Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Televizier-Ring: waarom Streetlab wél, Heel Holland Bakt niet?

30sep 201507:03
  • Media
  • 10553 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersTelevisieAwards

nieuws De shortlist voor de Televizier-Ring zorgt ook dit jaar weer voor ophef. Jan Slagter, voorzitter van Omroep Max, is woedend dat Heel Holland Bakt ontbreekt. De verrassende outsider Streetlab neemt het voor hem op, maar benadrukt dat het tv-landschap verandert en jongeren anders televisie kijken. Een interessante generatiekloof tekent zich af.

Hema-pitch tussen XXS en Kokoro Amsterdam

22sep 201511:09
  • Bureaus
  • 16226 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingStrategieMerkenPitchesReclame

nieuws Retailbedrijf Hema heeft twee reclamebureaus geselecteerd voor de laatste fase van haar bureau-oriëntatie: Kokoro Amsterdam en het huidige Hema-bureau XXS. De komende dagen ontvangen beide bureaus een briefing over het verdere verloop van deze pitch.

Heineken lanceert Spectre-commercial met '007' Daniel Craig

21sep 201510:52
  • Bureaus
  • 11430 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommercialsCampagnesMerkenEntertainment

nieuws James Bond drinkt al lang geen shaken Martini meer, 007 drinkt Heineken. Het Bond-sponsorende biermerk pakt in de aanloop van de nieuwe Bondfilm Spectre uit met een anderhalve minuut durende commercial waarin Daniel Craig het hoofd koel houdt in een spannende speedboat-achtervolging. Morgen te zien op tv, nu al op MarketingTribune.

W+K componeert Messi-opera voor voetbal-game FIFA 16

18sep 201515:47
  • Bureaus
  • 41511 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommercialsCampagnesVoetbalOnline gaming

nieuws EA Sports is een megalomane campagne gestart voor zijn nieuwe voetbalgame FIFA 16. Daarbij wordt een blik topsporters opengetrokken, waaronder de voetballers Messi en Agüero, maar ook NBA-basketballer Kobe Bryant. Deze atleten vieren in de twee minuten durende opera-ode 'FIFARO' het plezier van de competitieve zoektocht naar schoonheid. De uitdaging: 'Play beautiful'. Reclamebureau Wieden+Kennedy Amsterdam overgoot de visuele krachtpatserij met een lekkere over-the-top soundtrack, uit de koker van MassiveMusic.

Uitgevers en Rockstart willen boekenvak vernieuwen

17sep 201500:09
  • Media
  • 28793 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekInnovatieMakersContentMedia

nieuws Uitgevers worstelen al jaren met innovatie. Om eindelijk met oplossingen te komen gaat de Groep Algemene Uitgevers (GAU) samen met het Amsterdamse Rockstart op zoek in Europa naar talenten die het boekenvak een impuls moeten geven. Dat wordt gedaan in de vorm van de competitie ‘Renew the Book’.

Jeroen de Bakker ziet Boodschapp failliet gaan

16sep 201512:54
  • Bureaus
  • 15496 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InnovatieAppsFoodStrategie

nieuws Boodschapp, de vergelijkings-app voor voedingsproducten, is afgelopen week failliet verklaard en houdt op te bestaan. Dat heeft initiatiefnemer Jeroen de Bakker (ex-Qi, ex-TBWA en tegenwoordig zelfstandig ondernemer) via de website van de applicatie bekend gemaakt. Het doek valt ook voor de zusterdiensten Goodso en Boodschapp Glutenvrij.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen