Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

BlogBarometer, ik geloof je niet!

24nov 201400:07
  • Media
  • 32609 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentPROnderzoekMediastrategieBranded content

weblog Bloggers opgelet! Er is Europees onderzoek naar jullie gedaan. Vrijdag verscheen de Blogbarometer 2014, een onderzoek onder 1.360 ‘gerenommeerde bloggers’ verspreid over tien Europese landen. Daaruit vallen internationale én lokale conclusies te trekken. Volgens de barometer weet het bedrijfsleven bloggers steeds beter op waarde te schatten en wordt er ook steeds vaker betaald voor blogposts of de aanwezigheid van bloggers bij events. Dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar bij het lezen van de uitkomsten van de Blogbarometer dacht ik geregeld: klopt dit wel? Hoog tijd dus voor een nadere beschouwing.

BlogBarometer 2014: bloggen steeds lucratiever

21nov 201410:39
  • Media
  • 39400 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlinePRPromotieOnderzoekMedia

nieuws Het Nederlandse bedrijfsleven schat de invloed van bloggers eindelijk op waarde. Blog PR, of 'blogger relaties', neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90% van de bloggers geeft in de IPREX Blogbarometer 2014 aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.

Mediacolumn: PR-fail van PR-club Logeion

15nov 201412:42
  • Media
  • 37237 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CommunicatiePRPersonenAwards

weblog Brekend nieuws: er is een rel in communicatieland. Over de communicatie van de branchevereniging voor communicatiemensen, Logeion. Daarbij gaat het allemaal om de communicatie rond de uitverkiezing van de communicatieman van 2014. Kort samengevat: een PR-fail rond het grootste PR-succes van het jaar, veroorzaakt door de overkoepelende PR-club van Nederland. Daar is maar één woord voor: pijnlijk.

Dagblad Trouw onder vuur door 'Affaire-Ramesar'

12nov 201418:22
  • Media
  • 23942 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintCommunicatieJournalistiekMediaPR

weblog Dagblad Trouw is in opspraak geraakt door een redacteur die artikelen in de krant verzonnen zou hebben. De medewerker vertrekt bij Trouw, dat bovendien een commissie van externe deskundigen instelt om diens publicaties te onderzoeken. Ondertussen ligt de krant zelf onder vuur vanwege de wijze waarop dit nieuws naar buiten is gebracht.

Ziggo sponsort Ajax: een winnende match?

8nov 201400:57
  • Media
  • 29665 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenMediastrategieSportmarketingSponsoringVoetbal

nieuws Het grote marketingnieuws van deze week kwam vrijdagmorgen: kabelmaatschappij Ziggo is vanaf januari de nieuwe shirtsponsor van voetbalkampioen Ajax. Daar kun je van alles van vinden. Zowel Ajax als Ziggo zijn namelijk merken met felle voor- en tegenstanders. You’re with them or against them. Vooral interessant waren de reacties op social media van supporters (met name die van andere clubs) en de discussie hoe goed de merken Ziggo en Ajax bij elkaar passen. De meningen verschillen, maar daarbij valt vooral op dat de publieke discussie een hele andere is dan die tussen sponsorprofessionals.

Marketeer van de Week: Marcel Kalmeijer (Tempo-Team) hecht veel belang aan internal branding

1nov 201400:09
  • Bureaus
  • 44664 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingInterviewActivatieMediastrategieCampagnes

nieuws Tempo-Team presenteert zich in zijn nieuwe campagne als meer dan alleen een uitzendbureau. De regie ligt al zo’n zes jaar in handen van Marcel Kalmeijer, head of Marketing & Communications. Hij vond het ‘best even een zoektocht’, maar is heel blij met de nieuwe pay-off ‘Sterk team, grot netwerk’. Reden genoeg voor MarketingTribune om Kalmeijer te interviewen voor de rubriek Marketeer van de Week. ‘Extern winnen is intern beginnen.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen