Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Interview met Chris Alders over zijn transfer van Fitzroy naar DigitasLBi Dubai: 'Het is hier 40 graden!'

7jul 201409:09
  • Bureaus
  • 27548 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewStrategieMobileReclame

nieuws Je zou het dé zomer-transfer kunnen noemen: Chris Alders, strategy director van Fitzroy Amsterdam, maakte deze week een onverwachte overstap naar DigitasLBi in Dubai. Daar is hij per 1 juli Head of Strategy Middle East & North Africa. Alle reden dus voor MarketingTribune om een interview te doen met deze kersverse inwoner van Dubai. 'Innovatie is niet het sterkste punt van de Nederlandse reclame-industrie.'

Rijksmuseum wint Welcom Communicatie Award

3jul 201416:14
  • Media
  • 30769 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardsCommunicatieMediastrategiePR

nieuws De PR-campagne rond de heropening van het Rijksmuseum is bekroond met de Welcom Amsterdamse Communicatie Award 2014. Juryvoorzitter en emeritus hoogleraar Betteke van Ruler reikte de prijs woensdagavond uit in het Amsterdamse café Dvars. De publieksprijs ging naar het educatieve evenement De Langste Gracht.

Associated Press zet robot in als journalist

1jul 201415:12
  • Media
  • 30889 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineContentJournalistiekVerdienmodellen

nieuws Een doorbraak op het gebied van contentproductie: het internationale persbureau Associated Press (AP) heeft aangekondigd dat het verhalen over kwartaal- en jaarcijfers van bedrijven voortaan geautomatiseerd laat schrijven, op basis van technologie van het bedrijf Automated Insights.

Waarom het Mediapact hypocriet is

27jun 201416:57
  • Media
  • 29985 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekTelevisieMediastrategiePolitiek

weblog Gisteren is er een Mediapact getekend. Een nationaal mediapact nog wel. De mediasector wil namelijk internationaal concurrerend blijven. Goede zaak, zou je denken. Toen ik echter las welke doelen de ondertekenaars nastreven, sloeg de twijfel toe. Goede opleidingen wil natuurlijk iedereen, maar lossen we hiermee de crisis in medialand wel echt op? Welnee, het Mediapact is hypocriet.

HOI-cijfers: kranten zien digitale oplage groeien, mannenbladen Sanoma in mineur

25jun 201409:48
  • Media
  • 19783 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikPrintMediaJournalistiek

nieuws De carousel van oplagecijfers is weer op gang gekomen. Veel dagbladen boeken fraaie groeicijfers met hun digitale abonnementen, de pas laat digitaal ontwaakte Telegraaf voorop. In tijdschriftenland gaat het slecht met de mannenbladen die Sanoma vorig jaar in de etalage heeft gezet. Dat komt de onderhandelingspositie van de verkopende partij bepaald niet ten goede.

Lemz zet kroon op werk Sweetie met Grand Prix

21jun 201422:59
  • Bureaus
  • 33593 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameCannesAwardBekroningen

nieuws Het Cannes Lions Festival is in euforie geëindigd voor ‘Neerlands trots’ Lemz: op de slotdag werd het Amsterdamse reclamebureau weliswaar tweede in de categorie Independent Agency of the Year (achter de Zweden van Forsman & Bodenfors), maar met de veelbekroonde Sweetie-campagne voor Terre des Hommes werd wel de Grand Prix for Good gewonnen, voor de beste non-profit case.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen