar Slaven Mandic (Wayne Parker Kent) zei het echt op het Cross Media Congres 2016. Andere sprekers (zoals Bert Habets van RTL en Peter de Mönnink van Sanoma) drukten zich diplomatieker uit, maar de strekking is duidelijk: media en marketing hebben nog veel stappen te zetten in crossmedialiteit. MarketingTribune was aanwezig op het congres en publiceert nu het tweede en laatste deel van een uitgebreide terugblik. 'Hip zijn is geen doel.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen