Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

[Interview] To20 en Tibaco over fusiebedrijf Yoki Network

7okt 201514:21
  • Bureaus
  • 22828 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewDoelgroepBereikSocial mediaCommunity

nieuws Tibaco en To20, twee advertentienetwerken gericht op kids en jongeren, fuseren tot een nieuw bedrijf: Yoki Network. Aanleiding is de overname door Orange Games. MarketingTribune sprak met de managing directors Kim Witting (To20) en Teun van den Tillaart (Tibaco). 'Europese groei is een belangrijk speerpunt.'

JWT transformeert tot J. Walter Thompson Amsterdam

5okt 201507:12
  • Bureaus
  • 27726 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieBrandingStrategieMerken

nieuws Een klassieke lange bureaunaam is terug: JWT Amsterdam heet voortaan J. Walter Thompson Amsterdam. De naamsverandering is in lijn met de internationale rebranding van het bureaunetwerk, maar brengt in Nederland ook een nieuwe eigen koers met zich mee, inclusief een uitbreiding van het team.

NOM vervangt HOI, maar dagbladcijfers veranderen niet

2okt 201512:57
  • Media
  • 33162 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekPrintBereikOnderzoekDigitaal

nieuws De oplagecijfers van de Nederlandse dagbladsector zijn sinds deze week vernieuwd. Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) vervangt HOI, maar levert dat ook andere cijfers op? Niet echt, zo lijkt het.

Richard Otto wordt communicatiemanager bij BVA

1okt 201514:15
  • Bureaus
  • 20739 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieMakersPersonaliaMobileCommunicatie

nieuws Richard Otto start op 5 oktober als leden- en communicatiemanager van de Bond van Adverteerders (BVA). Daarnaast blijft hij actief voor omroepplatform Spreekbuis.nl en zijn eigen bureau Mobile Marketing Nederland.

NRC-uitgever Mediahuis start platform Mindshakes

1okt 201512:49
  • Media
  • 18505 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaOnlineJournalistiekInnovatie

nieuws Mediahuis Nederland, eigenaar van onder meer NRC, lanceert een nieuw journalistiek platform: Mindshakes. De website wil naar eigen zeggen een kweekvijver voor jong talent zijn, met 'verhalen die je raken'. Daaronder vallen journalisten, filmmakers, tekstschrijvers, fotografen en illustrators.

Nederlander Nick Klinkert stapt over naar topbureau Droga5

30sep 201511:56
  • Bureaus
  • 14561 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatiePersonaliaReclameMerken

nieuws Het toonaangevende reclamebureau Droga5 heeft drie senior creatieven aangetrokken voor het eigen hoofdkwartier in New York. Het gaat om Don Shelford, Justin Ebert en de Nederlandse topcreatief Nick Klinkert. Zij worden bij Droga5 alledrie group creative director.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen