Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Twaalf Nederlandse nominaties op eerste dag Cannes

22jun 201511:25
  • Bureaus
  • 17326 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesCannesReclameAward

nieuws De eerste shortlists voor Cannes Lions zijn bekend. Nederland vergaarde twaalf nominaties in twee categorieën: zes voor de Direct Lions en zes voor Promo & Activation. Geen enkele kans op eremetaal is er in de secties Press, Mobile en innovatie, waar geen enkele Nederlandse case de shortlist haalde. JWT Amsterdam heeft vooralsnog de meeste Nederlandse nominaties.

[Interview] Chunk roept op toptalent te 'verraden'

20jun 201511:40
  • Bureaus
  • 26927 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieActiesInteractieInterview

nieuws Toptalent is schaars, dus wordt daar in de reclamewereld hard om gevochten. Het digitale bureau Chunk probeert zich in deze competitie te onderscheiden met de actie Misdaad Loont. Wat zijn ze precies van plan? MarketingTribune betrapte Chunk-oprichter Martijn de Beijer op heterdaad en onderwierp hem aan een kruisverhoor. 'Bij onze actie kun je een vriend verraden die heel erg goed is als creatief, developer of producer.'

ThePostOnline bezuinigt, maar houdt kapsones

15jun 201510:22
  • Media
  • 26127 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerdienmodellenMediaJournalistiekOnlineZakelijk

nieuws Nieuwssite ThePostOnline moet fors bezuinigen. De tweekoppige hoofdredactie, bestaande uit het recalcitrante duo Bert Brussen en Bas Paternotte, kan per 1 juli alle andere (freelance) redacteuren en columnisten niet meer betalen. Door een wrange samenloop van omstandigheden viel deze onheilstijding afgelopen vrijdag samen met een eigen medewerkersborrel in De Balie, waar de hoofdredactie en geldschieter Vereniging Veronica het glas hieven met diezelfde freelancers. MarketingTribune was aanwezig bij deze bizarre borrel.

Volkskrant en Correspondent winnen bij VOJN-prijzen

15jun 201509:08
  • Media
  • 24775 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardsMediaJournalistiekOnline

nieuws De Correspondent heeft voor het tweede jaar op rij de vakprijs voor de beste datajournalistiek gewonnen. Bij de uitreiking van de VOJN-prijzen werden ook de Volkskrant en Submarine, Sanne Terlingen van OneWorld en rechtbankverslaggever Chris Klomp vrijdagavond bekroond voor hun prestaties op het gebied van internetjournalistiek.

Cannes Lions 2015 zet record met nominaties

12jun 201515:32
  • Bureaus
  • 40181 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesInnovatieAwardsCannes

nieuws Het komt er weer aan: het Cannes Lions International Festival of Creativity. Het befaamde reclamefestival (21-27 juni) heeft deze week een recordaantal inzendingen bekendgemaakt: 40,133 cases dingen mee naar een Gouden Leeuw. Nederland stuurde 643 keer in, beduidend meer dan de 272 inzendingen vorig jaar.

[Interview] Angelo Keja en Maurits Rinders winnen eerste Creapitch met 123RF Club

12jun 201515:20
  • Bureaus
  • 36450 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesInteractieBrandingPitchesDigitaal

nieuws Het creatieve team Angelo Keja en Maurits Rinders had afgelopen maand een primeur: het won de allereerste pitch van Creapitch, het platform van reclame-icoon Wim Ubachs. Met deze pitch voor stockfotobureau 123RF verdienden ze 3.000 euro. Het concept van Keja en Rinders betreft een speciale 123RF Club. MarketingTribune interviewde het winnende creatieve team over deze verworven opdracht en online pitchen in het algemeen: is dat de toekomst voor reclame?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen