Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Tele2 kiest na bureau-pitch voor INDIE

10jun 201500:01
  • Bureaus
  • 14586 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategiePitchesCampagnesMobile

nieuws Telecombedrijf Tele2 heeft na een pitch met vier bureaus gekozen voor INDIE om de promotie en merkpositionering de komende jaren vorm te laten geven. Het account is afkomstig van KesselsKramer en BBH, waarmee Tele2 nog geen twee jaar samenwerkte.

[Interview] Wie zit er achter WieZitBijWie.nl?

5jun 201511:50
  • Bureaus
  • 39119 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZoekmachineWebsiteKlantenCreatieInterview

nieuws Benieuwd welk reclamebureau voor dat ene bekende merk werkt? Sinds kort is er de handige website Wiezitbijwie.nl, opgezet door het creatieve team Thomas Aberson en Judith Hartog. Superhandig, dus zocht MarketingTribune het tweetal op voor een interview. 'Bedrijven lijken meer bij verschillende bureaus te shoppen.'

Topvrouw Barbera Wolfensberger stapt op bij FHV BBDO

4jun 201512:08
  • Bureaus
  • 25064 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkPersonenCreatieStrategie

nieuws Het rommelt bij een van de bekendste reclamebureaus van Nederland. FHV BBDO maakte vandaag bekend dat managing director Barbera Wolfensberger opstapt. De dagelijkse leiding is sinds deze week in handen van Peggy Wijtzes, Head of Strategy & Innovation. De afgelopen maanden vertrokken meerdere sleutelfiguren bij het Amstelveense bureau. In april stapte executive creative director Mark Müller na vijftien jaar FHV over naar Achtung. Afgelopen maand volgde de creatieve directie, bestaande uit Emilio de Haan en Rogier de Bruin, die het niet eens zou zijn met de koers van het bureau.

W+K scoort met virale teamfoto van FC Zenit

3jun 201513:20
  • Bureaus
  • 17918 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VoetbalSocial mediaCreatieCampagnes

nieuws Om te vieren dat het door Nike gesponsorde voetbalteam Zenit St. Petersburg voor de vijfde keer Russische kampioen is geworden, creëerde Wieden+Kennedy Amsterdam 'de ultieme teamfoto'. De archaïsche foto werd direct een virale hit.

Paper Magazine: infobesitas bestrijden én geld verdienen?

29mei 201510:38
  • Media
  • 37425 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaVerdienmodellenJournalistiekOnline

nieuws Het was onbetwist de lancering van de week: PAPER Magazine. Is it a bird, is it a plane? Dinsdag lanceerde Persgroep Nederland heel feestelijk dit nieuwe digitaal krant-concept. PAPER is een beetje Blendle, een beetje De Correspondent, maar toch ook weer anders. De sfeer zat er goed in bij de lancering in de Amsterdamse hipster-bar Baut Zuid, maar stiekem was iedereen natuurlijk bloednerveus: gaan we eindelijk écht geld verdienen met online journalistiek?

Sikkens zet B2B-marketing extreem in de verf

27mei 201509:18
  • Bureaus
  • 22475 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingCampagnesVideoStorytellingSales

nieuws 'Extreme painting.' De nieuwe Europese B2B-campagne van AkzoNobel-verfdochter Sikkens, ontwikkeld door Etcetera, oogt in alle opzichten anders dan de concurrentie. 'Jouw sales-aanpak is te kopiëren, jouw emotionele band met de doelgroep niet.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen