Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Mushroom Company werkt aan extra 'poep-campagne'

11mrt 201609:20
  • Bureaus
  • 15302 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InspiratiePackagingInstore marketingCreatie

nieuws De Maag Lever Darm Stichting voert deze (Darmkanker)maand opnieuw campagne onder het motto 'Je poep wil je wat vertellen.' Tegelijk werkt The Mushroom Company op eigen initiatief aan een aanvullende campagne, waarbij het visuals wil plaatsen op de verpakking van toiletpapier. Het agentschap heeft al een illustrator op het oog. Welke fabrikant van wc-papier durft zich hieraan te verbinden?

Amsterdam blokkeert reclamefolders, detailhandel is razend

10mrt 201612:08
  • Bureaus
  • 16941 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikPolitiekReclamePromotie

nieuws De gemeente Amsterdam lijkt in meerderheid voorstander van een plan om reclamefolders te weren. Adressen zonder reclamesticker zouden dan geen reclamepost meer mogen ontvangen. De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) is razend. Volgens hen is dit de nekslag voor veel retailers, die in grote mate afhankelijk zijn van folders voor hun omzet.

Sponsors overvallen door doping bij Sharapova en schaatsers

8mrt 201617:27
  • Sponsoring
  • 16866 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingMarketingSponsoringSport

nieuws De positieve dopingtest bij tennisster Maria Sharapova heeft niet alleen haarzelf, maar ook haar sponsors in verlegenheid gebracht. Drie van hen hebben per direct de samenwerking opgeschort: Nike, Tag Heuer en Porsche. Tegelijk raken nog meer Russische sporters in opspraak vanwege het gebruik van hetzelfde dopingmiddel, meldonium.

[Interview] Martin Peters Ginsborg & Lars Jorgensen (Anomaly): 'Amsterdam is not unlike New York'

4mrt 201610:23
  • Bureaus
  • 40657 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkStrategieCreatieInterview

nieuws Lars Jorgensen and Martin Peters Ginsborg were appointed last year as partners and executive creative directors of the Amsterdam outpost of international award-winning agency Anomaly. MarketingTribune has an exclusive interview with these two creatives, on advertising, A-Lists and Amsterdam. 'We super-charged our office here.'

Is het voetbal failliet?

3mrt 201614:38
  • Sponsoring
  • 18850 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkVoetbalSport

weblog Deze week was het D-Day voor drie voetbalclubs. Clubs van uiteenlopende statuur: uit de Eredivisie, de Jupiler League en de Topklasse. De amateurvereniging (WKE) is inmiddels failliet verklaard, dus is de vraag wat die twee profclubs staat te wachten: FC Twente en Fortuna Sittard. Dat zou ook zomaar een faillissement kunnen zijn. Is het voetbal failliet?

Blendle-concurrent Myjour stopt eind maart

3mrt 201610:46
  • Media
  • 20836 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekVerdienmodellenContentOnlineMedia

nieuws Na vier jaar stopt online kiosk Myjour ermee. De oprichters van de Blendle-concurrent melden dat het hen niet is gelukt om een succesvol verdienmodel te ontwikkelen voor het lezen van losse artikelen. De website gaat eind maart 'op zwart'.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen