Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Aandeel lineair tv-kijken zakt onder 40%

2sep 201514:09
  • Media
  • 16853 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaKijkcijfersOnderzoekTelevisieBereikVideo

nieuws Lineaire televisie beleeft een opvallende neergang. In een half jaar tijd daalde de lineaire kijktijd onder Nederlanders van 47 naar 39%. Het klassieke tv-kijken legt het steeds nadrukkelijker af tegen filmpjes op internet of uitgesteld kijken.

Dekker is nu écht klaar met amusement, NPO gromt

26aug 201512:31
  • Media
  • 14538 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentPolitiekJournalistiekTelevisie

nieuws Staatssecretaris Sander Dekker (Media) zet zijn plannen door om bij de publieke omroep te stoppen met programma's die puur draaien om amusement. De lastige opgave voor de Nederlandse Publieke Omroep is nu: geen plat amusement meer, maar toch relevant blijven voor een nieuwe generatie kijkers. Het gegrom binnen de NPO zwelt weer aan.

Wat je kunt leren van dit slecht geschreven persbericht

25aug 201509:55
  • Media
  • 18981 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentPromotieCommunicatiePR

weblog Persberichten schrijven, dat kan toch iedereen? Nee, was het maar zo. Als journalist zie ik elke dag weer persberichten langskomen waarvan de tranen me in de ogen schieten. Niet van ontroering, maar als reactie op gruwelijke onkunde. Laatst ontving ik er eentje die zo intens slecht was dat ik het uit ongeloof heb voorgelegd aan een paar collega's. Waarom verstuurt iemand dit in vredesnaam? Of is dit gewoon een parodie? Nadere bestudering leerde me: in dit persbericht worden simpelweg alle fouten gemaakt die je met een persbericht maar kunt maken. Lees daarom even mee en leer ervan hoe je een persbericht níet moet schrijven.

Complete leegloop in hoofdredactie Telegraaf

20aug 201500:05
  • Media
  • 16109 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekPrintZakelijk

nieuws De ruzies tussen directie en hoofdredactie van De Telegraaf duren in alle hevigheid voort. De waarnemend hoofdredacteur en zijn drie adjuncten stappen allen op uit onvrede met het directiebeleid. Ze weigeren hun besluit toe te lichten.

Hoe kansrijk ben je als startup in Nederland?

14aug 201512:53
  • Media
  • 38001 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineCrowdfundingInnovatieConcepten

weblog Startups, ze zijn hotter dan hot. Tegelijk vraag je je ook wel eens af of er niet gewoon veel te veel startende bedrijfjes die het ei van Columbus denken te hebben uitgevonden. Zit het bedrijfsleven wel te wachten op zo'n oneindige stroom aan hippe ideetjes? The proof of the pudding is in the eating, dus besloot ik als vakbladjournalist om aan het begin van deze hete zomer eens aan te schuiven bij een open dag van Startupbootcamp in Amsterdam. 'Natuurlijk is dit een kopieerbaar idee, maar wij hebben first mover advantage.'

[Campagne] Slim van Optimel en Lemz om met 'Je gaat lekker' alleen te mikken op vrouwen?

12aug 201500:01
  • Bureaus
  • 22241 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingCommercialsCampagnesInteractieDoelgroep

nieuws 'Je gaat lekker' is de pay-off van de eerste campagne die reclamebureau Lemz heeft gemaakt voor Optimel. Een campagne over ongegeneerd genieten... met louter vrouwen in beeld. Dat roept bij veel consumenten al direct een fundamentele vraag op: is het topmerk van FrieslandCampina niet meer geïnteresseerd in de mannelijke doelgroep?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen