Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[Marketing is geen kunst] Van digital Bosch naar de echte

10jun 201505:38
  • Algemeen
  • 11728 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Creatie

nieuws Het Noordbrabants Museum in ’s-Hertogenbosch kan zich nog niet meten met het Rijksmuseum, maar de provinciale schroom is al langere tijd geleden afgeschud. Het museum staat sinds de ingrijpende renovatie, nieuwbouw en uitbreiding (2010 - mei)en de spraakmakende exposities nadrukkelijk op de kaart bij menig kunstliefhebber. In 2014 mocht het museum ruim 215.000 bezoekers verwelkomen. De volgende uitdaging is jongeren verleiden en de online ticketverkoop tot een succes maken.

[Redactioneel MarketingTribune 8] Zendstation

4mei 201511:55
  • Algemeen
  • 4887 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Radio

weblog Hoewel het beeld oppermachtig is, luister ik nog regelmatig met plezier naar de radio. Vooral in de ochtenduren tijdens de rit naar het werk en op weg naar huis. Edwin Evers wissel ik als ‘bijrijder’ af met NPO1, BNR Radio, Sky en Slam!FM. En als ik in een patriottische bui ben, zet ik ook nog weleens 100%NL op. Thuis achter de iMac staat steevast de digitale radio aan. Favoriet is radiostation Legend Music, ergens in de VS, met golden oldies.

[Jong in Marketing #1] Paul Sluis: 'Einde tijdperk tv-commercials is nabij'

16apr 201516:55
  • Food-en-retail
  • 13653 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Interview

nieuws In deze rubriek voelen we jonge marketeers aan de tand over hun marketingvisie, merkbeleving, inspiratiebronnen en toekomstbeelden. Paul Sluis trapt af. Hij is 30 jaar jong en startte in 2011 als brandmanager social media bij KLM Nederland. Vanuit zijn huidige functie als senior brandmanager B2C is hij mede verantwoordelijk voor onder andere de KLM Werelddeal Weken en verschillende andere campagnes voor de consumentenmarkt.

[Redactioneel MarketingTribune 7] Filmpje

15apr 201511:50
  • Algemeen
  • 3607 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingVideo

weblog Tijd. We hebben er altijd te weinig van. Ik betrap mezelf erop dat ik nog maar weinig tijd maak voor een goed boek, de krant of een magazine. Wat betreft de krant is het elke dag even koppen snellen, door de intro razen en quotes en bijschriften scannen. Op websites is het al niet veel anders. Het is zelden dat ik verder lees dan de eerste alinea. Het moordende tempo van de moderne media bepaalt steeds vaker ons tijdschema.

[De Praktijk] De 10 geboden van mobile loyalty

13apr 201506:00
  • Online
  • 11054 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Mobile

nieuws De smartphone is feitelijk de afstandbediening voor het Internet of Things. Mobiel is de controlroom van ieders digitale leven waarmee je allerlei dagelijkse zaken snel en efficiënt kunt regelen. Een ongekende kans voor marketeers die met het aanbieden van relevante content en services (payment) op de mobiel de loyaliteit van de klant aanzienlijk kan vergroten: Gij zult mobiel zijn!

[Redactioneel MarketingTribune 6] Matrix

24mrt 201514:00
  • Algemeen
  • 6486 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

weblog Het Internet of Things (IoT). Alles en iedereen is over een paar jaar 24/7 met elkaar en de wereld verbonden. De cover - een creatief huzarenstukje van Vlam, onderdeel van de Candid Group en met dank aan Martijn Hahn en Theo Nieveen - is mogelijk een kijkje in de toekomst als de ongeboren vrucht al voorzien wordt van essentiële data die nodig is om allerlei apparatuur aan te sturen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen