Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Marketeer van de Week: Sander Hoefnagels over bekritiseerde kerstcampagne van Jumbo

12dec 201415:46
  • Bureaus
  • 38001 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingCampagnesInterviewMerken

nieuws Jumbo trapte dit jaar als eerste supermarktketen af met een spraakmakende kerstcommercial. Veel aandacht was er voor de BN’ers die het lied ‘Kerstmis vier je samen’ zingen, maar er was ook kritiek. MarketingTribune interviewt deze week voor de rubriek Marketeer van de Week: Sander Hoefnagels, hoofd thema- en lokale marketing van Jumbo Supermarkten. ‘De kritiek is niet terecht.’

Flow Magazine is Tijdschrift van het Jaar 2014, oeuvreprijs Mercur d'Or voor VT Wonen

10dec 201423:30
  • Media
  • 21674 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekAwardsPrint

nieuws Flow Magazine is woensdagavond uitgeroepen tot Tijdschrift van het Jaar 2014. Bij de 17de editie van de Mercurs-uitreiking won Thomas Hendriks van Quest de eretitel Hoofdredacteur van het Jaar. De oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften is toegekend aan VT Wonen.

Mercurs 2014: wie wordt Tijdschrift van het Jaar?

10dec 201411:21
  • Media
  • 38349 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersPersonenPrintAwardsMedia

nieuws Vijf innovatieve publieksbladen staan dit jaar op de shortlist voor de eretitel Tijdschrift van het Jaar. Op 10 december wordt de winnaar bekendgemaakt op het Mercurs-gala in Amsterdam. Afgelopen week interviewde MarketingTribune de vijf hoofdredacteuren van de genomineerde titels: Flow, Quest, VT Wonen, Esquire en Volkskrant Magazine. Hier een selectie van markante quotes. 'Is het heel erg om even niet bescheiden te zijn?'

Marketeer van de Week: Roos van Vugt (Social Embassy) begint voor zichzelf als Merkwerker

5dec 201419:04
  • Bureaus
  • 29628 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingSocial mediaInterview

nieuws Roos van Vugt, social influencer van het eerste uur in marcom, begint voor zichzelf. Na een kleine drie jaar bij Social Embassy start ze haar eigen bedrijf Merkwerker. MarketingTribune vraagt Van Vugt voor de rubriek Marketeer van de Week naar haar nieuwe ambities. ‘Ik ben gewoon mezelf. Jezelf positioneren klinkt als een kunstje.’

Mercurs 2014: Waarom Corinne van Duin vindt dat Volkskrant Magazine het tijdschrift van het jaar is

5dec 201417:13
  • Media
  • 35895 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekAwardsPrintInterviewMakers

nieuws Een opmerkelijke kandidaat bij de Mercurs dit jaar: het magazine van de Volkskrant dingt op 10 december 2014 mee naar titel Tijdschrift van het Jaar, samen met Quest, Flow, Esquire en VT Wonen. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren aan het woord. Vandaag is dit de ‘baas’ van Volkskrant Magazine, redactiechef Corinne van Duin. ‘Wij zijn het grootste kwaliteitsweekblad van Nederland.’

Banen weg bij HMC (TMG) en Wegener (Persgroep)

3dec 201414:38
  • Media
  • 17938 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaJournalistiekZakelijkPrint

nieuws Wie dacht dat na de vele reorganisaties bij dagbladuitgevers al het vet inmiddels van de botten is gesneden, heeft het mis. Deze week lekte uit dat de regionale krantenuitgeverijen van zowel De Persgroep als Telegraaf Media Groep (TMG) gaan snijden in het eigen personeelsbestand. Bij Wegener gaat het om 150 tot 200 ontslagen, bij HMC is sprake van extra ontslagen bovenop de dit voorjaar afgesproken 115 geschapte fte’s.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen