Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Haalt Telegraaf Media Groep de volgende kerst?

20dec 201400:17
  • Media
  • 37502 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategieJournalistiekPrintMediaZakelijk

weblog Op de valreep van het nieuwe jaar was daar dinsdagavond, net na het sluiten van de beurzen, ineens toch nog heel groot medianieuws: via een zelfkastijdend persbericht maakte Telegraaf Media Groep (TMG) bekend dat de eigen organisatie op bijna alle fronten faalt en dat dus het mes erin gaat, heel diep. Alleen de hoofdmerken blijven over, de rest wordt naar verwachting verkocht of opgeheven. Ook komt er een nieuwe forse ontslagronde. Het klonk bijkans als een eigen grafrede. Of zijn er ook lichtpuntjes?

Kan Persgroep de kranten van Wegener redden?

15dec 201400:23
  • Media
  • 26614 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategieJournalistiekPrintMedia

weblog Kent u de methode-Van Thillo? De Belgische uitgever koopt kranten, snijdt fors in het personeelsbestand en gaat daarna winst maken. Toen bekend werd dat zijn bedrijf De Persgroep de noodlijdende regionale kranten van Wegener wilde kopen van investeringsbedrijf Mecom, liet dit scenario zich dus raden. Begin december lekte uit dat Van Thillo zo’n 150 à 200 banen wilde schrappen, deze donderdag sprak een persbericht over 275 overtallige functies, maar uiteindelijk vervallen er zo’n 400 banen. Ondanks alle mooie beloftes over investering in digitalisering en dikkere kranten is dat een harde klap voor de journalistiek in Nederland.

Marketeer van de Week: Sander Hoefnagels over bekritiseerde kerstcampagne van Jumbo

12dec 201415:46
  • Bureaus
  • 37765 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingCampagnesInterviewMerken

nieuws Jumbo trapte dit jaar als eerste supermarktketen af met een spraakmakende kerstcommercial. Veel aandacht was er voor de BN’ers die het lied ‘Kerstmis vier je samen’ zingen, maar er was ook kritiek. MarketingTribune interviewt deze week voor de rubriek Marketeer van de Week: Sander Hoefnagels, hoofd thema- en lokale marketing van Jumbo Supermarkten. ‘De kritiek is niet terecht.’

Flow Magazine is Tijdschrift van het Jaar 2014, oeuvreprijs Mercur d'Or voor VT Wonen

10dec 201423:30
  • Media
  • 21475 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekAwardsPrint

nieuws Flow Magazine is woensdagavond uitgeroepen tot Tijdschrift van het Jaar 2014. Bij de 17de editie van de Mercurs-uitreiking won Thomas Hendriks van Quest de eretitel Hoofdredacteur van het Jaar. De oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften is toegekend aan VT Wonen.

Mercurs 2014: wie wordt Tijdschrift van het Jaar?

10dec 201411:21
  • Media
  • 38150 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersPersonenPrintAwardsMedia

nieuws Vijf innovatieve publieksbladen staan dit jaar op de shortlist voor de eretitel Tijdschrift van het Jaar. Op 10 december wordt de winnaar bekendgemaakt op het Mercurs-gala in Amsterdam. Afgelopen week interviewde MarketingTribune de vijf hoofdredacteuren van de genomineerde titels: Flow, Quest, VT Wonen, Esquire en Volkskrant Magazine. Hier een selectie van markante quotes. 'Is het heel erg om even niet bescheiden te zijn?'

Marketeer van de Week: Roos van Vugt (Social Embassy) begint voor zichzelf als Merkwerker

5dec 201419:04
  • Bureaus
  • 29409 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingSocial mediaInterview

nieuws Roos van Vugt, social influencer van het eerste uur in marcom, begint voor zichzelf. Na een kleine drie jaar bij Social Embassy start ze haar eigen bedrijf Merkwerker. MarketingTribune vraagt Van Vugt voor de rubriek Marketeer van de Week naar haar nieuwe ambities. ‘Ik ben gewoon mezelf. Jezelf positioneren klinkt als een kunstje.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen