Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Nederlander Almar Latour leidt Dow Jones Media Group

6jan 201610:52
  • Media
  • 13074 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkMediaJournalistiekOnline

nieuws Financieel persbureau Dow Jones start een eigen uitgeverij. Deze nieuwe divisie Dow Jones Media Group gaat onder meer het magazine Barron en de websites MarketWatch en Mansion Global verzorgen. De leiding komt in handen van een Nederlander: Almar Latour, nu nog executive editor van zusterbedrijf The Wall Street Journal.

Mediajaar 2016: wie grijpt de macht?

31dec 201521:36
  • Media
  • 40323 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekMediastrategieMediaInnovatie

weblog Het mediajaar 2015 zit erop. Het was een rumoerig jaar, met een sombere boventoon. Op zich logisch, want veel traditionele mediabedrijven worstelen meer dan tevoren met de disruptie van de markt. Tegelijk staan er innovatieve startups op die wel eenvoudig hun weg vinden. Waar leidt dat de mediawereld naartoe in 2016?

Ophef over 'structuurloze' pitch van Tempo-Team

29dec 201515:50
  • Bureaus
  • 17099 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PitchesKlantenReclameMarketingZakelijk

nieuws Op de valreep van het nieuwe jaar toch nog een rel: er is ophef ontstaan over een open 'pitch' waartoe Tempo-Team afgelopen week opriep. Bureauvereniging Vea spreekt ontstemd over een 'ongeleide structuurloze beauty-contest' en roept zijn achterban op om niet mee te doen aan dit soort pitches. Tempo-Team op zijn beurt meent dat Vea de feiten niet kent.

Ajax en Ziggo scoren met vervulde kerstwensen

24dec 201511:25
  • Sponsoring
  • 42271 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieVoetbalCampagnesStorytelling

nieuws Ajax heeft samen met hoofdsponsor Ziggo een speciale kerstwensactie uitgevoerd. Rond de laatste wedstrijd voor de winterstop (Ajax-Graafschap) werden honderden wensen van Ajax-fans ingewilligd. Drie bijzondere wensen van drie generaties 'Ajacieden' werden vastgelegd in een speciale video. Ajax bereikte met deze actie honderdduizenden voetbalfans.

[Interview] Mediaxplain over de transparantie van MXProbe

21dec 201508:00
  • Media
  • 25736 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategieInterviewMediabureauOnline advertisingReclame

nieuws Programmatic advertising zonder verborgen kosten. Dat is wat mediabureau Mediaxplain belooft met zijn nieuwe dienst MXProbe. Het bureau rept over een 'alternatief voor alle adverteerders die de ondoorgrondelijke beloningsstructuur in digitale media-inkoop zat zijn'. MarketingTribune vroeg Christiaan van Betuw en Heinz Manderfeld van Mediaxplain om uitleg. 'Door de wildgroei aan partijen is controle op programmatic lastig geworden.'

[Interview] Steven Sedee: 'ING Private Banking wil golfsport dichter bij fans brengen'

19dec 201501:01
  • Sponsoring
  • 39948 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewSponsoringMarketingSportmarketing

nieuws ING Private Banking maakte deze week bekend de nieuwe hoofdsponsor te zijn van de Nederlandse golfsport. Met deze sponsoring gaat ING een nauwe samenwerking aan met de Nederlandse Golf Federatie (NGF) teneinde de sport in ons land 'te verjongen en vernieuwen'. Alle reden dus voor een interview van MarketingTribune met Steven Sedee, manager sponsoring van ING. 'We kijken of we elementen van de Amerikaanse toernooien naar Nederland kunnen halen.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen