Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Tweede Nederlands goud bij Cannes Lions voor 72andSunny en Samsung

27jun 201523:09
  • Bureaus
  • 29840 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Branded contentCannesAwardCampagnes

nieuws Nederland heeft een tweede gouden Leeuw gewonnen op de slotavond van het internationale reclamefestival in Cannes. Het goud ging naar bureau 72andSunny Amsterdam voor de Samsung-campagne 'Every Day is Day One' in de categorie Film Craft. De inzending won ook een bronzen Film Lion. In totaal won ons land op zaterdag één keer goud, één keer zilver en zes keer brons. In totaal vergaarde Nederland deze week twintig prijzen.

Cannes: ophef over Grand Prix-winnaar Lucky Iron Fish

27jun 201514:28
  • Bureaus
  • 25244 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CannesAwardProductCampagnes

nieuws Een prijsuitreiking kan niet zonder een relletje, dus is dat bij de Cannes Lions deze week niet anders. Dit jaar gaat de ophef over de Grand Prix-winnaar in de categorie Product Design: 'Lucky Iron Fish' van Geometry Global Dubai and Memac Ogilvy MENA. Die zou niet aan de criteria voor inzending hebben voldoen. Cannes Lions ging zelf op onderzoek uit.

Cannes 2015: Wieden+Kennedy Amsterdam wint goud en zilver bij Promo Lions

23jun 201510:33
  • Bureaus
  • 24780 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardVideoMobilePromotieCannes

nieuws Het loopt nog niet storm met Nederlandse prijswinnaars in Cannes. Wieden+Kennedy Amsterdam viel maandag als enig 'Hollands' bureau in de prijzen: W+K won goud en zilver in de categorie Promo & Activation met de campagne 'Chasing Horizons' voor horlogemerk Citizen. Bij de Direct Lions won Nederland geen enkele award.

Lions Health 2015: allereerste Grand Prix voor Mexico, zilver voor Menzis en DDB & Tribal

22jun 201511:56
  • Bureaus
  • 44458 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CannesZorgverzekeringCreatieCampagnesAward

nieuws De kop is eraf bij de Cannes Lions! Vrijdag zijn voor de tweede maal in de historie van het reclamefestival de Lions Health Awards uitgereikt. Twee primeurs: DigitasLBI New York won de allereerste Grand Prix voor farma-reclame, terwijl Leo Burnett tekende voor de allereerste Grand Prix voor een Mexicaans bureau. Ook Nederland pakte een prijs: er was een zilveren Leeuw weggelegd voor de Menzis-campagne 'Mens, wat ben je mooi', geproduceerd door DDB & Tribal Amsterdam.

Twaalf Nederlandse nominaties op eerste dag Cannes

22jun 201511:25
  • Bureaus
  • 17535 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesCannesReclameAward

nieuws De eerste shortlists voor Cannes Lions zijn bekend. Nederland vergaarde twaalf nominaties in twee categorieën: zes voor de Direct Lions en zes voor Promo & Activation. Geen enkele kans op eremetaal is er in de secties Press, Mobile en innovatie, waar geen enkele Nederlandse case de shortlist haalde. JWT Amsterdam heeft vooralsnog de meeste Nederlandse nominaties.

[Interview] Chunk roept op toptalent te 'verraden'

20jun 201511:40
  • Bureaus
  • 27175 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieActiesInteractieInterview

nieuws Toptalent is schaars, dus wordt daar in de reclamewereld hard om gevochten. Het digitale bureau Chunk probeert zich in deze competitie te onderscheiden met de actie Misdaad Loont. Wat zijn ze precies van plan? MarketingTribune betrapte Chunk-oprichter Martijn de Beijer op heterdaad en onderwierp hem aan een kruisverhoor. 'Bij onze actie kun je een vriend verraden die heel erg goed is als creatief, developer of producer.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen