Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

VINEX en SKO stappen in digitaal bereiksonderzoek NOBO

8mei 201511:53
  • Media
  • 32191 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikOnderzoekDigitaalMedia

nieuws Gaat het dan eindelijk toch lukken met online bereiksonderzoek in Nederland? De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben allebei hun handtekening gezet onder het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO). NOBO, dat wordt uitgevoerd door TNS Nipo en Kantar Media, moet de nieuwe Nederlandse standaard worden voor digitale bereiksonderzoek. Belangrijke succesfactor is dat alle grote mediabedrijven hebben toegezegd te participeren, evenals PMA (mediabureaus) en BVA (adverteerders).

[Interview] Inge Fraters van het kersverse 3Dprint Magazine: 'Bij New Skool Media bruist het!'

5mei 201510:03
  • Media
  • 26028 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPrintInterviewTrends

nieuws New Skool Media stond vorig jaar in één klap op de kaart door 19 tijdschriften over te nemen van marktleider Sanoma. Inmiddels is de uitgeverij verder aan het uitbouwen. Na het op vrouwen gerichte fietsmagazine Pedala is afgelopen week alweer een nieuwe titel gelanceerd: 3Dprint Magazine. Inge Fraters, hoofdredacteur van KIJK en Know How, runt het nieuwe tijdschrift samen met Maarten Verkoren van 3D-specialist Assembl3d. MarketingTribune voerde met haar een driedimensionaal gesprek. ' New Skool Media wil een extra slag slaan op de boekenmarkt.'

Crossmedia:Tijd, een panacee voor mediaplanners?

1mei 201514:44
  • Media
  • 48227 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikMediastrategieOnderzoekAccountabilityMediabureau

nieuws Mediabereik meten, het is best lastig. Al helemaal als je verschillende mediatypen met elkaar wilt vergelijken. Laat dat nou precies zijn wat de mediawereld wil - zodat mediabureaus hun klanten over de volle breedte van het speelveld kunnen adviseren. Die ambitie moet worden ingelost met 'CrossMedia:Tijd', de fusie van vier bereiksonderzoeken op basis van het onderzoek 'Media:Tijd'. Donderdag werd deze crossmediale data-analyse gepresenteerd in De Nieuwe Poort aan de Amsterdamse Zuidas, op een steenworp afstand van het hoofdkantoor van Google. Voor MarketingTribune bezocht Jeroen Mirck deze presentatie en doet uitgebreid verslag. Er klonk enthousiasme, maar dat werd vakkundig getemperd door de Britse collega's die al langer met dezelfde technologie werken. Mediatijd meten gaat vooral veel tijd kosten - met name tijd voor planners om de data te doorgronden.

Hoe Twitter mijn krant vermoordt

30apr 201509:22
  • Media
  • 14826 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPrintJournalistiekSocial media

weblog Toeval of niet: op de dag dat ik de melding zag dat ik acht jaar op Twitter actief ben, heb ik mijn krantenabonnement opgezegd. Het één heeft ogenschijnlijk niets met het ander te maken, maar tegelijk natuurlijk ook weer alles. Want Twitter is de hedendaagse newsreader – daar waar de krant dat was in de twintigste eeuw. In feite vermoordt Twitter mijn krant.

Richard Otto weg bij Adfo Groep: 'Mobile vereist een dedicated marketingstrategie'

24apr 201515:04
  • Media
  • 45297 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MobileStrategieDigitaalInterviewOnline

nieuws Richard Otto, initiatiefnemer van de blog MobileMarketing.nl, vertrekt bij Adfo Groep. Dat heeft hij aan relaties laten weten. Otto blijft actief namens zijn eigen bureau Mobile Marketing Nederland. Wat betekent deze stap voor zijn talloze andere activiteiten op LinkedIn, blogs en Spreekbuis.nl? Hij vertelt het in een interview met MarketingTribune.

Mediabureau Initiative neemt mediabureaus op de hak

24apr 201515:00
  • Bureaus
  • 37278 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesMediabureauProducten en dienstenStrategie

nieuws Vandaag weer zo'n gladde verkoper over de vloer gehad? Zo'n mediaplanner met een mond vol buzzwords? Mediabureau Initiative steekt er de draak mee in zijn huidige B2B-campagne. Het bureau biedt zelfs een ontsnappingsclausule, in de vorm van een Rescue Button. Grappig, een mediabureau dan mediabureaus de maat neemt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen