Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Cannes-jurylid Janwillem Bouwknegt (NPK Design): 'Grandeur van dit festival is ongekend'

19jun 201718:44
  • Bureaus
  • 10113 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BrandingCannesInterviewAwardProduct

nieuws Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze allemaal naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Janwillem Bouwknegt, partner bij NPK Design en jurylid Product Design. 'Bedrijven zijn meer dan ooit bezig om de footprint van hun producten te verkleinen.'

Cannes-jurylid Nathalie Peters (IPG Mediabrands): 'Geijkte inhakers zie ik te vaak'

19jun 201710:20
  • Bureaus
  • 24799 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CannesMediabureauAwardMediastrategie

nieuws Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Nathalie Peters, Head of Digital Transformations bij IPG Mediabrands en jurylid Cyber. 'Nederland scoort goed op integratie.'

Eerste Grand Prix uitgereikt bij Health Lions

19jun 201709:34
  • Bureaus
  • 6595 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MVOMaatschappijAwardCannes

nieuws De kop is er af, Cannes Lions 2017 is van start gegaan. Het openingsweekend leverde direct winnaars op in de categorieën Health & Wellness en Pharma. Ook werden de eerste Grand Prix uitgereikt: voor 'Meet Graham' van het Australische Clemenger BBDO (Health Lion) en 'Immunity Charm' van McCann India (Health Lion for Good).

[Interview] Sander Volten (180 Kingsday) over bureau-fusie: 'Gelukkig verschillen we van elkaar'

19jun 201700:15
  • Bureaus
  • 22492 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieCreatieReclameInterview

nieuws Opmerkelijke bureaufusie in reclameland: het onafhankelijke Kingsday en Omnicom-dochter 180 Amsterdam gaan samen verder als 180 Kingsday. Het fusiebureau zal worden geleid door Kingsday-topman Sander Volten, terwijl 180-boegbeeld Al Moseley zich als International President gaat richten op de bloei van het mondiale 'micronetwerk' van 180, dat ook kantoren heeft in China en de VS. MarketingTribune sprak met de nieuwe CEO Sander Volten over de fusie. 'Een betere kijk op Nederland begint met een bredere kijk op de wereld.'

Mediahuis grijpt macht bij TMG

19jun 201700:10
  • Media
  • 8266 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DagbladuitgeversZakelijkNieuwsmediaDagbladen

nieuws De strijd om TMG is beslist. De Belgische uitgever Mediahuis doet zijn bod gestand en grijpt daarmee de macht bij het mediabedrijf van onder meer De Telegraaf. Het draagt een nieuwe directie aan (CEO Marc Vangeel en CFO Koos Boot) en drie RvC-leden: Anton van Puijenbroek (VP Exploitatie), Gert Ysebaert (CEO van Mediahuis) en Paul Verwilt.

Cannes-jurylid Saskia Kok (Bonkers): 'Nederlandse reclamefilms worden weer eigengereider'

16jun 201700:50
  • Bureaus
  • 28414 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CannesMakersFilmCreatie

nieuws Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Saskia Kok, executive producer van Bonkers Amsterdam en jurylid Film Craft. 'Ik zie veel Public Awareness, soms ongegeneerd.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen