Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

[Campagne] Slim van Optimel en Lemz om met 'Je gaat lekker' alleen te mikken op vrouwen?

12aug 201500:01
  • Bureaus
  • 21933 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingCommercialsCampagnesInteractieDoelgroep

nieuws 'Je gaat lekker' is de pay-off van de eerste campagne die reclamebureau Lemz heeft gemaakt voor Optimel. Een campagne over ongegeneerd genieten... met louter vrouwen in beeld. Dat roept bij veel consumenten al direct een fundamentele vraag op: is het topmerk van FrieslandCampina niet meer geïnteresseerd in de mannelijke doelgroep?

[Kijkcijfers] Zomergasten blijft mager scoren

10aug 201512:14
  • Media
  • 15905 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikMakersJournalistiekTelevisieKijkcijfers

nieuws VPRO-avondprogramma Zomergasten blijft kwakkelen qua kijkcijfers. Dit blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) van deze zondag. De uitzending met filosofe Simone van Saarloos trok iets meer kijkers dan schrijver Peter Buwalda vorige week. Naar het marathoninterview met Van Saarloos keken 330.000 mensen.

Staking blokkeert regiokatern van zaterdagkrant AD

3aug 201500:03
  • Media
  • 22809 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekPrint

nieuws Door een staking bij twee drukkerijen van De Persgroep zijn er deze zaterdag geen regiokaternen verschenen bij een aantal edities van het AD. Ook oostelijke Persgroep-kranten, zoals Tubantia en De Stentor, werden getrokken door de acties. De uitgeverij noemt de staking 'treurig', de vakbond spreekt in vergelijkbare bewoordingen over het salarisbeleid van het winstgevende krantenbedrijf.

Aad Boon stopt bij 3Suisses Group

30jul 201510:43
  • Bureaus
  • 17294 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • E-commerceMarketingPersonaliaStrategie

nieuws Aad Boon (ex-WE, ex-Publicis) stopt als Chief Marketing Officer bij 3SI Group, het Franse moederbedrijf van onder meer 3Suisses. 'Na achttien 18 maanden is mijn opdracht daar tot een einde gekomen.'

Bugaboo oogst kritiek met Instagram-foto halfnaakt model

30jul 201500:03
  • Bureaus
  • 20714 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DoelgroepenSocial mediaContentBranded content

nieuws Kinderwagenfabrikant Bugaboo kreeg een vloedgolf aan kritiek over zich heen na het publiceren van een foto op het eigen Facebook- en Instagram-account. De foto toont het 23-jarige model Ymre Stiekema die in een bikini hardloopt achter een kinderwagen.

Effies 2015: N=5 koploper met 7 inzendingen

28jul 201515:39
  • Bureaus
  • 27469 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingAwardReclameEffect

nieuws De Effie-organisatie maakte maandag bekend dat er 35 cases zijn ingestuurd voor de uitreiking in oktober. Vandaag lees je op MarketingTribune welke campagnes dat precies zijn. N=5 is als reclamebureau koploper met zeven ingezonden cases. KPN en Unilever zijn met ieder vier inzendingen het best vertegenwoordigd namens de adverteerders.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen