Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Arme Richard Krajicek

12feb 201612:21
  • Sponsoring
  • 14496 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportMerkenSportmarketingEvenement

weblog Arme Richard Krajicek, het is een jaarlijkse verzuchting geworden. Wanneer te gebruiken? Als een topspeler zich geblesseerd afmeldt voor het ABN Amro Tennis Tournament in Rotterdam, maar hij leent zich ook prima als reactie op een voortijdig gesneuvelde publieksfavoriet. Dit jaar was het Rotterdamse gezucht niet van de lucht, maar de vraag is natuurlijk of dat terecht is.

[Dossier Schaatsen] Zakt schaatssponsoring door het ijs?

12feb 201611:57
  • Sponsoring
  • 13239 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportSponsoringSportmarketingMarketingMerken

nieuws De schaatssport beleeft dit weekend het seizoenshoogtepunt: de WK Afstanden in Kolomna. Positieve aandacht is welkom, want het is nogal een mager jaar, zeker op sponsorgebied. De ploegsponsors Stressless en Corendon maakten beide onlangs bekend na dit seizoen definitief af te haken. Olympisch kampioen Ireen Wüst vond pas vlak voor kerst een (tijdelijke) hoofdsponsor. KPN is uiterst succesvol als schaatssponsor, maar waarom kwakkelt de rest?

Sanoma staat diep in het rood: 158 miljoen euro verlies

9feb 201610:46
  • Media
  • 11225 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPrintZakelijkContent

nieuws Het Finse mediaconcern Sanoma heeft een slecht jaar achter de rug. De jaarcijfers over 2015 duiken fors in het rood: het bedrijf leed een verlies van 158 miljoen euro op een omzet van 1,7 miljard euro. Reden: afboekingen op goodwill en programmarechten, waaronder een afschrijving van 15 miljoen euro in het vierde kwartaal op de waarde van de Nederlandse tv-activiteiten.

'Super Bowl dit jaar maatschappelijker verantwoord dan ooit'

5feb 201618:39
  • Bureaus
  • 32715 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisieSportmarketingCampagnesMVOReclame

nieuws Elk jaar weer zijn de miljoenen dollars aan reclame-uitgaven rond de Super Bowl voer voor debat. Ook de 50e editie van de American Football-finale is er veel aandacht voor de meest creatieve tv-commercials. Opvallen alleen is echter niet genoeg om de lastige doelgroep van millennials te bereiken, aldus onderzoek van Repucom. Deze doelgroep verwacht meer maatschappelijke inzet van sponsors en sportevenementen, en krijgt dit jaar bij de Super Bowl ook zijn zin.

Unico Glorie maakt omstreden comeback met sportmarketingbureau Brandia Global

4feb 201613:53
  • Sponsoring
  • 21350 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieZakelijkSportmarketingMakers

nieuws Na een zakelijk én persoonlijk faillissment maakt media-ondernemer Unico Glorie een comeback. Dat doet hij met een sportmarketingbureau genaamd Brandia Global. Daar is trouwens direct opheft over, want hij zou zich omringen met dubieuze partners.

Doorgestart Fab Magazine stopt ermee

3feb 201613:18
  • Media
  • 12444 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintJournalistiekMedia

nieuws Fab Magazine, tijdschrift voor ondernemende vrouwen, wordt gestaakt. Dit melden uitgever Sandy Wenderhold en hoofdredacteur Ebru Umar. Het onlangs verschenen zevende nummer is tevens het laatste. Op 10 februari gaat de stekker uit de website. De initiatiefnemers kunnen de kosten zonder vaste commerciële partner niet langer dragen. 'Reacties waren unaniem goed, maar te weinig om break-even te draaien.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen