Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Sponsorlessen van Amsterdam City Swim

3aug 201711:40
  • Sponsoring
  • 33752 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieMaatschappijEvenementSponsorRing

nieuws Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 1: Amsterdam City Swim.

Procter & Gamble bezuinigt op online reclame

3aug 201711:31
  • Bureaus
  • 34762 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenOnline advertisingMarketingReclame

nieuws Procter & Gamble heeft afgelopen kwartaal fors gesnoeid in de eigen uitgaven aan online reclame. De multinational, bekend van merken als Ariel, Always, Gillette en Pampers, heeft er de afgelopen drie maanden 85 miljoen euro minder aan uitgegeven, zonder serieus effect op de verkoop van de eigen producten. 'We laten share of voice los.'

Zomergasten: Van der Laan 'verslaat' Rutte en Aboutaleb

31jul 201710:25
  • Media
  • 11323 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikPolitiekKijkcijfersTelevisie

nieuws Eberhard van der Laan is de best bekeken 'Zomergast' in jaren. De Amsterdamse burgemeester trok 974.000 kijkers, meer dan de politici Rutte en Aboutaleb in de afgelopen twee jaar. Dat waren toen de best bekeken afleveringen van het seizoen voor de jaarlijkse zomerserie van de VPRO.

[Rondvraag] Terechte ophef over jongens-campagne SIRE?

28jul 201716:12
  • Bureaus
  • 49230 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieMaatschappijDoelgroepCampagnes

nieuws Er is ophef over de nieuwe SIRE-campagne 'Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?' Altijd goed als een awareness-campagne tot discussie leidt, maar menig commentaar noemt de campagne misplaatst. Er tekenen zich twee kampen af: voorstanders die het terecht vinden dat de feminisering in opvoeding en onderwijs ter discussie wordt gesteld en tegenstanders die de campagne het zoveelste toonbeeld vinden van doorgeslagen seksisme. Wat vindt het reclamevak zelf van de 'jongens-campagne'?

Lucy van der Helm (Sire): 'We zijn blij met jongens-discussie'

27jul 201714:28
  • Bureaus
  • 18071 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieInterviewMaatschappijReclame

nieuws Betutteling. Politieke correctheid. Gender-stereotypering. Stichting Ideële Reclame (Sire) roept veel over zich af met de nieuwe awareness-campagne ' Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?' MarketingTribune legde de kritiek voor aan Sire-directeur Lucy van der Helm. 'We staan achter onze keuze en schuwen de discussie niet'. De campagnefilm leek even van YouTube verwijderd, maar is inmiddels weer teruggezet. 'Wellicht een foutje van YouTube.'

Dorkas Koenen (Rabobank) over spraakmakende Rabopitch: 'Wij kijken op een moderne manier naar creativiteit'

21jul 201711:07
  • Bureaus
  • 40244 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameInterviewCreatieMarketingPitches

nieuws Rabobank schudde de bureauwereld flink wakker met een atypische pitch die geen pitch mocht heten. De VEA was not amused. Collectieven van zeer uiteenlopende creatieven mochten ideeën insturen om Het Verhaal van de bank te herformuleren. Een ambitieus project, dat uiteindelijk werd binnengesleept door twee afzonderlijke 'coalities'. MarketingTribune blikt in een longread-interview terug op deze opmerkelijke 'Rabopitch' met marketingdirecteur Dorkas Koenen van Rabobank. 'We waren verrast dat mensen verrast waren.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen