Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Heineken lanceert Spectre-commercial met '007' Daniel Craig

21sep 201510:52
  • Bureaus
  • 11784 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommercialsCampagnesMerkenEntertainment

nieuws James Bond drinkt al lang geen shaken Martini meer, 007 drinkt Heineken. Het Bond-sponsorende biermerk pakt in de aanloop van de nieuwe Bondfilm Spectre uit met een anderhalve minuut durende commercial waarin Daniel Craig het hoofd koel houdt in een spannende speedboat-achtervolging. Morgen te zien op tv, nu al op MarketingTribune.

W+K componeert Messi-opera voor voetbal-game FIFA 16

18sep 201515:47
  • Bureaus
  • 41868 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommercialsCampagnesVoetbalOnline gaming

nieuws EA Sports is een megalomane campagne gestart voor zijn nieuwe voetbalgame FIFA 16. Daarbij wordt een blik topsporters opengetrokken, waaronder de voetballers Messi en Agüero, maar ook NBA-basketballer Kobe Bryant. Deze atleten vieren in de twee minuten durende opera-ode 'FIFARO' het plezier van de competitieve zoektocht naar schoonheid. De uitdaging: 'Play beautiful'. Reclamebureau Wieden+Kennedy Amsterdam overgoot de visuele krachtpatserij met een lekkere over-the-top soundtrack, uit de koker van MassiveMusic.

Uitgevers en Rockstart willen boekenvak vernieuwen

17sep 201500:09
  • Media
  • 29106 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekInnovatieMakersContentMedia

nieuws Uitgevers worstelen al jaren met innovatie. Om eindelijk met oplossingen te komen gaat de Groep Algemene Uitgevers (GAU) samen met het Amsterdamse Rockstart op zoek in Europa naar talenten die het boekenvak een impuls moeten geven. Dat wordt gedaan in de vorm van de competitie ‘Renew the Book’.

Jeroen de Bakker ziet Boodschapp failliet gaan

16sep 201512:54
  • Bureaus
  • 15836 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InnovatieAppsFoodStrategie

nieuws Boodschapp, de vergelijkings-app voor voedingsproducten, is afgelopen week failliet verklaard en houdt op te bestaan. Dat heeft initiatiefnemer Jeroen de Bakker (ex-Qi, ex-TBWA en tegenwoordig zelfstandig ondernemer) via de website van de applicatie bekend gemaakt. Het doek valt ook voor de zusterdiensten Goodso en Boodschapp Glutenvrij.

Magazine Media Café: 'Print is een cadeautje'

15sep 201515:07
  • Media
  • 13283 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersJournalistiekMediaPrint

weblog Bladen in De Balie, het is niet meer. Jazeker, er werd deze maandag weer over bladen gepraat. En inderdaad, dat gebeurde in De Balie. Maar dat woord 'bladen' is in deze gedigitaliseerde tijden natuurlijk zwaar achterhaald, dus heet het evenement voortaan anders: Magazine Media Café. Daar kun je van alles op afdingen ('Is een magazine niet gewoon een blad?'), maar het was in elk geval een goed excuus om weer eens lekker over bladen te praten in De Balie. Dus was MarketingTribune erbij.

Aandeel lineair tv-kijken zakt onder 40%

2sep 201514:09
  • Media
  • 16951 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaKijkcijfersOnderzoekTelevisieBereikVideo

nieuws Lineaire televisie beleeft een opvallende neergang. In een half jaar tijd daalde de lineaire kijktijd onder Nederlanders van 47 naar 39%. Het klassieke tv-kijken legt het steeds nadrukkelijker af tegen filmpjes op internet of uitgesteld kijken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen