Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Charlie in Nederland: dag vertraagd, snel uitverkocht

16jan 201512:01
  • Media
  • 40702 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintPolitiekMediaBereik

nieuws De nieuwste editie van Charlie Hebdo is in Nederland razendsnel uitverkocht. AKO-directeur Sjaak Mark spreekt over een 'gekkenhuis'. Bij AKO-boekhandels op stations in Amsterdam en Rotterdam stonden tientallen mensen wederom te wachten op een kans de Charlie te kopen, nadat het blad op donderdag nog niet was gearriveerd.

HOI-cijfers: daling papieren dagbladen zet door, Telegraaf is grote digitale stijger

7jan 201510:48
  • Media
  • 22863 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekMediaPrintBereikOnderzoek

nieuws Print blijft fors dalen in krantenland. AD leverde het meeste in (-22.000 exemplaren), maar ook NRC en de Volkskrant verliezen fors. Een stuk beter blijft het gaan met de digitale oplages: De Telegraaf won in een jaar tijd zelfs 51.000 digitale abonnees. Dit blijkt uit (derde)kwartaalcijfers 2014 van onderzoekinstituut HOI.

Lemz staat met Sweetie in AdAge Creativity 50

31dec 201410:16
  • Bureaus
  • 37653 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatiePersonaliaReclame

nieuws Het Amerikaanse vakblad AdAge sluit het jaar 2014 af met haar Creativity 50: de ranglijst met 'The Most Creative People of the Year'. Na het internationale Sweetie-succes van Lemz zal het niet verbazen dat ook dit Amsterdamse bureau in de lijst staat.

Wie domineerden het mediajaar 2014?

27dec 201422:57
  • Media
  • 23429 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintJournalistiekTelevisieMedia

weblog Jaarlijstjes zijn suf. Jaarlijstjes zijn stom. Toch ontkomt u er niet aan in de laatste week van het jaar. Jaarlijstjes geven namelijk houvast. Ze vatten samen wat er zoal is gebeurd. Sommige zaken staan ons nog helder voor de geest, andere zaken waren we stiekem alweer vergeten. Totdat we dat jaarlijstje zagen. Dus toch best handig, dat suffe, stomme jaarlijstje. Bovendien kunnen we het hartgrondig met elkaar oneens zijn of iets nou thuishoort op zo’n jaarlijst, of dat het gewoon zwaar overrated is.

Haalt Telegraaf Media Groep de volgende kerst?

20dec 201400:17
  • Media
  • 37685 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkMediaPrintJournalistiekMediastrategie

weblog Op de valreep van het nieuwe jaar was daar dinsdagavond, net na het sluiten van de beurzen, ineens toch nog heel groot medianieuws: via een zelfkastijdend persbericht maakte Telegraaf Media Groep (TMG) bekend dat de eigen organisatie op bijna alle fronten faalt en dat dus het mes erin gaat, heel diep. Alleen de hoofdmerken blijven over, de rest wordt naar verwachting verkocht of opgeheven. Ook komt er een nieuwe forse ontslagronde. Het klonk bijkans als een eigen grafrede. Of zijn er ook lichtpuntjes?

Kan Persgroep de kranten van Wegener redden?

15dec 201400:23
  • Media
  • 26833 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPrintJournalistiekMediastrategie

weblog Kent u de methode-Van Thillo? De Belgische uitgever koopt kranten, snijdt fors in het personeelsbestand en gaat daarna winst maken. Toen bekend werd dat zijn bedrijf De Persgroep de noodlijdende regionale kranten van Wegener wilde kopen van investeringsbedrijf Mecom, liet dit scenario zich dus raden. Begin december lekte uit dat Van Thillo zo’n 150 à 200 banen wilde schrappen, deze donderdag sprak een persbericht over 275 overtallige functies, maar uiteindelijk vervallen er zo’n 400 banen. Ondanks alle mooie beloftes over investering in digitalisering en dikkere kranten is dat een harde klap voor de journalistiek in Nederland.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen