Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Vrij Nederland wordt maandblad en moet saneren

15dec 201509:46
  • Media
  • 9266 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintJournalistiekMedia

nieuws Opinieweekblad Vrij Nederland wordt medio 2016 een maandblad, zo heeft uitgever WPG maandag bekendgemaakt. Dit betekent een forse ontslagronde op de redactie. Hoofdredacteur Frits van Exter heeft al laten weten zelf per 1 januari zijn functie neer te leggen. WPG omschrijft de sanering van het befaamde tijdschrift als een noodzakelijke 'vernieuwing'.

Terugblik Mercurs 2015: vier hoofdredacteuren aan het woord

11dec 201515:50
  • Media
  • 17813 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersJournalistiekAwardsPrint

nieuws Vier tijdschriften streden dit jaar om de titel Mercur Magazine van het Jaar. De winst ging uiteindelijk naar Runner's World, maar ook tegenstrevers Vogue, Quest en vtwonen hadden een ijzersterke case. MarketingTribune interviewde de vier hoofdredacteuren van de genomineerde tijdschriften. Vier bevlogen professionals met resultaten die er niet om liegen. Lees hier hun meest markante uitspraken. 'De Amerikanen namen ons concept over.'

[Interview] Olivier Heimel over Mercur-winnaar Runner's World

10dec 201511:27
  • Media
  • 36132 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardsSportInterviewMediaPrintJournalistiek

nieuws Runner's World is uitgeroepen tot magazine van het jaar. Voor menigeen wellicht een verrassing, maar het 20-jarig hardloopblad heeft er een uiterst succesvol jubileumjaar op zitten. De WPG-titel heeft al flink wat meters gemaakt, al bijna zes jaar onder leiding van hoofdredacteur Olivier Heimel. MarketingTribune sprak hem in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2015 over zijn kansen en resultaten. Lees hier het succesverhaal van Runner's World. 'We hebben dit jaar veel tijd geïnvesteerd in een paar grote custom media-pitches.'

Mercurs 2015: Karin Swerink over het succes van Vogue

9dec 201511:35
  • Media
  • 16522 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardsJournalistiekInterviewPrint

nieuws Vier tijdschriften strijden om de Mercur-hoofdprijs Magazine van het Jaar. Grote kanshebber is Vogue, dat ook voor twee andere prijzen is genomineerd. Reden genoeg voor een gesprek met hoofdredacteur Karin Swerink van Vogue Nederland. Haar titel genereert bereikscijfers 'waar de concurrentie alleen van kan dromen'. Maar succes komt niet vanzelf: 'Wie mooie dingen wil maken, moet investeren.'

Landstede stopt na 14 jaar met sponsoring volleybal

8dec 201518:05
  • Sponsoring
  • 12697 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PartnershipZakelijkSponsorshipSport

nieuws Sponsor Landstede trekt zich na veertien jaar terug uit het volleybal, waardoor het team Landstede Zwolle zonder naamgever en geldschieter komt te zitten. De Stichting Topsportteams Zwolle trekt zich door dit besluit eveneens terug uit het volleybal. De stichting laat dinsdag weten dat hierdoor 'onduidelijk' is of het Zwolse herenteam verdwijnt uit de eredivisie.

Sport76 activeert het gravel van Davis Cup Final

8dec 201510:46
  • Sponsoring
  • 11594 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingActivatieStrategieSport

nieuws De Davis Cup-finale in Gent was een spektakel. Ook voor Scheepers Sportvelden, dat de gravelbaan verzorgde en dat ook actief inzette voor de eigen marketing. Het Bredase sportmarketingbureau Sport76 verzorgde de ruchtbaarheid rond het merk Scheepers.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen