Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Richard Otto weg bij Adfo Groep: 'Mobile vereist een dedicated marketingstrategie'

24apr 201515:04
  • Media
  • 45315 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MobileStrategieDigitaalInterviewOnline

nieuws Richard Otto, initiatiefnemer van de blog MobileMarketing.nl, vertrekt bij Adfo Groep. Dat heeft hij aan relaties laten weten. Otto blijft actief namens zijn eigen bureau Mobile Marketing Nederland. Wat betekent deze stap voor zijn talloze andere activiteiten op LinkedIn, blogs en Spreekbuis.nl? Hij vertelt het in een interview met MarketingTribune.

Mediabureau Initiative neemt mediabureaus op de hak

24apr 201515:00
  • Bureaus
  • 37294 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesMediabureauProducten en dienstenStrategie

nieuws Vandaag weer zo'n gladde verkoper over de vloer gehad? Zo'n mediaplanner met een mond vol buzzwords? Mediabureau Initiative steekt er de draak mee in zijn huidige B2B-campagne. Het bureau biedt zelfs een ontsnappingsclausule, in de vorm van een Rescue Button. Grappig, een mediabureau dan mediabureaus de maat neemt.

NPO perkt macht van publieke omroepen verder in

23apr 201513:39
  • Media
  • 17446 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisiePolitiekJournalistiekMedia

nieuws De NPO lijkt de plannen door te drukken om veel macht weg te halen bij de publieke omroepen. Van het bestuur krijgen ze beduidend minder te zeggen, mogen ze weinig meer op internet doen en moeten ze straks ook hun begrotingen en reserves delen met de NPO-top. De omroepen reageren laaiend op de uitgelekte plannen. 'Dit is Noord-Koreaans!'

TMG: omzet én kosten dalen, partnership met Dasym

22apr 201511:59
  • Media
  • 14277 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekPrintOnline

nieuws Telegraaf Media Groep (TMG) beleeft een voorzichtige stabilisatie, maar is nog niet klaar met reorganiseren. In het eerste kwartaal moest het mediabedrijf een omzetdaling van 6% slikken, vooral door de verdere terugloop van verkochte advertenties. Doordat ook de kosten afnamen met 6%, bleef het bedrijfsresultaat nagenoeg gelijk met 7,6 miljoen euro. Belangrijk voor de nabije toekomst is het strategische partnership met Dasym, dat intern trouwens tot veel conflict leidt. 'Overleg met management en redacties kost tijd.'

Crisis tussen directie en redactie Telegraaf Media Groep

21apr 201500:11
  • Media
  • 16527 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategieJournalistiekZakelijkDigitaalPrint

nieuws De bom is gebarsten aan de Basisweg. De redactie van dagblad De Telegraaf, inclusief de invloedrijke hoofdredacteur Sjuul Paradijs, is op ramkoers met de directie van moederbedrijf TMG. Berichtgeving over de interne rel is naarstig verwijderd van de eigen website.

[Interview] Fashiolista heet nu Influencer Marketing Agency (IMA): 'Wij zijn de Europese top'

17apr 201517:33
  • Bureaus
  • 43250 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieMerkenCommunityInterview

nieuws Jongeren bereiken wordt steeds lastiger in het gefragmenteerde medialandschap. Dat vraagt om een gerichte benadering van bloggers, Instagrammers en andere social influencers. In Nederland was Fashiolista.com al een grote speler op het gebied van influencer-marketing, maar de drie oprichters Maddie Raedts (27), Emilie Tabor (27) en Joost Nauta (33) gaan nu hun horizon verbreden: niet alleen fashion, maar ook food, reizen, sport en lifestyle. Vanaf deze week opereren ze onder een nieuwe naam: Influencer Marketing Agency (IMA). MarketingTribune had een exclusief interview met deze drie über-influentials. 'Hoe IMA is gegroeid, zo groeien ook de influencers mee: van kleine styleblogs naar ondernemende dames. De mannelijke influencermarkt is trouwens flink in opkomst!'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen