Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

RAW For The Oceans grote Nederlandse winnaar bij Pencils

22mei 201516:21
  • Bureaus
  • 41440 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieCampagnesAwardBranding

nieuws Dit jaar geen Black Pencils voor Nederland, maar de meest succesvolle case uit ons land bij de internationale uitreiking van de D&AD-prijzen was donderdagavond 'RAW for the Oceans' van G-Star, FHV BBDO en Part Of A Bigger Plan. Deze campagne won twee grafieten Pencils, voor Brand Design en Sustainable Product Design. De overige acht Nederlandse nominaties bleven steken op een houten pennetje.

Van der Snoek (TMG): 'We gaan niet van de beurs af'

22mei 201516:20
  • Media
  • 40288 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerdienmodellenMediastrategieZakelijkMediaJournalistiek

nieuws Telegraaf Media Groep is in crisis. Dat weerhield CEO Geert-Jan van der Snoek er niet van om woensdag zijn businessmodel uit de doeken te doen op het Cross Media Congres. Hij had het over nieuwe tariefkaarten, gokken via het Telesport-platform en de prognose dat winst er voor TMG nog even niet in zit. 'Logisch, zo'n Sjuul-cover van De Telegraaf.'

Freek Staps over NRC Q: 'Haal de hiërarchie weg!'

20mei 201518:59
  • Media
  • 14530 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaOnlineJournalistiekInnovatie

nieuws NRC Q is een innovatieve dochter van NRC Handelsblad: een digitale zakenkrant die het nieuws van gisteren niet herkauwt, maar vooruitblikt op de dag van morgen. Ook met alerts via WhatsApp probeert deze 'NRC-startup' het net even anders te doen. Freek Staps, chef van NRC Q, bood vandaag een kijkje in de keuken van dit project tijdens het Cross Media Congres in Amsterdam. 'We maken winst!'

Peter de Mönnink: 'Sanoma komt met Millennial.tv'

20mei 201515:03
  • Media
  • 16859 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineDoelgroepMedia

nieuws Sanoma lanceert de website Millennial.tv om adverteerders beter toegang te geven tot deze complexe jonge doelgroep. Dit onthulde Sanoma-topman Peter de Mönnink woensdag op het Cross Media Congres. Op deze portal over millennials is video is het ankerpunt, maar de site gaat ook differentiëren door alle andere kanalen ook in te zetten.

Webby Awards 2015: de vijf Nederlandse winnaars

20mei 201511:09
  • Bureaus
  • 21738 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewWebsiteDigitaalAward

nieuws De beste websites ter wereld zijn dinsdag bekroond met de Webby Awards. Vijf Nederlandse reclame-, internet- en designbureaus mochten op het gala in New York een prijs komen ophalen. Onlangs zaten ze allemaal aan tafel bij talkshow De Wereld Draait Door, nu staan ze allemaal op MarketingTribune.nl. We legden hen allemaal vijf vragen voor over de Webby's, websites en hun werk. Die vijf interviews verschenen de afgelopen dagen. Hieronder een overzicht met niet alleen links naar alle vijf interviews, maar voor de snackende lezer ook de vijf antwoorden op de vraag wat het grote misverstand is over websites bouwen.

Vijf vragen aan Webby-winnaar Victor Knaap (MediaMonks)

19mei 201509:18
  • Bureaus
  • 18360 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardInterviewWebsiteCreatieInteractie

nieuws Vijf vragen, vijf antwoorden. Een vaste rubriek op MarketingTribune.nl, maar soms steken we hem thematisch in. Deze maand: de vijf Nederlandse bureaus die op 19 mei een Webby Award mogen komen ophalen voor de beste websites wereldwijd. Onlangs zaten ze allemaal aan tafel bij DWDD, nu leggen we ze in de aanloop naar de uitreiking vijf vragen voor. Vandaag: Victor Knaap, managing director van MediaMonks, dat bijdroeg aan drie projecten die vanavond in totaal vier Webby Awards ontvangen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen