Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Mediawet blijft probleem voor senaat én tv-bedrijven

2mrt 201600:01
  • Media
  • 11628 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentTelevisiePolitiekMedia

nieuws Hervorming van de publieke omroep gaat niet zonder slag of stoot. Wederom heeft de Eerste Kamer grote bezwaren tegen de aangepaste Mediawet van VVD-staatssecretaris Sander Dekker, die een deal heeft gesloten met de NPO en veel omroepen. Die deal is echter tegen het zere been van externe productiebedrijven, die volgens de oorspronkelijke wetsverandering een eerlijker speelveld zouden krijgen in Hilversum. Dit openbreken van de productiemarkt lijkt echter alweer van de baan, en daarmee de hervorming van het stelsel.

Het merk Reaal maakt grote sprongen

29feb 201611:07
  • Bureaus
  • 15896 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommercialsMarketingCampagnesMerkenApps

nieuws Reaal start deze week met de tweede fase van de vernieuwde merkcampagne. Een springend gezin verbeeldt de absolute vrijheid die je ervaart als je goed bent verzekerd. Reclamebureau Etcetera verbeeldde wederom de ultieme onbezorgdheid.

'Seksistische' campagne SuitSupply leidt tot doodsbedreigingen en protestacties

27feb 201621:04
  • Bureaus
  • 26195 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OutdoorMerkenCampagnesReclame

nieuws De volgens velen seksistische campagne van modemerk SuitSupply heeft afgelopen week het nodige losgemaakt. Veel woede kanaliseerde zich op social media, maar onder meer in Amsterdam zijn abri's beplakt met protestboodschappen. Fokke de Jong, eigenaar van SuitSupply, laat weten zelfs met de dood te zijn bedreigd.

College Tour of Daan Roosegaarde: wie zat er fout?

24feb 201611:28
  • Media
  • 17782 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekInnovatieMarketingTelevisie

weblog Kunstenaar Daan Roosegaarde liep afgelopen vrijdag boos weg bij College Tour, waarna Twitter ontplofte. Iedereen had er een mening over, vooral over interviewer Twan Huys. Die zou Roosegaarde ‘erin hebben geluisd’ met een kritisch filmpje, dus werd hij publiekelijk gelyncht. Was dat terecht? Ik had geen idee, want ik had College Tour niet gezien. Nu ik de uitzending heb teruggekeken, vermoed ik dat veel critici hun mening al klaar hadden voordat ze het programma überhaupt hadden gezien.

EK Atletiek stelt ambities bij na IAAF-crisis

18feb 201612:31
  • Sponsoring
  • 16757 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EvenementSponsoringSport

nieuws Het EK Atletiek, komende zomer een sportspeerpunt voor Amsterdam, heeft veel last van de fraude- en dopingcrisis in de internationale atletieksport. De Nederlandse organisatie laat weten de financiële ambities 'omlaag te hebben bijgesteld'.

Mediawet gaat stranden in Eerste Kamer

17feb 201612:22
  • Media
  • 16287 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieMediaTelevisiePolitiek

nieuws Kent u dat verhaal over de Mediawet die het publieke omroepstelsel eens grondig zou gaan verbouwen? Die wet dreigt er in de huidige vorm definitief niet te komen. Een meerderheid van de Eerste Kamer is tegen en eist dusdanige aanpassingen dat een herschreven Mediawet ook weer opnieuw langs de Tweede Kamer moet.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen