Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Lang leve de Danio-hipster!

6apr 201609:27
  • Bureaus
  • 16793 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameTrendsOutdoorMarketing

weblog Nederland was de afgelopen week in de ban. Niet alleen van het referendum, maar ook van de 'kwark-hipster' van yoghurtmerk Danio. Jazeker, Nederland maakte zich druk over een man met een baard, en het was niet eens december. Na een weeklang geweeklaag over die baardmans ben ik het zat.

Hoe juicht een Rotterdammer voor zijn marathon?

4apr 201600:09
  • Sponsoring
  • 21896 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieSportSportmarketingSocial media

nieuws Loopt een bekende op 10 april de Rotterdam Marathon Verras je held dan met een video tijdens de wedstrijd! Dat is de boodschap dit hoofdsponsor Nationale-Nederlanden uitdraagt in een aansprekende activatie-video op social media.

Deze #1april-grappen zag je niet aankomen in 2016

1apr 201619:59
  • Bureaus
  • 43338 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Virale marketingCreatieActivatieContent

nieuws Bedrijven haken elk jaar weer massaal in op 1 april. Soms briljant, soms slaapverwekkend obligaat, maar het is en blijft een dag voor creatieve PR en contentmarketing. Het einde van Ola's Raket-ijsje was al ver voor de grapdag het gesprek van de dag, maar ook bedrijven als Coolblue en MediaMarkt houden de gemoederen bezig. MarketingTribune zet de door marketeers bedachte 1-aprilgrappen van 2016 op een rij.

Bol.com verwijdert boeken van Das Mag

31mrt 201612:20
  • Media
  • 14387 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintWebwinkelVerdienmodellenMarketing

nieuws Bol.com heeft de boeken van Das Mag Uitgevers uit zijn webwinkel verwijderd. De uitgever is boos: 'Bol wilde meer verdienen aan onze boeken, door een hogere korting te eisen. Hiervan zouden onze lezers niet profiteren.' Nadat Das Mag een beperkend contract weigerde te tekenen, eindigde prompt de samenwerking.

Johan Cruyff Foundation blijft voortbestaan na dood Cruijff

30mrt 201615:09
  • Sponsoring
  • 13079 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportVoetbalMaatschappij

nieuws Met de dood van voetbalicoon Johan Cruijff gaat zijn maatschappelijke stichting niet verloren. De Johan Cruyff Foundation zal door zijn familie worden voortgezet, zo verklaarde zoon Jordi Cruijff dinsdag op een herdenkingsbijeenkomst voor de belangrijkste voetballer die Nederland ooit heeft gekend. De Johan Cruyff Foundation verbindt veel sponsors met maatschappelijke sportprojecten.

[Interview] Sponsoring van EK Atletiek is net even anders

24mrt 201600:04
  • Sponsoring
  • 15122 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewEvenementSponsoringSport

nieuws Nederland beleeft begin juli de generale repetitie van de Olympische Spelen, want een maand voor Rio staan in Amsterdam de beste atleten van Europa aan de start. De EK Atletiek moet het grootste sporttoernooi van het jaar worden. De organisatie probeert alles net even anders te doen, ook qua sponsoring.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen