Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Mercurs 2014: Waarom Corinne van Duin vindt dat Volkskrant Magazine het tijdschrift van het jaar is

5dec 201417:13
  • Media
  • 35634 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekAwardsPrintInterviewMakers

nieuws Een opmerkelijke kandidaat bij de Mercurs dit jaar: het magazine van de Volkskrant dingt op 10 december 2014 mee naar titel Tijdschrift van het Jaar, samen met Quest, Flow, Esquire en VT Wonen. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren aan het woord. Vandaag is dit de ‘baas’ van Volkskrant Magazine, redactiechef Corinne van Duin. ‘Wij zijn het grootste kwaliteitsweekblad van Nederland.’

Banen weg bij HMC (TMG) en Wegener (Persgroep)

3dec 201414:38
  • Media
  • 17714 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekZakelijkPrint

nieuws Wie dacht dat na de vele reorganisaties bij dagbladuitgevers al het vet inmiddels van de botten is gesneden, heeft het mis. Deze week lekte uit dat de regionale krantenuitgeverijen van zowel De Persgroep als Telegraaf Media Groep (TMG) gaan snijden in het eigen personeelsbestand. Bij Wegener gaat het om 150 tot 200 ontslagen, bij HMC is sprake van extra ontslagen bovenop de dit voorjaar afgesproken 115 geschapte fte’s.

Mercurs 2014: Waarom Arno Kantelberg vindt dat Esquire het tijdschrift van het jaar is

3dec 201413:48
  • Media
  • 27747 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekAwardsPrintMakersInterview

nieuws Esquire is ook dit jaar weer helemaal het mannetje. Het mannenblad dingt op 10 december 2014 bij de Mercurs zelfs mee naar de hoofdprijs Tijdschrift van het Jaar. De heren van Esquire moeten dan wel afrekenen met Flow, Quest, VT Wonen en Volkskrant Magazine. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren aan het woord. Vandaag is het de beurt aan Arno Kantelberg van Esquire. ‘Wij lopen voorop.’

'Voor Uncommon zoeken we hybride creatieven'

3dec 201407:10
  • Bureaus
  • 25262 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InnovatieStrategieInterviewKennissessieCreatie

nieuws Reclametalent opleiden? Vier bureaus gaan het anders doen, onder de noemer Uncommon. Dit reclame-traineeship start in januari en laat talenten in de keuken kijken van Achtung, Dawn, Natwerk én SUE Amsterdam. MarketingTribune voerde een rondetafelgesprek met deze vier eigenzinnige reclamebureaus over talentontwikkeling, moderne bureaus en ‘hybride creatieven’.

Stoere taal over de Publieke Omroep

1dec 201417:10
  • Media
  • 19007 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaOnlineTelevisiePolitiek

weblog De afgelopen mediaweek ging het over media, maar tegelijk ook weer niet. Het belangrijkste mediadebat werd in de Tweede Kamer gevoerd, maar ging het werkelijk over media? Aan het onderwerp lag het niet, want de Kamercommissie boog zich over de Mediabegroting. Wat zich in de Haagse bankjes afspeelde, had echter bar weinig met media te maken.

Mercurs 2014: Waarom Carlein Kieboom écht vindt dat VT Wonen tijdschrift van het jaar is

1dec 201412:54
  • Media
  • 23100 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintInterviewContentInnovatieAwards

nieuws VT Wonen beleefde een bijzonder jaar, met onder meer de start van een eigen tv-programma. Op 10 december 2014 dingt de Sanoma-titel mee naar de Mercur voor Tijdschrift van het Jaar, samen met Flow, Esquire, Quest en Volkskrant Magazine. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren aan het woord. Vandaag is de beurt aan Carlein Kieboom van VT Wonen. ‘Wij zijn de stijlmeester, de trendsetter en altijd one step ahead.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen