Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Mercurs 2015: Thomas Hendriks over de kansen van Quest

7dec 201512:34
  • Media
  • 18276 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintJournalistiekInterviewAwardsMedia

nieuws Quest-voorman Thomas Hendriks werd vorig jaar verkozen tot hoofdredacteur van het jaar. Dat jaar greep hij bij de Mercurs naast de hoofdprijs Magazine van het Jaar, maar dit jaar gaat hij daarvoor in de herkansing. Hoe schat de regerend Hoofdredacteur van het Jaar de kansen in van Quest? 'De verkoop van onze digitale tijdschriften groeit niet, maar op Blendle doen we het wél goed.'

Renault keert volgend seizoen terug in Formule 1

4dec 201516:41
  • Sponsoring
  • 32570 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenMarketingSponsoringSport

nieuws Renault verbindt zich volgend seizoen weer als hoofdsponsor aan een eigen raceteam in de Formule 1. De Franse autofabrikant neemt de noodlijdende Lotus-ploeg over. 'Het is ons doel om weer te winnen.'

Mercurs 2015: Carlein Kieboom over de kansen van vtwonen

4dec 201510:49
  • Media
  • 32077 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • WebwinkelPrintInterviewAwardsMedia

nieuws Net als vorig jaar is vtwonen ook bij de Mercurs van 2015 weer genomineerd voor de hoofdprijs Magazine van het Jaar. De Sanoma-titel zette de stap naar televisie (bij zusterbedrijf SBS) en verbouwde de eigen site tot webshop. Dat bleef wederom niet onopgemerkt. MarketingTribune sprak met hoofdredacteur Carlein Kieboom. Gaat zij woensdag met de hoofdprijs naar huis? 'Onze webshop staat qua omzet op 300%.'

TMG-shuffle: Van Puijenbroek koopt aandelen Boekhoorn

3dec 201511:59
  • Media
  • 11011 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPrintJournalistiekZakelijk

nieuws Media-ondernemer Marcel Boekhoorn heeft zijn belang van 5% in Telegraaf Media Groep (TMG) van de hand gedaan. Dat blijkt uit een melding van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), meldt De Telegraaf. Eerder deze week bleek al dat grootaandeelhouder Bech, dat in handen is van de familie Van Puijenbroek, zijn belang in TMG met iets meer dan 5% heeft vergroot.

Hoofdredacteur Tom van Hulsen weg bij Voetbal International

30nov 201513:12
  • Media
  • 9780 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaVoetbalJournalistiekPrint

nieuws Tom van Hulsen stapt op als hoofdredacteur van Voetbal International. Aanleiding is een verschil van inzicht over de strategie van het tijdschrift met uitgever Robert van den Ham. Beide partijen weigeren nader commentaar te geven over de breuk.

Beleven blogs een nieuw momentum?

30nov 201500:12
  • Media
  • 17333 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardsOnlineVloggenBloggen

weblog Het is deze week precies vijf jaar geleden dat de belangrijkste blogprijs van Nederland bekendmaakte er na tien jaar mee te stoppen: de Dutch Bloggies. Even gehaat als geliefd, maar dat was te verwachten in het circuit van mondige en vaak tegendraadse bloggers. Zelf was ik de laatste paar jaar als juryvoorzitter betrokken bij deze prijs. Dat was op z’n zachtst gezegd een uitdaging. Nu vijf jaar later is de hamvraag: hoe kansrijk is een vernieuwde blogprijs in het vernieuwde bloglandschap?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen