Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

[Kijkcijfers] Veel tv-kijkers voor Tour en Zomergast Aboutaleb

27jul 201513:18
  • Media
  • 16126 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • KijkcijfersTelevisieSportBereikEntertainment

nieuws De eerste aflevering van Zomergasten 2015, met de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb als gast, trok zondagavond 789.000 tv-kijkers. Daarmee overtrof het programma direct de best bekeken aflevering van vorig jaar, toen wetenschapper Ionica Smeets goed was voor 699.000 kijkers. Ook de Tour de France scoorde zondag wederom goed. De NOS spreekt over de best bekeken Tour in de afgelopen twintig jaar.

Marketeer van de Week: Vivian Butzelaar (Simpel.nl) over Gerard Joling en goedkoop bellen

24jul 201511:54
  • Bureaus
  • 35685 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenStrategieInterviewMarketingCampagnes

nieuws 'Dubbel blij als ik bel', zingt Gerard Joling in de nieuwe commercial van telecomprovider Simpel. Na Nick en Simon heeft mobiele challenger wederom een markante BN'er gestrikt. Wat zijn de ambities van Simpel? Voor de online rubriek Marketeer van de Week vraagt MarketingTribune dit en meer aan brand director Vivian Butzelaar. 'Ik verwacht dat traditionele operators binnen een paar jaar niet meer bestaan.'

Modeblogs zijn dood, lang leve modeblogs!

22jul 201516:22
  • Media
  • 22426 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TrendsSocial mediaDigitaalOnline

weblog Geef maar toe: als persoonlijk of zakelijk blogger ben je stiekem wel eens jaloers op al die fashion- en lifestyle-bloggers bij wie het geld moeiteloos lijkt binnen te stromen. Mooie jonge vrouwen die schrijven of vloggen over lipgloss, jurkjes of millennial-trends, nonchalant ogend met hun 'just-out-of-bed'-look waar ze uren aan hebben lopen stylen. Bedrijven betalen grif voor 'free' publicity op hun blogs of huren hen in als ambassadeur. Afgelopen week ontstond echter een barstje in dit jubelverhaal: fashion-netwerk Creators of Desire heeft bekendgemaakt te stoppen met bijna al zijn modeblogs. Hipster-alert dus: wat is er loos met de trendblogs?

Eneco start pitch zonder FHV BBDO

15jul 201511:54
  • Bureaus
  • 19770 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategiePitchesCampagnesMarketing

nieuws Eneco is een pitch gestart voor een nieuwe communicatiekoers. Twee reclamebureaus staan op de shortlist: N=5 en Dawn. Het huidige bureau FHV BBDO is niet uitgenodigd voor de pitch, dus betekent dat het einde van vijf jaar samenwerking.

[Interview] Epidemie & Lassie: 'Durf je kwetsbaar op te stellen'

13jul 201517:50
  • Bureaus
  • 18994 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewKlantenMarketingReclame

nieuws Rijstmerk Lassie heeft geen grote afdeling marketing, dus lijkt reclamebureau Epidemie die rol te spelen. Dat kan ook prima, want beide partijen spreken elkaar dagelijks. Deze zomer publiceert MarketingTribune een serie dubbelinterviews met bureaus en hun klant. Vandaag: marketeer Paul Stam (Lassie) en bureauman Léon Stedehouder (Epidemie) over hun intensieve samenwerking.

[Interview] Ogilvy & Rabobank: 'Niet bang zijn voor discussie'

3jul 201508:20
  • Bureaus
  • 29013 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewCreatieStrategieMarketingReclame

nieuws Rabobank koos vorige zomer een nieuwe bureau: Ogilvy & Mather. Na de financiële crisis moest het vertrouwen van de consument worden teruggewonnen. Dat lukt natuurlijk alleen als klant en bureau elkaar blind kunnen vertrouwen. Een dubbelgesprek met Heleen Crielaard (Rabobank) en Darre van Dijk (O&M). 'We hebben honderd discussies over het woord "aandeel" gehad.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen