Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Ziggo sponsort Ajax: een winnende match?

8nov 201400:57
  • Media
  • 29670 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VoetbalSponsoringSportmarketingMediastrategieMerken

nieuws Het grote marketingnieuws van deze week kwam vrijdagmorgen: kabelmaatschappij Ziggo is vanaf januari de nieuwe shirtsponsor van voetbalkampioen Ajax. Daar kun je van alles van vinden. Zowel Ajax als Ziggo zijn namelijk merken met felle voor- en tegenstanders. You’re with them or against them. Vooral interessant waren de reacties op social media van supporters (met name die van andere clubs) en de discussie hoe goed de merken Ziggo en Ajax bij elkaar passen. De meningen verschillen, maar daarbij valt vooral op dat de publieke discussie een hele andere is dan die tussen sponsorprofessionals.

Marketeer van de Week: Marcel Kalmeijer (Tempo-Team) hecht veel belang aan internal branding

1nov 201400:09
  • Bureaus
  • 44676 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesMediastrategieActivatieInterviewMarketing

nieuws Tempo-Team presenteert zich in zijn nieuwe campagne als meer dan alleen een uitzendbureau. De regie ligt al zo’n zes jaar in handen van Marcel Kalmeijer, head of Marketing & Communications. Hij vond het ‘best even een zoektocht’, maar is heel blij met de nieuwe pay-off ‘Sterk team, grot netwerk’. Reden genoeg voor MarketingTribune om Kalmeijer te interviewen voor de rubriek Marketeer van de Week. ‘Extern winnen is intern beginnen.’

Geen Mercur-koorts aan de Basisweg

1nov 201400:01
  • Media
  • 35485 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintAwardsMediastrategieZakelijk

weblog Print is dood? Welnee, lang leve print! Het is een paradoxale mediaweek. Op de dag dat de nominaties voor de Mercur-tijdschriftprijzen bekend werden, lekte uit dat Telegraaf Media Groep (TMG) met de botte bijl reorganiseert in de bedrijfstop. Rigoureus is uitgever Frank Volmer van De Telegraaf na twintig jaar hondstrouw dienstverband de laan uit gestuurd, naar het schijnt gevolgd door directeur Tim Klein van de regionale bladen. Dat riekt naar het in elkaar schuiven van de regionale en landelijke kranten, om zo fors in de kosten te snijden. Er gaan ongetwijfeld meer koppen rollen.

Mercurs: Quest, Volkskrant Magazine, VT Wonen, Flow en Esquire genomineerd voor Tijdschrift van het Jaar

31okt 201410:10
  • Media
  • 22404 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintJournalistiekAwardsMedia

nieuws Quest en Volkskrant Magazine zijn met elk drie nominaties het meest genomineerd voor de Mercurs 2014. Beide titels dingen ook mee naar de belangrijkste prijs, voor Tijdschrift van het Jaar, samen met Esquire, Flow en VT Wonen.

Achtung, Dawn, Natwerk en SUE starten samen reclame-traineeship Uncommon

22okt 201412:25
  • Bureaus
  • 32020 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • KennissessieCreatieStrategieReclameMakers

nieuws Achtung, Dawn, Natwerk en SUE gaan samen reclametalent opleiden. De vier onafhankelijke bureaus starten vanaf 5 januari 2015 Uncommon, het eerste echte ‘reclame-traineeship’ van Nederland. Het programma, dat ieder jaar in januari start, biedt vier tot acht jonge nieuwsgierige creatieven de mogelijkheid om te werken en leren bij de vier verschillende bureaus.

Zo regisseert Etcetera de Europese TNT-campagne

20okt 201411:01
  • Bureaus
  • 28007 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BrandingCampagnesInterviewActivatie

nieuws Voor Etcetera is de pan-Europese TNT-campagne een grote vis. Zo groot dat directeur Dick van der Lecq en creative business partner Peter van Leeuwen een werknemerspas hebben voor het hoofdkantoor van TNT in Hoofddorp en daar wekelijks twee a drie dagen per week met hun projectteam kantoor houden. Etcetera voert dan ook de regie over een enorme campagne, met lancerings-events in Malaga, Marseille, Bangkok en bij onze eigen Deltawerken in Zeeland. MarketingTribune sprak de twee bureaubazen op het hoofdkantoor van TNT.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen