Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Wieden+Kennedy maakt game-commercial Need For Speed

6nov 201515:16
  • Bureaus
  • 32320 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieCampagnesCommercialsOnline gaming

nieuws Racer's Paradise, dat moet de nieuwe editie van EA-game Need For Speed zijn. Dat gevoel probeert reclamebureau Wieden+Kennedy Amsterdam op te wekken met een spectaculaire commercial van liefst anderhalve minuut, waarin we een achtervolging gadeslaan tussen politie en straatracers in het fictieve stadje Ventura Bay.

Darre van Dijk chief creative officer bij TBWA\Neboko

28okt 201511:46
  • Bureaus
  • 11927 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatiePersonaliaStrategieReclame

nieuws Darre van Dijk vertrekt bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Hij wordt vanaf begin 2016 de nieuwe Chief Creative Officer van de TBWA\Neboko Groep en gaat vanuit die functie creatief leiding geven aan TBWA\Neboko, Neboko Live en Vidiboko. 'Ogilvy is als een familie voor me geweest. Het TBWA-netwerk past bij mijn internationale ambities.'

Ernst-Jan Smids (Jump) over samenwerking met FHV BBDO

22okt 201511:50
  • Bureaus
  • 21786 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewReclameZakelijkStrategie

nieuws Een opmerkelijke krachtenbundeling: het kwakkelende reclamebureau FHV BBDO gaat actief samenwerken met retailbureau Jump! Communicatie. Beide bureaus betrekken vanaf november zelfs samen een kantoor, in het verzamelgebouw van moederbedrijf Omnicom. Wat ligt aan deze verandering ten grondslag? MarketingTribune vroeg het aan Ernst-Jan Smids, die als CEO van Jump! Communicatie ook leiding gaat geven aan beide bureaus. 'Het is geen fusie.'

Zo leerde de NOS-redactie omdenken

21okt 201500:01
  • Media
  • 13346 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaDigitaalJournalistiekMobileOnline

weblog Stel: je komt als webredacteur op je werk en de site doet het niet. Met opzet. Om je te laten realiseren dat het merendeel van jouw publiek het nieuws dat jij maakt op de mobiel leest. Wat een ontzettend goed idee.

Acceptable Ads: Vea verzet zich tegen irritante reclame

20okt 201513:10
  • Bureaus
  • 19175 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieReclameOnline advertisingBereikInspiratie

nieuws Stop met irritante reclame. Dat is de boodschap waarmee de Vea naar buiten komt. De branchevereniging voor reclamebureaus onderschrijft het internationale manifest van beweging Acceptable Ads dat daartoe oproept. 'De adblocker in een niet te vermijden signaal.'

Marketeer van de Week: Frank Muller (Vereniging Eigen Huis) voert campagne voor sterkere consument

19okt 201509:19
  • Bureaus
  • 26391 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewMarketingCampagnesOnline advertisingBranding

nieuws Vereniging Eigen Huis vaart een nieuwe koers. Onder het motto 'Sta sterker' wordt de meerwaarde benadrukt van het collectief van 720.000 leden. Recamebureau Kingsday introduceerde afgelopen week een eigen VEH-superheld: de' leden-mens'. MarketingTribune sprak met Frank Muller, VEH's sectormanager Marketing & Communicatie. 'We hadden geen overkoepelende campagnelijn.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen