Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: No like

22okt 201308:00
  • Algemeen
  • 17114 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Social media

magazine Het gebeurt maar zelden dat je echt de schrik van je leven krijgt. Medio september kreeg ik op de A4 richting Den Haag een klapband. Het rubber vloog alle kanten op en zwaar heen-en-weer-schuddend kreeg ik met veel moeite de auto op de vluchtstrook. Eenmaal bekomen van de ontsteltenis pakte ik in een reflex mijn iPhone en probeerde het telefoonnummer van leasemaatschappij Athlon te vinden. Nog meer paniek: ik had die nacht geprobeerd de inmiddels beruchte update iOS7 op mijn iPhone te downloaden en dat was, zo bleek nu, jammerlijk mislukt. In het schermpje verscheen een snoertje met een pijltje richting iTunes. Het apparaat deed verder niks, geen noodoproep, niks, nada.

Hebberig

4jun 201300:00
  • Algemeen
  • 9848 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Marketing

weblog Waar word ik blij van als het gaat om design? En laat ik mij dan leiden door het design of door het merk? Als ik mijn persoonlijke bezittingen eens de revue laat passeren - van horloge tot bril en van auto tot stofzuiger - dan lijkt het een logische symbiose. Ik heb een horloge van Hilfiger, een bril van Ralph Lauren, een Renault Megane en een Dyson stofzuiger. De kracht van het merk dicteert het design, zo lijkt het.

Bloedarmoede

Bloedarmoede
7mei 201300:00
  • Algemeen
  • 23740 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • KlantCommunicatie

weblog Ik heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen. Even afkloppen. Ik kom nauwelijks bij de huisarts. Als ik al ga, want ik verzin altijd uitvluchten om niet te hoeven gaan. Ik moet ook altijd weer even haar naam opzoeken. Maar ja, vorige week moest ik toch na lange tijd naar haar toe. Wat bleek? We hebben een nieuwe!

Hellehond

26mrt 201300:00
  • Algemeen
  • 9466 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Communicatie

weblog Business... blijft een hard en koud woord. Business to-business klinkt maar liefst twee keer zo hard en onpersoonlijk. Natuurlijk, er moeten zaken worden gedaan, en het liefst op het scherp van de snede. Zeker in tijden van crisis en economisch ontij.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen