Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

NPO Doc: 'Bezuiniging is onze doodsteek'

14apr 201509:10
  • Media
  • 14345 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisieMediaPolitiek

nieuws De Nederlandse Publieke Omroep moet bezuinigingen, dat is een gegeven. Kritiek is er echter op de wijze waarop de NPO dat doet, ook van binnenuit. Zo laat de redactie van NPO Doc weten dat het zich niet kan vinden in de consequenties die de fusie van de themakanalen NPO Doc en NPO Cultura heeft op het aanbod van content.

Publieke Omroep grijpt hard in bij programmering

9apr 201510:56
  • Media
  • 16849 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisiePolitiekJournalistiekMediastrategieMedia

nieuws De Publieke Omroep gaat snoeien in de huidige tv-programmering. Voortaan komt er sneller een streep door programma’s die niet lopen. 'Minder van hetzelfde' is het devies. Bovendien moeten brede programma’s die te veel oudere kijkers trekken op de schop of helemaal van de buis. Succesvolle programma’s krijgen meer ruimte. Deze scherpe plannen heeft koepelorganisatie Nederlandse Publieke Omroep (NPO) woensdag gepresenteerd. Daarmee dreigen de bezuinigingen nu ook echt zichtbaar te worden voor de kijker.

Politiek en Publieke Omroep staan lijnrecht tegenover elkaar

7apr 201500:18
  • Media
  • 17248 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisiePolitiekMediaMakers

nieuws De Koude Oorlog tussen het Binnenhof en de Nederlandse Publieke Omroep duurt onverminderd voort. NPO-voorzitter Henk Hagoort weigert in te gaan op een verzoek van staatssecretaris Sander Dekker (Media) om kosten per programma beschikbaar te stellen. 'Dat gebeurt nergens in Europa.' Reden voor de VVD, Dekkers eigen partij, om Hagoort nog nadrukkelijker aan te vallen: 'Heeft hij iets te verbergen?'

Marketeer van de Week: David Verschoor (Hartstichting) over confronterende communicatie

3apr 201513:58
  • Bureaus
  • 45708 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • WetenschapInterviewCampagnesMarketing

nieuws ‘Elke dag telt.’ Onder dit motto is de Hartstiching deze week een indringende campagne gestart. In de commercial van Kingsday zien we ooggetuigen en nabestaanden praten over iemand die onverwacht is overleden aan een hartkwaal. Zo wil de Hartstichting het onverwachte karakter van hart- en vaatziekten én de impact op de directe omgeving van het slachtoffer onder de aandacht brengen. Voor de rubriek Marketeer van de Week spreekt MarketingTribune met David Verschoor, hoofd Publiek, Donateurs en Vrijwilligers bij de Hartstichting. 'We hebben 100% naamsbekendheid, maar moeten blijven werken aan onze identiteit.'

Minister Schippers verwijdert zorgspotjes na kritiek

3apr 201513:15
  • Bureaus
  • 54559 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommercialsThuiszorgOverheidReclamePolitiek

nieuws Minister Edith Schippers van VWS haalt de radio- en tv-spotjes van de campagne ‘Nederland verandert, de zorg verandert mee’ offline. Deze week bepaalde de Reclame Code Commissie (RCC) dat de zorgspotjes het vertrouwen in reclame schaden en adviseerde het ministerie om niet meer op deze manier te adverteren.

Wieden+Kennedy schrijft nieuwe merktaal voor Desperados

3apr 201513:08
  • Bureaus
  • 32413 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommercialsBrandingBranded contentMerkenCampagnes

nieuws Het is bijna psychedelisch, die nieuwe merktaal van biermerk Desperados. Wieden+Kennedy Amsterdam lanceerde afgelopen week de nieuwe creatieve strategie van het merk, onder de titel 'Way of the Desperados'. De nieuwe 'global brand tonality' annex visuele identiteit viert 'confidence, effortless attitude and a spirit of playfulness', aldus W+K. 'Net als de Desperados-drinker en het tequila-biertje zelf.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen