Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Doorgestart Fab Magazine stopt ermee

3feb 201613:18
  • Media
  • 12449 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekPrint

nieuws Fab Magazine, tijdschrift voor ondernemende vrouwen, wordt gestaakt. Dit melden uitgever Sandy Wenderhold en hoofdredacteur Ebru Umar. Het onlangs verschenen zevende nummer is tevens het laatste. Op 10 februari gaat de stekker uit de website. De initiatiefnemers kunnen de kosten zonder vaste commerciële partner niet langer dragen. 'Reacties waren unaniem goed, maar te weinig om break-even te draaien.'

VVD'er Dekker moet Mediawet opnieuw uitstellen

3feb 201600:30
  • Media
  • 9148 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPolitiekTelevisie

nieuws De worsteling van VVD-staatssecretaris Sander Dekker met de nieuwe Mediawet blijft maar voortduren. De politieke soap kreeg ditmaal een onverwacht open einde in de Eerste Kamer, die de bewindsman opdroeg om zijn vele mondelinge toezeggingen eerst op schrift te stellen. Begin maart praat de senaat opnieuw over het wetsvoorstel. Door deze tegenvaller loopt invoering van de Mediawet opnieuw vertraging op.

Lotto en NOC*NSF boos over Unibet-deal KNWU

28jan 201610:56
  • Sponsoring
  • 19171 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsorshipPolitiekSportRechten

nieuws De sponsordeal tussen de KNWU en gokbedrijf Unibet is de wielerbond direct op kritiek van belangrijke stakeholders komen te staan: sportkoepel NOC*NSF is 'verbaasd', terwijl de grote sportsponsor De Lotto zelfs 'zeer teleurgesteld' zegt te zijn. Daarbij komt nog dat niet alleen de Tweede Kamer, maar ook de UCI-regels de deal nog kunnen dwarsbomen.

Humberto Tan (RTL Late Night) is Omroepman 2015

26jan 201600:06
  • Media
  • 9289 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPersonaliaTelevisieAwards

nieuws Humberto Tan is uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2015. Maandag nam hij de 25e editie van de vakprijs in ontvangst in de foyer van Studio 21 op het Mediapark in Hilversum. De presentator van RTL Late Night is de opvolger van Jan Slagter, directeur van Omroep MAX, die hem de prijs overhandigde.

Peter Paul Blommers vertrekt onverwacht bij Cheel Benelux

18jan 201617:15
  • Bureaus
  • 12278 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkReclamePersonaliaStrategie

nieuws Peter Paul Blommers vertrekt als CEO bij Cheel Benelux. Het reclamebureau en de lokale topman gaan 'in goed overleg' uit elkaar. Reden voor het vertrek van Blommers is een internationaal ingezette bureauherstructurering en bezinning op de focus-activiteiten van het bureau.

PSV toont ambitie met nieuw partnermodel

14jan 201613:24
  • Sponsoring
  • 21345 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieZakelijkPartnershipVoetbal

nieuws PSV is met onder meer Philips, ASML en VDL in gesprek over een nieuw partnermodel. Tegelijk wordt nog steeds gezocht naar een nieuwe shirtsponsor, als opvolger van Philips. Een zogenaamd Bayern München-model moet PSV meer financiële zekerheid geven. Het biedt ook kansen voor sponsors die zich niet op de consumentenmarkt richten.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen