Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Mercurs 2014: Waarom Arno Kantelberg vindt dat Esquire het tijdschrift van het jaar is

3dec 201413:48
  • Media
  • 28016 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewMakersPrintAwardsJournalistiek

nieuws Esquire is ook dit jaar weer helemaal het mannetje. Het mannenblad dingt op 10 december 2014 bij de Mercurs zelfs mee naar de hoofdprijs Tijdschrift van het Jaar. De heren van Esquire moeten dan wel afrekenen met Flow, Quest, VT Wonen en Volkskrant Magazine. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren aan het woord. Vandaag is het de beurt aan Arno Kantelberg van Esquire. ‘Wij lopen voorop.’

'Voor Uncommon zoeken we hybride creatieven'

3dec 201407:10
  • Bureaus
  • 25483 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieKennissessieInterviewStrategieInnovatie

nieuws Reclametalent opleiden? Vier bureaus gaan het anders doen, onder de noemer Uncommon. Dit reclame-traineeship start in januari en laat talenten in de keuken kijken van Achtung, Dawn, Natwerk én SUE Amsterdam. MarketingTribune voerde een rondetafelgesprek met deze vier eigenzinnige reclamebureaus over talentontwikkeling, moderne bureaus en ‘hybride creatieven’.

Stoere taal over de Publieke Omroep

1dec 201417:10
  • Media
  • 19192 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekTelevisieOnlineMedia

weblog De afgelopen mediaweek ging het over media, maar tegelijk ook weer niet. Het belangrijkste mediadebat werd in de Tweede Kamer gevoerd, maar ging het werkelijk over media? Aan het onderwerp lag het niet, want de Kamercommissie boog zich over de Mediabegroting. Wat zich in de Haagse bankjes afspeelde, had echter bar weinig met media te maken.

Mercurs 2014: Waarom Carlein Kieboom écht vindt dat VT Wonen tijdschrift van het jaar is

1dec 201412:54
  • Media
  • 23406 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardsInnovatieContentInterviewPrint

nieuws VT Wonen beleefde een bijzonder jaar, met onder meer de start van een eigen tv-programma. Op 10 december 2014 dingt de Sanoma-titel mee naar de Mercur voor Tijdschrift van het Jaar, samen met Flow, Esquire, Quest en Volkskrant Magazine. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren aan het woord. Vandaag is de beurt aan Carlein Kieboom van VT Wonen. ‘Wij zijn de stijlmeester, de trendsetter en altijd one step ahead.’

Mercurs 2014: Waarom Irene Smit en Astrid van der Hulst vinden dat Flow tijdschrift van het jaar is

29nov 201407:40
  • Media
  • 37329 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintAwardsInterviewMediaTrendsMakers

nieuws Het is feest bij Flow Magazine: zowel het blad als de twee hoofdredacteuren Irene Smit en Astrid van der Hulst dingen op 10 december 2014 mee naar een Mercur. Flow is één van de vijf genomineerden voor Tijdschrift van het Jaar, samen met Quest, Esquire, VT Wonen en Volkskrant Magazine. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren van deze titels aan het woord. Vandaag zijn Smit en Van der Hulst aan de beurt. ‘Is het heel erg om even niet al te bescheiden te zijn?’

Mercurs 2014: Waarom Thomas Hendriks vindt dat Quest het tijdschrift van het jaar is

27nov 201412:58
  • Media
  • 22081 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InnovatiePrintAwardsInterview

nieuws Het is feest bij Quest: zowel het blad als hoofdredacteur Thomas Hendriks dingen op 10 december 2014 mee naar een Mercur. Quest is één van de vijf genomineerden voor Tijdschrift van het Jaar, samen met Flow, Esquire, VT Wonen en Volkskrant Magazine. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren aan het woord. Vandaag is de beurt aan Thomas Hendriks van Quest. ‘We zijn nog steeds na LINDA het grootste maandblad van Nederland.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen