Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Volkswagen maakt excuses met schaamrood op de kaken

15okt 201511:29
  • Bureaus
  • 35829 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameCommunicatieMarketingMerken

nieuws Volkswagen heeft vanmorgen excuses gemaakt in een paginagrote advertentie in alle grote Nederlandse dagbladen. 'Allesbehalve trots op onze nieuwste kleur', luidt de copytekst, met daarboven een 'schaamrode' kleur. De advertentie van DDB & Tribal roept veel reacties op, inclusief een oranje inhaker.

Mediawet aangenomen: omroepen krijgen minder macht

14okt 201510:54
  • Media
  • 10135 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPolitiekTelevisie

nieuws De Tweede Kamer heeft dinsdag ingestemd met een vernieuwing van de Mediawet, die volgens VVD-staatssecretaris Sander Dekker de publieke omroep meer toekomstbestendig moet maken. Positief is dat externe producenten meer ruimte krijgen, maar de omroepen zijn kritisch over de grotere macht die koepelorganisatie NPO over hen krijgt.

Mediawet gaat het halen, ondanks protest in kranten

13okt 201511:56
  • Media
  • 11678 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaTelevisiePolitiek

nieuws Programmamakers hebben de Tweede Kamer in een krantenadvertentie opgeroepen om vandaag tegen de nieuwe Mediawet te stemmen. De ondertekenaars willen niet dat de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zich direct gaat bemoeien met de inhoud van de programma's.

[Campagne] 'Leuke' Volkskrant spot met koppensnellers

13okt 201511:14
  • Media
  • 13906 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintCommercialsJournalistiekCampagnes

nieuws Eensgezinde ministers knokken voor mandaat. Wederom ernstige geschillen bij vakbonden. Getergde Franse vrachtwagenchauffeurs blokkeren wegen. Deze krantenkoppen spelen de hoofdrol in de nieuwe reclamecampagne van de Volkskrant. Dit alles onder het motto: 'Lees je koppen of lees je de krant? Meer weten is wel zo leuk.' Een opvallende nieuwe positionering: de vaak als zuur betitelde Volkskrant zet nadrukkelijk in op 'leuk'.

Omroep Brabant legt reaguurders aan banden

12okt 201514:19
  • Media
  • 13282 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InteractieMediaCommunityOnline

nieuws Omroep Brabant gaat het aantal reacties dat lezers kunnen plaatsen op de nieuwswebsite van de omroep beperken tot maximaal tien per dag. De regionale omroep laat weten last te hebben van een klein groepje reaguurders dat dagelijks tientallen, 'soms honderden' reacties op de website plaatst. Wie het maximum overschrijdt, wordt voor een week 'geband'.

[Interview] To20 en Tibaco over fusiebedrijf Yoki Network

7okt 201514:21
  • Bureaus
  • 22817 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommunitySocial mediaBereikDoelgroepInterview

nieuws Tibaco en To20, twee advertentienetwerken gericht op kids en jongeren, fuseren tot een nieuw bedrijf: Yoki Network. Aanleiding is de overname door Orange Games. MarketingTribune sprak met de managing directors Kim Witting (To20) en Teun van den Tillaart (Tibaco). 'Europese groei is een belangrijk speerpunt.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen