Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Modeblogs zijn dood, lang leve modeblogs!

22jul 201516:22
  • Media
  • 22705 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TrendsSocial mediaDigitaalOnline

weblog Geef maar toe: als persoonlijk of zakelijk blogger ben je stiekem wel eens jaloers op al die fashion- en lifestyle-bloggers bij wie het geld moeiteloos lijkt binnen te stromen. Mooie jonge vrouwen die schrijven of vloggen over lipgloss, jurkjes of millennial-trends, nonchalant ogend met hun 'just-out-of-bed'-look waar ze uren aan hebben lopen stylen. Bedrijven betalen grif voor 'free' publicity op hun blogs of huren hen in als ambassadeur. Afgelopen week ontstond echter een barstje in dit jubelverhaal: fashion-netwerk Creators of Desire heeft bekendgemaakt te stoppen met bijna al zijn modeblogs. Hipster-alert dus: wat is er loos met de trendblogs?

Eneco start pitch zonder FHV BBDO

15jul 201511:54
  • Bureaus
  • 20116 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategiePitchesCampagnesMarketing

nieuws Eneco is een pitch gestart voor een nieuwe communicatiekoers. Twee reclamebureaus staan op de shortlist: N=5 en Dawn. Het huidige bureau FHV BBDO is niet uitgenodigd voor de pitch, dus betekent dat het einde van vijf jaar samenwerking.

[Interview] Epidemie & Lassie: 'Durf je kwetsbaar op te stellen'

13jul 201517:50
  • Bureaus
  • 19279 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewKlantenMarketingReclame

nieuws Rijstmerk Lassie heeft geen grote afdeling marketing, dus lijkt reclamebureau Epidemie die rol te spelen. Dat kan ook prima, want beide partijen spreken elkaar dagelijks. Deze zomer publiceert MarketingTribune een serie dubbelinterviews met bureaus en hun klant. Vandaag: marketeer Paul Stam (Lassie) en bureauman Léon Stedehouder (Epidemie) over hun intensieve samenwerking.

[Interview] Ogilvy & Rabobank: 'Niet bang zijn voor discussie'

3jul 201508:20
  • Bureaus
  • 29266 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewCreatieStrategieMarketingReclame

nieuws Rabobank koos vorige zomer een nieuwe bureau: Ogilvy & Mather. Na de financiële crisis moest het vertrouwen van de consument worden teruggewonnen. Dat lukt natuurlijk alleen als klant en bureau elkaar blind kunnen vertrouwen. Een dubbelgesprek met Heleen Crielaard (Rabobank) en Darre van Dijk (O&M). 'We hebben honderd discussies over het woord "aandeel" gehad.'

[Interview] Cannes Lions 2015: hoe won Red Urban de eerste Lions Masters of Creativity?

1jul 201515:40
  • Bureaus
  • 27759 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewCreatieAwardCannes

nieuws Campagnegoud was er in Cannes voor W+K Amsterdam en 72andSunny, maar je zou bijna vergeten dat er nog een derde Nederlandse gouden Leeuw werd veroverd: de Lions Masters of Creativity. Deze nieuwe prijs wordt toegekend op basis van een pitch en een serie masterclasses waarin 45 creatieven worden klaargestoomd voor senior management. De winnaars in deze nieuwe categorie zijn Patrick van Haperen en Robin Meekel, een creatief team van digitaal bureau Red Urban. Net terug uit Cannes sprak MarketingTribune met dit gouden tweetal. 'Zó voelt goud winnen dus!'

Cannes Lions 2015: alle winnaars!

29jun 201508:29
  • Bureaus
  • 65656 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieCannesAwardsReclame

nieuws Wat zijn de grote winnaars van het Cannes Lions Festival? We kunnen ons voorstellen dat al die 40.000 inzendingen je soms even duizelen, zeker als je net staat te borrelen aan de Croisette. Daarom heeft MarketingTribune alle Nederlandse nominaties en winnaars op een rij gezet. Nederland won dit jaar 2x goud, 4x zilver en 14x brons.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen