Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Robeco Summernights: Het langste festival van Nederland

30jul 201517:00
  • Algemeen
  • 19852 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementCreatie

nieuws Robeco en Het Concertgebouw: een match die werkt Dit jaar vindt al weer de 27ste editie plaats van de Robeco SummerNights [voorheen Robeco Zomerconcerten, red.]. Een samenwerking tussen Robeco en Het Koninklijk Concertgebouw die in ieder geval tot en met de 30ste editie wordt voortgezet, zo werd onlangs besloten.

[Redactioneel MarketingTribune 12] Aandachttrekkerij

30jun 201516:59
  • Algemeen
  • 23883 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CannesVerdienmodellen

weblog Return On Investment. Leuk al die reclame, maar wat levert het eigenlijk op? Aan de vooravond van Cannes Lions 2015 stelden we die vraag aan negen reclamebureaus en hun marketeer/opdrachtgever. Uiteraard is niet één-op-één aan te geven welk deel van de marketingeuro ook daadwerkelijk leidt tot meer verkoop, opvallend is wel dat in alle interviews beide partijen aangeven nog meer dan vroeger bezig te zijn met het effect van reclame en een beter kassaldo

[In de kroeg met] Mathieu Meyer, marketingmanager Douwe Egberts

18jun 201515:23
  • Food-en-retail
  • 17139 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Interview

nieuws Mathieu Meyer (34) is ruim twee jaar marketingmanager bij Douwe Egberts Nederland en onder meer verantwoordelijk voor het merk Senseo en voor loyaliteit (het D.E-waardepuntenprogramma). Een marketingman die vanuit sales is gestart en daar nog steeds blij om is. Koffie heeft zijn bovenmatige belangstelling, net als muziek. MarketingTribune spreekt hem in restaurant Willems in Amsterdam, de zaak van zijn broer Mark.

[Redactioneel MarketingTribune 9] Supermacht

18jun 201512:01
  • Algemeen
  • 18450 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MediastrategieEffect

weblog Iedereen sprak er schande van. Vorig jaar in Cannes had Google maar liefst twee complete strandtenten geannexeerd. Het geliefde Plage Royal , waarin van oudsher de reclame-elite samenschoolt bij witte wijn en kreeft, bleek omgetoverd tot een mediabastion met een bijkans megalomane uitstraling.

[Redactioneel MarketingTribune 11] Klant

16jun 201515:45
  • Algemeen
  • 7526 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Ik heb de uitdrukking ‘mijn collega komt zo bij u’ altijd de meest klantonvriendelijke opmerking ooit gevonden. Een klassieker. Hoe paradoxaal kan het zijn: je ziet als bedrijf een klant, en vervolgens loop je hard weg! Het overkwam mij pas geleden weer bij een strandtent in Noordwijk op een zonrijke zondag. Uiteraard begrijp ik dat een horecaplek verschillende ‘wijken’ heeft en dat je ook altijd bij een ander moet afrekenen, maar heel klant- en servicegericht is het niet. We kunnen ook naar de maan - en terug- , en dan is voor dit probleem, namelijk de klant een verkeerd signaal geven, geen oplossing te vinden?! Roep ik dan voor de zoveelste keer als klant in opperste vertwijfeling.

‘Marketeers moeten groter durven denken’

11jun 201510:00
  • Online
  • 10840 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zoekmachine

nieuws In toenemende mate bepalen de ‘big five’ ons medialandschap: Google, Facebook, Twitter, Microsoft en Apple. Amazon, die net een eerste footprint in Nederland heeft gezet met een vestiging in Amsterdam, is numero zes. De macht van deze mediareuzen is ongekend, niet alleen wat betreft de invloed op ons zoek- en koopgedrag, maar zeker ook op het gebied van datamining en de commerciële inzet van gebruikersprofielen. Hoe ver reikt de macht van Google? In gesprek met Pim van der Feltz, directeur Google Nederland.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen