Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

[Interview] Paul van Gessel (RTV NH) over krachtenbundeling voor B2B-markt met RTV Rijnmond en Omroep West

18mrt 201518:04
  • Media
  • 25300 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaRadioTelevisieReclameSales

nieuws Omroep West, RTV Rijnmond en RTV NH bundelen hun krachten op het gebied van reclame, gericht op B2B-communicatie. De omroepen bieden vanaf deze week adverteerders één loket om de hele Randstad te bereiken. MarketingTribune sprak met een van de drie initiatiefnemers: directeur Paul van Gessel van RTV NH. 'Natuurlijk is extra omzet belangrijk, maar we zijn ook benieuwd hoe de markt reageert op deze Randstad-propositie.'

[Interview] Designbureau Brandnew vaart nieuwe koers: 'Packaging en retail-design inspireren elkaar'

5mrt 201513:01
  • Bureaus
  • 34078 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PackagingMerkenStrategieInspiratieBrandingInterviewCreatie

nieuws Designbureau Brandnew heeft zijn focus verbreed: naast packaging design richten de Amsterdamse ontwerpers zich tegenwoordig ook op retail. Voor beide disciplines is een zwaargewicht aangetrokken: Hans Rietveld begon afgelopen jaar al als creative director Retail, waarna in februari Arthur van Hamersveld (ex-ProudDesign) startte als creative director Packaging. Als tweebenige speler wil het bureau meerdere ballen tegelijk in de lucht houden.

Na Jezus krijgt ook Mohammed eigen 'sexy' glossy

17feb 201511:26
  • Media
  • 19399 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintJournalistiekMaatschappijMakers

nieuws Niet alleen Jezus krijgt een eigen glossy, maar ook zijn islamitische tegenhanger Mohammed. Het tijdschrift is een initiatief van de Moslimkrant en wil het negatieve imago van de profeet opvijzelen in Nederland. In het Westen heeft Mohammed last van 'aanhoudende misvattingen en minimale kennis', aldus de initiatiefnemers.

Jan Knikker: 'Dafne.com is Holland-promotie zonder tulpen'

12feb 201513:11
  • Media
  • 33045 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewOnlineCreatieMakersMedia

nieuws De Nederlandse creatieve industrie heeft sinds deze week een nieuw online magazine: Dafne.com. Deze Engelstalige 'etalage voor creatieve bedrijven en ontwerpers' besteedt aandacht aan Nederlands creatief werk op het gebied van Design, Dance, Architecture, Fashion, News, E-Culture en Entertainment. MarketingTribune sprak met initiatiefnemer Jan Knikker, in het dagelijks leven hoofd PR en BD van architectenbureau MVRDV. 'Dafne wil inspireren, sexy zijn.'

Weekblad en RTL-programma VI met ruzie uiteen

21jan 201511:10
  • Media
  • 24052 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintTelevisieVoetbalMakers

nieuws Wie de azijnzeikers van RTL-programma VI wekelijks aanhoort, zal niet verrast zijn: er is weer eens ruzie in de tent. Ditmaal tussen het weekblad Voetbal International en het tv-programma van RTL7. De VI-redactie verbreekt elke vorm van samenwerking vanwege de eindeloze stroom kritiek van het tafel-trio Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen op het weekblad.

Reclame-traineeship Uncommon van start

16jan 201521:46
  • Bureaus
  • 44476 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InspiratieInteractieCreatieKennissessiePersonalia

nieuws Het innovatieve reclame-traineeship Uncommon is begonnen. Het biedt vier creatieven de mogelijkheid om te werken en te leren bij vier verschillende bureaus; Achtung, Dawn, Natwerk en Sue Amsterdam. Uncommon zal ieder jaar in januari van start gaan.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen