Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Talpa legt zich neer bij overname TMG door Mediahuis

10aug 201713:33
  • Media
  • 15834 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkDagbladuitgeversNieuwsmediaUitgevers

nieuws Talpa-topman John de Mol staakt zijn pogingen om Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen. De grootaandeelhouder (29%) is er niet in geslaagd om meer dan 50% van de aandelen in handen te krijgen. Concurrent Mediahuis bood iets minder, maar heeft het vertrouwen van TMG, plus een meerderheid van de aandelen. Het tegenbod van Talpa verliep woensdagmiddag. Talpa blijft wel aandeelhouder. TMG laat weten blij te zijn dat er nu rust is om op de toekomst te focussen.

Sanoma stopt met WTF.nl en Naar School

8aug 201712:19
  • Media
  • 13784 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentJournalistiekTijdschriftuitgeversUitgevers

nieuws Sanoma stopt per direct met het magazine Naar School, een spin-off van Ouders van Nu. Het nummer dat nu in de winkels ligt, is het laatste. Stiekem heeft de uitgever ook de stekker getrokken uit 'online tabloid' WTF.nl. Alle content is verdwenen en de url verwijst door naar de sectie Opmerkelijk van NU.nl.

Vogue en Glamour in etalage, maar wel met 'dikste' zomernummer ooit

8aug 201711:15
  • Media
  • 13317 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaTijdschriftuitgeversJournalistiekTijdschriften

nieuws Wie heeft de grootste? Ook in tijdschriftenland speelt deze vraag, zeker waar het de modetijdschriften betreft. Hun septembernummer is doorgaans het dikste van het jaar. Glamour claimt dit jaar zelfs het dikste modenummer ooit. Vogue, eveneens van G+J Media, heeft natuurlijk ook het 'dikste nummer van het jaar' aangekondigd. Over het mogelijk afstoten van beide titel heeft de uitgever het liever even niet.

Keynote MarTech17 Jeremiah Albinus: 'Eigenzinnig FonQ scoort met afwijkende koers'

3aug 201713:03
  • Bureaus
  • 45646 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesInterviewBrandingMarketingMerken

nieuws 'Vind jouw mooi.' Taalfout of slimme woordspeling? Webwinkel FonQ wist er in ieder geval veel aandacht mee te trekken. De crossmediale campagne heeft meer opvallende elementen. Reden voor MarketingTribune om Chief Marketing Officer Jeremiah Albinus eens uitgebreid aan de tand te voelen. Hij spreekt 9 november op het Marketing & Technology Event. 'Met spelfouten creëren wij stopping-power.'

Sponsorlessen van Amsterdam City Swim

3aug 201711:40
  • Sponsoring
  • 33382 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieMaatschappijEvenementSponsorRing

nieuws Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 1: Amsterdam City Swim.

Procter & Gamble bezuinigt op online reclame

3aug 201711:31
  • Bureaus
  • 34218 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenOnline advertisingMarketingReclame

nieuws Procter & Gamble heeft afgelopen kwartaal fors gesnoeid in de eigen uitgaven aan online reclame. De multinational, bekend van merken als Ariel, Always, Gillette en Pampers, heeft er de afgelopen drie maanden 85 miljoen euro minder aan uitgegeven, zonder serieus effect op de verkoop van de eigen producten. 'We laten share of voice los.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen